Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çevrimiçi proje tabanlı öğrenmede paylaşılan e-liderlik yaklaşımının öğrencilerin motivasyonuna, öz-düzenleme becerilerine ve grup işbirliği süreçlerine etkisi

Thumbnail
View/Open
B5.pdf (1.192Mb)
Date
2018
Author
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
Yılmaz, Ramazan
Keser, Hafize
Metadata
Show full item record
Abstract
Mobil cihazlar ve internet kullanımının yaygınlaşması, öğrenenlerin sınıf dışında da istenilen yer ve zamanda birbiri ile iletişim ve etkileşim kurmalarına, bilgi paylaşmalarına olanak sağlamıştır. Bu da çevrimiçi işbirlikli öğrenme uygulamalarının gerçekleştirilebilirliğini artırmaktadır. Bununla birlikte alanyazın incelendiğinde çevrimiçi işbirlikli öğrenme bağlamında araştırılması gereken birçok nokta olduğu görülmektedir. Bunlardan biri de çevrimiçi işbirlikli öğrenme sürecinde grup liderliğinin sabit kalmasının ya da grup üyeleri arasında paylaşılmasının öğrenme süreç ve sonuçları üzerine olan etkileri ile ilgilidir. Bu araştırmanın amacı çevrimiçi proje tabanlı öğrenmede grup liderinin sabit kalmasının (sabit e-liderlik yaklaşımı) ya da grup üyeleri arasında liderliğin uzmanlığa göre paylaşılmasının (paylaşılan e-liderlik yaklaşımı) öğrenenlerin motivasyonuna, öz-düzenleme becerilerine ve grup işbirliği süreçlerine (grup uyumu, grup atmosferi, grubun geçişken bellek sistemi) olan etkisini incelemektir. Araştırma öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırma deney ve kontrol gruplarına rastgele atanan 41 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama araçları olarak; öz-düzenleme ölçeği, güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeği, geçişken bellek ölçeği, grup uyumu ve grup atmosferi ölçekleri kullanılmıştır. Araştırma kapsamında deney ve kontrol grubundaki öğrenciler çevrimiçi proje tabanlı öğrenme bağlamında 3-5 kişilik alt gruplara ayrılarak, wiki ortamında işbirlikli bilgi yapılandırması gerçekleştirmişlerdir. Deney grubundaki alt gruplarda, grup liderliği öğrencilerin uzmanlıkları göz önünde bulundurularak grup üyeleri arasında paylaştırılmıştır. Kontrol grubundaki alt gruplarda ise, grup liderliği grup üyelerince belirlenen bir öğrenciye verilmiş ve tüm süreç boyunca aynı öğrenci grup liderliğini sürdürmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular; çevrimiçi proje tabanlı öğrenmede grup liderliğinin sabit kalmasının ya da grup üyeleri arasında paylaşılmasının öğrenenlerin öz-düzenleme becerileri, motivasyonları ile grubun geçişken belleği, grup uyumu ve grup atmosferi üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığını göstermektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda araştırmacılara ve uygulayıcılara yönelik olarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
URI
http://hdl.handle.net/11772/1098
Collections
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü Makale Koleksiyonu [79]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.