Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDaşdemir, İsmet
dc.contributor.authorÇullu, Ali
dc.date.accessioned2023-02-27T13:10:19Z
dc.date.available2023-02-27T13:10:19Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationÇullu, A.(2023). Bartın ili ormancılık örgütünün endüstrilerarası ilişkileri ve kurumsal itibarı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/15960
dc.description.abstractBu çalışma, sürdürebilir ormancılık ilkesi çerçevesinde bugün ve gelecek nesillerin orman ürünlerine olan gereksinimlerini karşılamak için Bartın ilindeki ormancılık örgütünün (Bartın Orman İşletme Müdürlüğü (BOİM), Ulus Orman İşletme Müdürlüğü (UOİM) ve Bartın Doğa Koruma ve Milli Parklar (BDKMP) Şube Müdürlüğü) endüstrilerle olan ilişkilerinin düzeyini ve dış paydaşları gözünde kurumsal itibarını belirlemek ve bunları artırmaya yönelik katkılar sağlamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla üç bölümden (1.Genel Bilgiler Bölümü – 6 soru, 2.Ormancılık Örgütünün Kurumsal İtibarı Bölümü – 55 soru, 3.Öneriler Bölümü) oluşan bir anket formu hazırlanmıştır. Çoğunluğu 5'li Likert ölçekli sorulardan oluşan anket formları, ormancılık örgütü dış paydaşlarından (endüstrilerin/sektörlerin temsilcileri, ihale müşterisi temsilcileri, STK temsilcileri, kamu kurumu yöneticileri, köy halkı, şehir halkı) 308 kişi üzerinde %86'sı (266 kişi) yüz yüze görüşme ve %14'ü (42 kişi) e-mail yöntemiyle uygulanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde betimleyici istatistikler, Cronbach Alfa testi, korelasyon analizi, faktör analizi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Anket formunun ikinci bölümdeki 5'li Likert ölçekli 55 soruya verilen cevapların analizine ve yapılan değerlendirmelere göre, Bartın ili ormancılık örgütünün dış paydaşlar nezdindeki kurumsal itibar düzeyi; düşük (55-127 puan), orta (128-201 puan) ve yüksek (202-275 puan) şeklinde sınıflandırılmış ve genel ortalamanın (181,07) "orta-yüksek" düzeyde olduğu saptanmıştır. Çalışmada ormancılık örgütünün kurumsal itibarını ve endüstrilerarası ilişkilerini ölçmede, Fombrun (1996) tarafından geliştirilen altı boyuta (duygusal cazibe, ürün ve hizmetler, finansal performans, vizyon ve liderlik, çalışma ortamı, sosyal sorumluluk) ek olarak konunun özelliğine göre geliştirilen yedinci bir boyut (kurumsal ilişkiler) kullanılmıştır. Faktör analizinde 55 değişkenin çözümlenmesi sonucunda elde edilen 7 ortak faktörün (boyutun) araştırmanın amacına ve anketteki önermelerin gruplandırma tasarımına uygun olduğu anlaşılmıştır. Bartın ili ormancılık örgütünün kurumsal itibarının %68,92'sinin bu faktörle (boyutlarla) açıklandığı saptanmıştır. Toplam kurumsal itibar katılımcıların mensup olduğu paydaş grubuna, faaliyet alanına, ormancılık örgütü ile ilişkisine, çalışan sayısına, katılımcının görevine ve cinsiyetine göre %99 düzeyinde anlamlı farklılık gösterirken, katılımcıların yaşına ve eğitim düzeyine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara dayanarak Bartın ilindeki ormancılık örgütünün endüstrilerle olan ilişkilerini ve kurumsal itibarını artırmaya yönelik birtakım öneriler geliştirilmiştir.tr_TR
dc.description.abstractThis study was carried out in order to determine the level of relations between the forestry organization (Bartın Forestry Enterprise Directorate (BFED), Ulus Forestry Enterprise Directorate (UFED), and Bartın Nature Conservation and National Parks (BNCNP) Branch Directorate) and industries in the Bartın province, the corporate reputation of the forestry organization in terms of external stakeholders and to contribute to increasing them for meeting the needs of today and future generations for forest products in accordance with the principle of sustainable forestry. For this purpose, a questionnaire consisting of three parts (1.General Information Section including 6 questions, 2.Institutional Reputation of the Forestry Organization including 55 questions, 3.Suggestions Section) was prepared. Questionnaires, the majority of which consisted of 5-point Likert scale questions, were applied to 308 people from the external stakeholders of the forestry organization (representatives of industries/sectors, auction customer representatives, NGO representatives, public institution managers, village people, city people) by face-to-face interviews with 86% (266 people) and by e-mail method with 14% (42 people). Descriptive statistics, Cronbach Alpha test, correlation analysis, factor analysis and Kruskal-Wallis H test were used to evaluate the data obtained. According to the analysis of the answers given to 55 5-point Likert scale questions in the second part of the questionnaire and the evaluations, the level of corporate reputation of the forestry organization of the province of Bartın in the eyes of external stakeholders was classified as low (55-127 points), medium (128-201 points) and high (202-275 points), and the general average (181.07) was found to be at "medium-high" level. In the study, a seventh dimension (institutional relations) developed in addition to six dimensions (emotional attraction, products and services, financial performance, vision and leadership, working environment, social responsibility) developed by Fombrun (1996) was used to measure the corporate reputation and inter-industry relations of the forestry organization. It was understood that seven common factors (dimensions) obtained as a result of the 55-variable Factor analysis were suitable for the purpose of the study and the grouping design of the propositions in the questionnaire. It was determined that 68.92% of the corporate reputation of the forestry organization of the Bartın province was explained by these factors (dimensions). It was determined that while the total corporate reputation differs significantly at the level of 99% according to the stakeholder group, the field of activity, relationship with the forestry organization, the number of employees, the duty, and gender of the participant, it does not differ according to the age and education level of the participants. Based on the findings, some suggestions were developed to increase the relations between the forestry organization in the Bartın province and the industries and its corporate reputation.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectKurumsal itibartr_TR
dc.subjectOrmancılık örgütütr_TR
dc.subjectDış paydaşlartr_TR
dc.subjectSürdürülebilir ormancılıktr_TR
dc.subjectBartıntr_TR
dc.subjectCorporate reputationtr_TR
dc.subjectForestry organizationtr_TR
dc.subjectExternal stakeholderstr_TR
dc.subjectSustainable forestrytr_TR
dc.titleBartın ili ormancılık örgütünün endüstrilerarası ilişkileri ve kurumsal itibarıtr_TR
dc.title.alternativeInter-industrial relations and corporate reputation of Bartın forestry organizationtr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster