dc.contributor.author | Kaya, Çınar | |
dc.date.accessioned | 2019-04-10T13:20:45Z | |
dc.date.available | 2019-04-10T13:20:45Z | |
dc.date.issued | 2015-06 | |
dc.identifier.citation | Kaya, Ç. (2015). Attitude towards seeking professional psychological help in a sample of pre-service teachers. Bartin University Journal of Faculty of Education [Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi], 4(1), 224-234. http://dx.doi.org/10.14686/BUEFAD.2015111027 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1033 | |
dc.description.abstract | The attitude toward seeking professional psychological help is an important concept in the literature related to psychological help-seeking behaviors. The present study aimed to investigate the attitudes of pre-service teachers toward seeking psychological help. Data was collected from 143 university students from the Faculty of Education. Construct was assessed using the abbreviated Turkish form of the scale “Attitudes Toward Seeking Psychological Help (ASPH-S)” and a personal information form created by the researcher was utilized in order to obtain demographic and personal data. A general pattern of reluctance for help seeking was illustrated in the descriptive statistical results. No gender difference was found with respect to Attitude towards seeking psychological help. Attitude towards seeking psychological help had a significant correlation with age in the negative direction. Age correlated positively with actual history of professional psychological help and presence of educational experience about psychological help. Presence of educational experience about psychological help correlated positively with history of professional psychological help. Year in university correlated positively with presence of educational experience about psychological help. Income level correlated negatively with history of professional psychological help. The results and future implications are discussed. | en_US |
dc.description.abstract | Profesyonel psikolojik yardım almaya yönelik tutum kavramıpsikolojik yardım arama davranışları ile ilgili alan yazında önemli bir konuma sahiptir. Bu çalışmada öğretmen adaylarının profesyonel psikolojik yardım almaya ilişkin tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Veriler 143 Eğitim Fakültesi öğrencisinden toplanmıştır. Ölçme aracı olarak PsikolojikYardım Almaya İlişkin Tutum Ölçeği-Kısa Formu” (PYTÖ-K) Türkçe formu ve demografik ve kişisel verileri toplamak için araştırmacı tarafından geliştirilen bir kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Betimsel istatistik sonuçlarına göre öğretmen adaylarında psikolojik yardım almaya ilişkin genel olarak belirsiz tutum ve isteksizlik olduğu görülmüştür. Psikolojik yardıma karşı tutum düzeyleri açısından cinsiyetler arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Psikolojik yardıma karşı tutum düzeyleri ile yaş arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yaş ile psikolojik yardım geçmişi ve psikolojik yardım ile ilişkili eğitimsel deneyimler arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Üniversitede geçen yıl ile eğitimsel deneyimler arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Gelir düzeyi ile psikolojik yardım geçmişi arasında anlamlı düzeyde negatif ilişki bulunmuştur. Sonuçlar alan yazın kapsamında tartışılmış ve gelecek araştırmalar için öneriler yapılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Bartın Ünversitesi Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.14686/BUEFAD.2015111027 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Öğretmen adayı | en_US |
dc.title | Attitude towards seeking professional psychological help in a sample of pre-service teachers. | en_US |
dc.title.alternative | Bir Öğretmen Adayı Örnekleminde Profesyonel Psikolojik Yardım Almaya İlişkin Tutum | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 224 | en_US |
dc.identifier.endpage | 234 | en_US |