Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYaşartürk, Fatih
dc.contributor.authorKaraoğlu, Büşra
dc.date.accessioned2023-02-28T08:34:49Z
dc.date.available2023-02-28T08:34:49Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationKaraoğlu, B. (2022). Pilates eğitimi alan kadınların boş zaman yönetimleri ve sosyal görünüşlerine yönelik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/15968
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı pilates eğitimi alan kadınların demografik değişkenlerine göre boş zaman yönetimleri ve sosyal görünüşlerine yönelik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın grubunu Erzurum ilinde farklı spor merkezlerinde pilates eğitimi alan 18 yaş üzeri 608 kadın katılımcı oluşturmaktadır. Çalışmanın verilerinin toplanmasında katılımcıların demografik özelliklerinin belirlenmesi amacıyla araştırmacının hazırladığı "Kişisel Bilgi Formu", "Boş Zaman Yönetimi Ölçeği'' ve "Sosyal Görünüş Kaygı Ölçeği" kullanılmıştır. Verilerin analizi aşamasında SPSS 25.0 (Statistical Package for Social Sciences) paket programından yararlanılmıştır. Analizlerde yaş, meslek, gelir durumu, pilates yapılan süre vb. değişkenlere göre frekans (f) ve yüzde (%) dağılımlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı istatistik kullanılmıştır. Ayrıca istatisiksel olarak anlamlı bir fark olup olmadığını test etmek için bağımsız gruplar t-testi analizi ve tek yönlü varyans analizi anlamlı ilişki olup olmadığını test etmek amacıyla Pearson Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda aylık gelir durumu değişkeni ile boş zaman yönetimi alt boyutları ve toplam puan ortalamaları arasında anlamlı ilişki tespit edilmemiştir (p>.05). Medeni durum değişkeni ile boş zaman yönetimi alt boyutları ve toplam puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir (p>.05). Katılımcıların aylık gelir durumu değişkeni ile sosyal görünüş kaygısı puanı arasında negatif yönde ve düşük düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir (p<.05). Katılımcıların eğitim durumu değişkeni ile sosyal görünüş kaygısı puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<.05). Farklılığın kaynağını belirlemek için yapılan Post Hoc (SCHEFFE) sonuçlarına göre; eğitim durumu ilkokul-ortaokul ve lise olanların puan ortalaması eğitim durumu önlisans-lisans ve lisansüstü olanların puan ortalamasına göre anlamlı şekilde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların boş zaman yönetimi alt boyutları ve toplam puan ortalaması ile sosyal görünüş kaygı puanı arasındaki korelasyon analizi sonucunda; amaç belirleme ve yöntem, değerlendirme, boş zaman tutumu ve boş zaman yönetimi ölçek toplam puanları ile sosyal görünüş kaygı puanları arasında negatif yönde ve düşük düzeyde anlamlı ilişki; programlama ve sosyal görünüş kaygısı ile pozitif yönde ve düşük düzeyde anlamlı ilişki tespit edilmiştir (p<.05). Sonuç olarak pilates eğitimi alan kadınlar boş zaman yönetimlerini doğru, verimli ve etkili bir şekilde değerlendirmeleriyle birlikte sosyal görünüş kaygılarında azalma tespit edilmektedir.tr_TR
dc.description.abstractThis study aims to examine the relationship between leisure time management and social appearance anxiety levels of women taking pilates classes, by demographic variables. The study group was composed of 608 female participants over the age of 18 who took pilates classes in different sports centers in the city of Erzurum. The "Personal Information Form", "Leisure Time Management Scale", and "Social Appearance Anxiety Level Scale" developed by the researcher to determine the demographic characteristics of the participants were used in data collection. SPSS 25.0 (Statistical Package for Social Sciences) software was utilized in analyzing the data. In the analyses, descriptive statistics were used to determine the frequency (f) and percentage (%) distribution by variables such as age, profession, income level, and the duration of pilates exercise. Additionally, independent samples t-test analysis and one-way analysis of variance were used to determine if there was a statistically significant difference, and a Pearson Correlation analysis was used to determine if there was a significant relationship. According to the study results, no significant relationship was found between the monthly income status variable and the leisure time management sub-dimensions and total mean scores (p>.05). There was no significant difference between the marital status variable and leisure time management sub-dimensions and total mean scores (p>.05). A negative and low level significant correlation was found between the monthly income status variable and the social appearance anxiety score of the participants (p<.05). A significant difference was found between the participants' educational status variable and social appearance anxiety mean scores (p<.05). According to the Post Hoc (SCHEFFE) results performed to determine the source of the difference, it was determined that the mean scores of those with primary-secondary and high school education status were significantly higher than the mean scores of those with an associate or postgraduate degree. According to the results of the correlation analysis between participants' leisure time management sub-dimensions, the total mean score and the social appearance anxiety score, a negative low level significant relationship was found between the total scores of goal setting and method, evaluation, leisure attitude, and leisure time management scale scores and social appearance anxiety scores while a positive low level significant relationship was found with planning and social appearance (p<.05). As a result, it was determined that the level of social appearance anxiety decreased in the women who took pilates classes as they managed their leisure time in a right, efficient, and effective manner.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectPilates eğitimi alan kadınlartr_TR
dc.subjectBoş zaman yönetimitr_TR
dc.subjectSosyal görünüş kaygısıtr_TR
dc.subjectWomen taking pilates classestr_TR
dc.subjectLeisure time managementtr_TR
dc.subjectSocial appearance anxietytr_TR
dc.titlePilates eğitimi alan kadınların boş zaman yönetimleri ve sosyal görünüşlerine yönelik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between leisure time management and social appearance anxiety levels of women taking pilates classestr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster