Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorTeker, Necmettin
dc.contributor.authorKeser, Hafize
dc.date.accessioned2019-04-25T11:13:10Z
dc.date.available2019-04-25T11:13:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1082
dc.description.abstractÜniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi İnternetin hızla geliştiği ve maliyetinin hızla düştüğü bu teknolojiyi kullananların sayısını hızla artıyor. İnternet, kullanıcılar için çeşitli avantajlar sağlıyorsa da, bazı güçlüklerle karşılaşmalarına neden olmaktadır. Özellikle ailelerini bir üniversitede okumak üzere terk eden gençler, yaşamdan düşük memnuniyet, sosyal kaygıya sahip olma, iletişim kuramama veya ilişki kuramama gibi kişisel ve sosyal problemlerden dolayı zamanlarının çoğunu internette geçiriyorlar ve kendilerini yalnız hissedebilmektedirler. Ve bu durum, gençlerde internet bağımlılığına yol açabilir. Bu çalışmanın amacı, üniversitelerde 1. ve 2. sınıf öğrencilerin internet bağımlılığı düzeylerini eğitim kuramları çerçevesinde tartışmak ve bağımlılığı çeşitli değişkenlere göre incelemektir. Araştırmada anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışma, 2012-2013 öğretim yılı ikinci döneminde Bartın Üniversitesi Ekonomi, Fen Öğretimi, İlköğretim Matematik Eğitimi, İlköğretim ve Sosyal Bilimler Öğretmenliği bölümlerinde okuyan 329 birinci ve ikinci sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Çalışmanın sonunda, internet bağımlılığına neden olan faktörler ve bu faktörleri gidermek için neler yapılabileceği teorik çerçevede tartışılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThat internet is developing fast and its cost is becoming cheaper rapidly increases the number of people using this technology. Although internet provides miscellaneous benefits for the users, it also causes them to encounter certain difficulties. Particularly, those young people, who leave their families to study at a university spend most of their time on the internet because of such personal and social problems as having low satisfaction from life, having social anxiety, not being able to communicate or establish relationships and feeling lonely. And this could lead to internet addiction in young people. The aim of this study is to discuss the internet addiction levels of freshmen and sophomores at university within the scope of educational theories and to predict addiction according to various variables. Survey method is used in the study. The study was carried out on 329 freshmen and sophomores studying at economics, science teaching, primary school mathematics education, primary school teaching and social sciences teaching departments of Bartın University in the second term of 2012-2013 academic year. As an end of the study, factors that cause to internet addiction and what can be done to remove these factors are discussed within theoretical framework.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInternet Addictionen_US
dc.subjectGame Addictionen_US
dc.subjectsmartphone addictionen_US
dc.subjectSmartphone addictionen_US
dc.subjectSocial media addictionen_US
dc.titlePrediction of internet addiction of university students based on various variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalWorld Journal on Educational Technology: Current Issuesen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage87en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster