Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTecimer, Belir
dc.contributor.authorDoğan, Ceren
dc.date.accessioned2019-04-18T06:24:55Z
dc.date.available2019-04-18T06:24:55Z
dc.date.issued2017-05-24
dc.identifier.citationTECİMER, B , DOĞAN, C . (2017). Eğitilebilir Zihinsel Engelliler İlköğretim Okulu Müzik Dersi Öğretim Programının Öğretmenler Açısından Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25 (3), 993-1008. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/kefdergi/issue/29417/320509en_US
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/kefdergi/issue/29417/320509
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1035
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye’de eğitilebilir zihinsel engelliler ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrencilere verilen müzik eğitiminin, uygulanan müzik dersi öğretim programı açısından durumunu tespit etmektir. Araştırmanın evrenini Türkiye’deki eğitilebilir zihinsel engelliler ilköğretim okullarında 2008-2009 eğitim-öğretim yılında müzik dersi vermekte olan özel eğitim sınıf ve müzik öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi yedi coğrafi bölgedeki okullardan seçilmiş olan 58öğretmendir.Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada verilerin toplanması için örneklem olarak seçilmiş gruba anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizleri istatistiksel olarak yapılmıştır. Analiz sonuçları ise tablo ve grafikler ile gösterilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin öğrencilerin çalgıları kullanış özelliklerine göre bilme, çalgıların seslerini tanıma, kendi sesini ve çalgı kullanarak müzik yapma konularını öğrenmekte zorlanabileceği görüşünde oldukları belirlenmiştir. Öğretmenler ayrıca müzik dersi verdikleri öğrencilerin müzik türleri ile ilgili konuları öğrenirken sorun yaşayabileceğini de düşünmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKastamonu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİlköğretimen_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectEğitilebilir zihinsel engelli öğrencileren_US
dc.subjectMüzik öğretim programıen_US
dc.subjectMüzik öğretimien_US
dc.titleEğitilebilir zihinsel engelliler ilköğretim okulu müzik dersi öğretim programının öğretmenler açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe evaluation of music curricula for primary school for educable mentally retarded students in terms of teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID168756en_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage993en_US
dc.identifier.endpage1008en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster