dc.contributor.author | Yılmaz, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2019-04-29T06:44:40Z | |
dc.date.available | 2019-04-29T06:44:40Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1302-6488 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1111 | |
dc.description.abstract | Uzaktan Eğitimde Başarı ve Performansın Değerlendirilmesinde Karşılaşılan Sorunlar: Bir Durum Çalışması Değişen sosyal koşullara ayak uydurmak, bireylerin öğrenme ihtiyaçlarını karşılamak ve hayat boyu öğrenenler olmasını sağlamak gibi nedenlerle uzaktan eğitime duyulan ihtiyaç artmaktadır. Uzaktan eğitimin, sağladığı pek çok avantaja ek olarak, belirli sınırlılıkları da bulunmaktadır. Bu sınırlılıklardan biri, öğrencilerin başarısını ve performansını değerlendirirken karşılaşılan sorunlardır. Bu araştırmanın amacı, öğretim elemanlarının çevrimiçi uzaktan eğitim programlarında öğrenim gören öğrencilerin akademik başarı ve performanslarının değerlendirilmesine ilişkin görüşlerini incelemek ve yüz yüze yapılan değerlendirme ile çevrimiçi değerlendirme uygulamalarına yönelik öğretim elemanlarının görüşlerini karşılaştırmaktır. Araştırma, bir durum çalışmasıdır ve araştırmanın verileri, bir devlet üniversitesinin uzaktan eğitim programlarında ders veren öğretim elemanlarından elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına dayalı olarak öğretim elemanlarının çevrimiçi uzaktan eğitimde öğrencilerin başarı ve performansını değerlendirirken karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara yönelik olası çözüm önerileri sunulmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The need for distance education is increasing due to such reasons as keeping up with the changing social conditions, meeting the learning needs of the individuals and enabling them to be lifelong learners. In addition to many advantages distance education provides, it also has certain restrictions. One of these restrictions is the problems encountered in evaluating students’ success and performance. The purpose of this study is to examine the viewpoints of lecturers regarding the evaluation process of academic success and performance of those students who are attending to online distance education program and to compare lecturers’ views on assessment and evaluation practices carried out in face-to-face classroom environment with those online assessment and evaluation practices. The study was a case study and the data of the study were collected from the lecturers who lectured in a distant education program of a state university. Based on the findings of the study, the problems that lecturers have in evaluating the success and performance of the students in online distance education and possible solution suggestions for these problems are presented. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Distance Education | en_US |
dc.subject | Problems experienced | en_US |
dc.subject | Evaluating success and performance | en_US |
dc.subject | Online learning | en_US |
dc.subject | Measurement and evaluation | en_US |
dc.subject | Online measurement and evaluation | en_US |
dc.subject | Electronic measurement and evaluation | en_US |
dc.subject | Electronic portfolio | en_US |
dc.title | Problems experienced in evaluating success and performance in distance education: a case study | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Turkish Online Journal of Distance Education | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 39 | en_US |
dc.identifier.endpage | 51 | en_US |