dc.contributor.author | Akçalı, Kadri | |
dc.date.accessioned | 2019-06-19T06:48:24Z | |
dc.date.available | 2019-06-19T06:48:24Z | |
dc.date.issued | 2018-03 | |
dc.identifier.citation | Akçalı, K. (2018). Tekstil ve Konfeksiyon Açısından Sürdürülebilirlik Kavramının Mesleki Eğitimdeki Yeri ve Önemi. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi Özet Kitabı, 453. | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-605-170-214-8 | |
dc.identifier.uri | http://www.ubek-icse.com/UBEK_2018March/wp-content/uploads/2018/03/UBEK2018_March_Proceedings-1-x.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1421 | |
dc.description.abstract | Giderek artan dünya nüfusu ve tüketim alışkanlıklarına paralel olarak kaynakların yeterliliği ve kullanım miktarları günümüzde sıklıkla tartışma konusu olmaktadır. Sürdürülebilirlik kavramı; kaynakların uygun şekilde kullanımı, devamlılığının sağlanması ve çevresel olumsuzlukların minimize edilmesi olarak tanımlanabilmektedir. Sürdürülebilirlik temel olarak çevresel, ekonomik ve sosyal boyutlara sahip bir olgudur. Son yıllarda yapılan çalışmalar incelendiğinde ekolojik sorumlulukların ön plana çıktığı, alternatif üretim yöntemleri ve ürünlerin geliştirilmesi konusunda yoğun çaba gösterildiği görülmektedir.
Birçok sektörde olduğu gibi tekstil sektörü açısından da kaynakların uygun şekilde kullanımı ve üretim verimliliği her geçen gün daha büyük önem kazanmaktadır. Ayrıca elde edilen ürünlerin kullanım sürelerinin azami sürelere çekilmesi ve katma değeri yüksek, yüksek faydaya sahip ürünlerin üretimi giderek önem kazanmaktadır. Bu önem ticari hayatta yer alan sektörel firmaların giderek artan şekilde araştırma ve geliştirme faaliyetlerini arttırmasına neden olmakta ve bu faaliyetlerde yer alması muhtemel kalifiye teknik eleman ihtiyacını ortaya çıkartmaktadır.
Mesleki eğitimin temel hedefleri içerisinde yer alan ve sektörelerin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde kalifiye teknik eleman yetiştirme amacına sahip yükseköğretim eğitim öğretim müfredatının sürdürülebilirlik kavramı üzerine giderek yoğunlaşan bir eğilim gösterdiği bilinmektedir.
Sürdürülebilirlik konulu tekstil, konfeksiyon ve moda üzerine yapılan akademik çalışmalarda; çevreye dost ürünlerin üretimi, alternatif kaynakların kullanımı, enerjinin verimli kullanımı ve tüketim alışkanlıklarının tekrar şekillendirilmesi odak noktası halini almıştır.
Günümüzde mesleki eğitimin içerisinde yer alan ve klasik üretim yöntemlerinin öğrencilere anlatıldığı müfredatların yanı sıra giderek alternatif üretim yöntemlerinin açıklandığı ve öğrencilerin gelecek odaklı çalışma ve projeler yapabilmesini sağlayan yeni bir mesleki eğitim odak noktası oluşturulmaya çalışılmaktadır. Aynı zamanda gelecekte doğması muhtemel farklı mesleki alanlar ile ilgili eğitim faaliyetleri gerçekleştirilmektedir.
Bu çalışma kapsamında ülkemiz açısından lokomotif sektörlerin başında gelen tekstil konfeksiyon ve moda sektörüne teknik mesleki eleman yetiştiren bölümlerde yer alan giyim üretim teknolojisi, tekstil teknolojisi ve moda tasarımı programları açısından sürdürülebilirlik kavramının eğitim müfredatı içerisindeki önemi vurgulanarak, örnek uygulamalar ve projeler üzerinden yapılması muhtemel çalışmalara bir kaynak oluşturulması hedeflenmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | en_US |
dc.subject | Tekstil | en_US |
dc.subject | Sürdürülebilirlik | en_US |
dc.subject | Konfeksiyon | en_US |
dc.subject | Moda | en_US |
dc.subject | Mesleki eğitim | en_US |
dc.title | Tekstil ve konfeksiyon açısından sürdürülebilirlik kavramının mesleki eğitimdeki yeri ve önemi | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Ulus Meslek Yüksekokulu, Tekstil, Giyim, Ayakkabı ve Deri Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0001-8737-0140 | en_US |
dc.identifier.startpage | 453 | en_US |