Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCeyhan, M. Said
dc.contributor.authorAkpolat, A. Gökçe
dc.contributor.authorPeçe, Mehmet Akif
dc.date.accessioned2019-05-07T08:14:57Z
dc.date.available2019-05-07T08:14:57Z
dc.date.issued2016-06-02
dc.identifier.issn2458-9381
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1165
dc.description.abstractDışa açıklık oranı özellikle 20.yy sonlarına doğru küreselleşmenin hız kazanmasıyla birlikte hükümetlerin dış politikalarında önemli hedeflerden biri haline gelmiştir. Ülke ekonomilerinin dünya genelinde yaşanan herhangi bir krizden etkilenme derecesi hakkında bilgi verebilen dışa açıklık oranı aynı zamanda ekonomik büyüme açısından da önemli bir yer teşkil etmektedir. Diğer taraftan enflasyon olgusu bahsi geçen küreselleşme sürecinde bir çok gelişmekte olan ülkenin en temel ekonomik problemleri arasında yer almaktadır. Dolayısıyla, uzun dönemli stabil bir büyüme trendinin yakalanabilmesi için enflasyon ile sürekli mücadele edilmesi ülkeler için son derece önem arz etmektedir. Bu çalışmada dışa açıklık ve enflasyon oranlarının Kazakistan’ın ekonomik büyümesine etkileri, 1994-2013 yıllık verileri kullanılarak araştırılmıştır. Bu çalışmada enflasyon ve dışa açıklık oranının özellikle Kazakistan’ın ekonomik büyümesi üzerindeki etkilerini ve etki yönünü belirlemek amaçlanmıştır. Yapılan analizlerde birim kök testi sonuçlarına göre seriler farklı dereceden durağan oldukları için model, ARDL(auto regressive disributed lag) yöntemi yardımıyla tahmin edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre dışa açıklık oranı ekonomik büyümeyi olumlu yönde etkilerken enflasyonun ise büyüme üzerinde olumsuz etkisi tespit edilmiştir. Bu sonuçlar dikkate alındığında; Kazakistan’ın uzun vadede ekonomik büyümesini istenen seviyeye çıkarmak ve istikrarlı bir büyümeyi yakalamak için enflasyonu düşürmesi ve dışa açıklık oranını daha da artırması gerektiği önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe openness rate has become one of the most important goals of the government's foreign policy by the gathering paceof globalization especially in the late 20th century. The openness rate, that can provide any information about the impact of the crisis on national economies across the world, also constitutes an important place for economic growth. On the other hand the phenomenon of inflation is among the most fundamental economic problems of many developing countries in the globalization process.Therefore, the perpetual struggle with inflation is extremely important for countries in order to achieve a stable long-term growth trend. In this study, the effects of the openness and the inflation rate of Kazakhstan's economic growth were investigated using annual data between 1994 and 2013. The aim of this study is specifying the effects and impact directions of the inflation and the openness rates on Kazakhstan’s economic growth.The model was estimated with the help of the ARDL (auto-regressive distributed lagoon) model, because of the data is stable in different degreesaccording to the unit root test results.According to the results, the openness is positively affects economic growth while the inflation has a negative impact on economic growth.Considering these results, it was suggested that the reduction of the inflation and openness rate should be increased further to attain the required level of economic growth and to preserve the steady growth of Kazakhstanin the long term.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherInternational Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDışa açıklıken_US
dc.subjectEnflasyonen_US
dc.subjectEkonomik büyümeen_US
dc.subjectOpennessen_US
dc.subjectInflationen_US
dc.subjectEconomic growthen_US
dc.titleKazakistan ekonomisinin dışa açıklık ve enflasyon oranlarının ekonomik büyümesine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of economy openness and inflation rate to the economic growth of Kazakhstanen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInternational Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS)en_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.contributor.authorID37574en_US
dc.contributor.authorID127303en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-2870-5008en_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage45en_US
dc.identifier.endpage61en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster