Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Ramazan
dc.contributor.authorOlpak, Yusuf Ziya
dc.date.accessioned2019-04-25T13:28:08Z
dc.date.available2019-04-25T13:28:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1093
dc.description.abstractBu araştırma kapsamında; revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeğinin Türk kültürüne uyarlanması ve ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlik analizlerinin gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma 227 üniversite öğrencisinden elde edilen verilerle gerçekleştirilmiştir. Üç faktörden ve 12 maddeden oluşan revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeği için yapılan doğrulayıcı faktör analizi sonuçları modelin gerçek verilerle uyumunun kabul edilebilir düzeylerde olduğunu göstermektedir. Güvenilirliğe ilişkin yapılan analizler ise ölçeğin güvenilir ve madde ayırt ediciliğinin yüksek olduğunu göstermiştir. Ölçeğin Türkçe formu için hesaplanan Cronbach α katsayıları, alt faktörler için .82 ile .93 arasında değişmekte iken, ölçeğin geneli için .89 olarak hesaplanmıştır. Bu bulgular ışığında bu araştırma kapsamında uyarlaması gerçekleştirilen revize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeğinin, çevrimiçi öğrenme ortamlarında işlemsel uzaklık algısının belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.en_US
dc.description.abstractIn this research, it was aimed to adapt transactional distance scale into to educational context in Turkey. For this purpose, validity and reliability analysis were performed. The research was conducted with data obtained from 227 university students. The results of confirmatory factor analysis conducted in the process of scale adaptation of revised scale of transactional distance showed that model is coherent with real data. The analyses conducted for reliability showed that scale was reliable and item discrimination indices were high. Cronbach α coefficient for Turkish form was calculated for sub factors as between .82 and .93, while Cronbach α coefficient of whole of the scale was calculated as .89. It can be said that revised scale of transactional distance was reliable and valid data collection tool to determine perception of transactional distance in the online learning environments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYapıen_US
dc.subjectDiyalogen_US
dc.subjectÖğrenen Özerkliğien_US
dc.subjectöğrenci öğrenci etkileşimien_US
dc.subjectöğrenci öğretmen etkileşimien_US
dc.subjectöğrenci içerik etkileşimien_US
dc.subjectİşlemsel uzaklık ölçeğien_US
dc.subjectEtkileşimsel uzaklıken_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectTransaksiyonel uzaklıken_US
dc.titleRevize edilmiş işlemsel uzaklık ölçeğinin uyarlama çalışmasıen_US
dc.title.alternativeThe adaptation study of revised scale of transactional distanceen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage718en_US
dc.identifier.endpage731en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster