Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüler, Erdal
dc.contributor.authorAçıkel, Ayşenur
dc.contributor.authorKaraca, Hatice
dc.date.accessioned2019-06-19T06:38:08Z
dc.date.available2019-06-19T06:38:08Z
dc.date.issued2019-04-29
dc.identifier.citationGüler, E , KARACA, H , Açıkel, A . (2019). Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programının Eğitim Sürecindeki Paradoksu ve Kariyer Açısından Etkisi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 18-36.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/download/article-file/706947
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1418
dc.description.abstractModern toplumsal yapılar, örgütler üzerine inşaa edilerek yeni yönetim teknikleriyle revize edilmektedir. Örgütlerin sürdürülebilirliği, serbest piyasada etkin ve verimli çıktıların elde edilmesine veya etkin performans yönetimiyle nitelikli insan kaynağına bağımlıdır. Meslek yüksekokullarındaki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı (BYYA) programı; günümüzdeki örgütlerin ve yöneticilerin, örgütsel strateji ve hedeflerin gerçekleştirilmesinde önemli bir eğitim kurumu olduğu gibi örgütsel koordinasyonun sağlanmasında ve ergonomik çalışma ortamının varlığı ile büro personellerin iş tatmini ve motivasyonları yüksek, nitelikli insan kaynaklarının taleplerine yanıt vermeyi amaçlar. Son dönemlerde üniversitelerin meslek yüksekokulu programlarında, BYYA programı kontenjanları belirli artışlara yönelirken, yeni program olarak kurulmaları da söz konusudur. Buna karşılık, bu programdan kayıt sildiren öğrencilerde oldukça yüksektir. Çalışmanın amacı, bu programdaki eğitim-öğretim faaliyetlerinde öğrencilerin karşılaştıkları eğitsel ve çevresel belirleyicileri sınıflandırarak, bu belirleyicilerin kariyer hedeflerini nasıl şekillendirdiğini tespit etmektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemine dayanarak, amaçlı örnekleme yöntemlerinden, ölçüte dayalı örnekleme yöntemini içerir. Çalışmanın evreni, Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu BYYA programı öğrencileridir. Çalışma grubundaki katılımcılar, eğitim-öğretim planındaki sürecin sonunda sınıflandırılan BYYA programı ikinci sınıf öğrencileridir. Çalışmada, veri toplama aracı “görüşme” tekniği olup, verilerin kaydedilmesinde “not alma yöntemine” başvurulmuştur. Verilerin rapor haline getirilmesinde ise “betimsel analiz yaklaşımına” yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractModern social structures are built on organizations and revisedwith new management techniques. The sustainability of organizations depends on achieving effective and productive outputs in the free market or on qualified human resources through effective performance management. Office Management and Executive Assistantship (BYYA) program in vocational schools; is an important educational institution in the realization of the organizational strategies and objectives of today's organizations and managers, as well as providing organizational coordination and the existenceof an ergonomic work environment, and the satisfaction of the job satisfaction and motivation of the office personnel. In recent years, in the vocational school programs of the universities, while the quota of the BYYA program is directed towards certainincreases, it is also possible to establish as a new program. In contrast, the enrollment from this program is quite high in students. The purpose of the study is to classify the educational and environmental determinants that students face in the educational activities of this program and to determine how these determinants shape their career goals. The study, based on the qualitative research method, includes purposive sampling methods and a criterion based sampling method. The universe of the study is the students of Bartın University Ulus Vocational School BYYA program. The participants in the study group were second-year students in the BYYA program, which was classified at the end of the process. In the study, data collection tool is an alma interview“technique and a” note-taking method veri was used to record the data. The sel descriptive analysis approach getiril is included in the reporting of the data.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAcademia Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBüro yönetimien_US
dc.subjectYönetici asistanlığıen_US
dc.subjectKariyeren_US
dc.titleBüro yönetimi ve yönetici asistanlığı programının eğitim sürecindeki paradoksu ve kariyer açısından etkisien_US
dc.title.alternativeThe paradox in the education process of the office management and executive assistance program and the impact on careeren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAcademia Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Ulus Meslek Yüksekokulu, Büro Hizmetleri ve Sekreterlik, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programıen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage18en_US
dc.identifier.endpage36en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster