Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Lisanüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Anabilim Dalı
  • İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Enstitüler
  • Lisanüstü Eğitim Enstitüsü
  • İşletme Anabilim Dalı
  • İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yeniden kullanma niyetini etkileyen faktörlerin araştırılması: Yemek sepeti örneği

Thumbnail
View/Open
İrem Kaymakcı Erdem.pdf (1.383Mb)
Date
2022
Author
Erdem, İrem Kaymakcı
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'nin en büyük yemek siparişi uygulamalarından biri olan Yemek Sepeti uygulamasının kullanıcılarının, bu uygulamayı yeniden kullanma niyetlerini etkileyen faktörleri bir teorik model çerçevesinde analiz etmeyi amaçlamaktadır. Birleştirilmiş Teknoloji Kullanım ve Kabul Teorisi 2 (UTAUT2) modeli, araştırmanın teorik modelinin temelini oluşturmaktadır. Araştırma modeli, UTAUT2 modelinde yer alan değişkenlere ek olarak çevrimiçi değerlendirme, çevrimiçi puanlama ve çevrimiçi sipariş takibi değişkenlerini de içermektedir. Araştırma verileri, kolayda örnekleme yöntemiyle, 441 yanıtlayıcıdan anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Toplanan veriler R programı yardımıyla yapısal eşitlik modeli ile analiz edilmiştir. Çevrimiçi puanlamanın Yemek Sepetini yeniden kullanma niyetinin en güçlü yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir. Bunu sırasıyla çaba beklentisi, çevrimiçi sipariş takibi, fiyat değeri, alışkanlık ve hedonik motivasyon takip etmiştir. Performans beklentisinin, sosyal etkinin, kolaylaştırıcı koşulların ve çevrimiçi değerlendirmenin ise Yemek Sepetini yeniden kullanma niyeti üzerinde bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir.
 
This study aims to analyze the factors affecting the reuse intention of the users of the Yemek Sepeti application, one of the largest food ordering applications in Turkey, within the framework of a theoretical model. The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology 2 (UTAUT2) model forms the basis of the theoretical model of the research. In addition to the variables in the UTAUT2 model, the research model also includes the variables of online review, online rating, and online tracking. The research data were collected from 441 respondents using the survey method, using the convenience sampling method. The collected data were analyzed with the structural equation model with the help of the R program. Online scoring was the strongest predictor of intention to reuse the Food Basket. This was followed by effort expectancy, online order tracking, price value, habit, and hedonic motivation, respectively. It was determined that performance expectation, social impact, facilitating conditions, and online evaluation did not affect the intention to reuse the Yemek Sepeti.
 
URI
http://hdl.handle.net/11772/15988
Collections
  • İşletme Anabilim Dalı Yüksek Lisans [38]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kutlubey Yerleşkesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Merkez/BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.