Show simple item record

dc.contributor.authorGüler, Erdal
dc.contributor.authorAçıkel, Ayşenur
dc.contributor.authorKaraca, Hatice
dc.date.accessioned2019-05-22T12:56:11Z
dc.date.available2019-05-22T12:56:11Z
dc.date.issued2019-04-28
dc.identifier.citationGüler, E , KARACA, H , Açıkel, A . (2019). Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının Eğitim Sürecindeki Paradoksu ve Kariyer Açısından Etkisi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 18-36en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/706947
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1244
dc.description.abstractModern toplumsal yapılar, örgütler üzerine inşa edilerek yeni yönetim teknikleriyle revize edilmektedir. Örgütlerin sürdürülebilirliği, serbest piyasada etkin ve verimli çıktıların elde edilmesine veya etkin performans yönetimiyle nitelikli insan kaynağına bağımlıdır. Meslek yüksekokullarındaki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (BYYA) programı; günümüzdeki örgütlerin ve yöneticilerin, örgütsel strateji ve hedeflerin gerçekleştirilmesinde önemli bir eğitim kurumu olduğu gibi örgütsel koordinasyonun sağlanmasında ve ergonomik çalışma ortamının varlığı ile büro personellerin iş tatmini ve motivasyonları yüksek, nitelikli insan kaynaklarının taleplerine yanıt vermeyi amaçlar. Son dönemlerde üniversitelerin meslek yüksekokulu programlarında, BYYA programı kontenjanları belirli artışlara yönelirken, yeni program olarak kurulmaları da söz konusudur. Buna karşılık, bu programdan kayıt sildiren öğrencilerde oldukça yüksektir. Çalışmanın amacı, bu programdaki eğitim-öğretim faaliyetlerinde öğrencilerin karşılaştıkları eğitsel ve çevresel belirleyicileri sınıflandırarak, bu belirleyicilerin kariyer hedeflerini nasıl şekillendirdiğini tespit etmektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemine dayanarak, amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüte dayalı örnekleme yöntemini içerir. Çalışmanın evreni, Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu BYYA programı öğrencileridir. Çalışma grubundaki katılımcılar, eğitim-öğretim planındaki sürecin sonunda sınıflandırılan BYYA programı ikinci sınıf öğrencileridir. Çalışmada, veri toplama aracı “görüşme” tekniği olup, verilerin kaydedilmesinde “not alma yöntemine” başvurulmuştur. Verilerin rapor haline getirilmesinde ise “betimsel analiz yaklaşımına” yer verilmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAcademia Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBüro yönetimien_US
dc.subjectYönetici asistanlığıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectKariyeren_US
dc.titleBüro yönetimi ve yönetici asistanlığı programının eğitim sürecindeki paradoksu ve kariyer açısından etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAcademia Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programıen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage18en_US
dc.identifier.endpage36en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record