dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.contributor.author | Olpak, Yusuf Ziya | |
dc.date.accessioned | 2019-04-25T13:28:08Z | |
dc.date.available | 2019-04-25T13:28:08Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1093 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma kapsamında; revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması ve ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlik analizlerinin gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma 227 üniversite öğrencisinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Üç faktörden ve 12 maddeden oluşan revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeği için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları modelin gerçek verilerle uyumunun kabul edilebilir düzeylerde olduğunu göstermektedir. Güvenilirliğe ilişkin yapılan analizler ise ölçeğin güvenilir ve madde ayırt ediciliğinin yüksek olduğunu göstermiştir. Ölçeğin Türkçe formu için hesaplanan Cronbach α katsayıları, alt faktörler için .82 ile .93 arasında değişmekte iken, ölçeğin geneli için .89 olarak hesaplanmıştır. Bu bulgular ışığında bu araştırma kapsamında uyarlaması gerçekleştirilen revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeğinin, çevrimiçi öğrenme ortamlarında işlemsel uzaklık algısının belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | In this research, it was aimed to adapt transactional distance scale into to educational context in Turkey. For this purpose, validity and reliability analysis were performed. The research was conducted with data obtained from 227 university students. The results of confirmatory factor analysis conducted in the process of scale adaptation of revised scale of transactional distance showed that model is coherent with real data. The analyses conducted for reliability showed that scale was reliable and item discrimination indices were high. Cronbach α coefficient for Turkish form was calculated for sub factors as between .82 and .93, while Cronbach α coefficient of whole of the scale was calculated as .89. It can be said that revised scale of transactional distance was reliable and valid data collection tool to determine perception of transactional distance in the online learning environments. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yapı | en_US |
dc.subject | Diyalog | en_US |
dc.subject | Öğrenen Özerkliği | en_US |
dc.subject | öğrenci öğrenci etkileşimi | en_US |
dc.subject | öğrenci öğretmen etkileşimi | en_US |
dc.subject | öğrenci içerik etkileşimi | en_US |
dc.subject | İşlemsel uzaklık ölçeği | en_US |
dc.subject | Etkileşimsel uzaklık | en_US |
dc.subject | Uzaktan eğitim | en_US |
dc.subject | Transaksiyonel uzaklık | en_US |
dc.title | Revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeğinin uyarlama çalışması | en_US |
dc.title.alternative | The adaptation study of revised scale of transactional distance | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 718 | en_US |
dc.identifier.endpage | 731 | en_US |