Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleğine yönelik tutumları ile uzaktan eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Bir hastalık kısa bir süre içinde çok sık tespit edilmeye başlandığında "salgın" meydana gelir ve küresel çapta meydana gelen devasa salgınlara da "pandemi" adı verilir. İlk olarak 2019 Aralık ayında Çin'de tespit edilen Covid-19 virüsü, hızla dünyaya yayılarak ülkelerin eğitim, sağlık ve ekonomilerini bozmaya başladı. Covid 19 salgını sırasında insandan insana bulaşan korona virüsünün bulaşmasını önlemek için dünyanın birçok ülkesi sokağa çıkma yasakları, seyahat kısıtlamaları ve eğitim kurumlarının kapatılması gibi çeşitli konularda kısıtlamalar getirdi. Bu süre zarfında uzaktan eğitim sistemi ve eğitim faaliyetleri öğrencilerin eğitimlerinin aksamaması için yeniden tasarlandı. Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleğine yönelik tutumları ile uzaktan eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi ve öğretmenlerin tutum ve yeterliklerini demografik özelliklerine göre karşılaştırmaktır. Araştırmada Sağın, Yücekaya ve Güllü (2020) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Yeterlikleri Ölçeği (2020) ve Ünlü (2011) tarafından geliştirilen Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Bu amaçla çalışmanın evrenini Ankara'da görev yapmakta olan tüm beden eğitim öğretmenleri oluşturmaktadır. Ankara'da devlet ve özel sektörde yaklaşık 2500 beden eğitimi öğretmeni çalışmaktadır. Buna göre araştırmanın örneklemini Ankara'nın seçkisiz olarak belirlenen tüm Ankara da görev yapmakta olan 334 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler ilgili kurumlardan izinler alınarak bizzat araştırmacı tarafından beden eğitimi öğretmenlerinin çalıştıkları okullara gidilerek toplanmıştır. Ayrıca Ankara ilindeki beden eğitimi öğretmenlerinin üye olduğu sosyal medya platformları ve gruplara da ölçeğin Google Formlarda hazırlanmış hali gönderilmiştir. İlişkisel tarama modeli uygulanan araştırmaya 354 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Sonuç olarak, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleğine yönelik tutumları ile uzaktan eğitim yeterlikleri arasında pozitif, orta, yüksek düzeyde anlamlı ilişki bulunduğu görülmüştür. Bu araştırmada beden eğitimi öğretmenlerinin uzaktan eğitim yeterlikleri eğitim durumlarına, çalıştıkları kuruma, lisanslı olarak aktif spor yapma, kendilerine ait bir bilgisayar olma, internet ve teknolojik ekipmana ulaşma sorunu yaşamada anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleğine yönelik tutumlarında cinsiyetlerine, kendilerine ait bir bilgisayar olma durumlarına göre anlamlı farklılık göstermiştir. An "epidemic" occurs when a disease is detected too often in a short period of time, and massive epidemics occurring globally are also called "pandemics". The Covid-19 virus, which was first detected in China in December 2019, spread rapidly around the world and began to disrupt the education, health and economies of countries. In order to prevent the transmission of the corona virus, which is transmitted from person to person during the Covid 19 epidemic, many countries of the world have imposed restrictions on various issues such as curfews, travel restrictions and the closure of educational institutions. During this period, the distance education system and educational activities were redesigned so that students' education would not be interrupted. The aim of this study is to examine the relationship between physical education teachers' attitudes towards their profession and distance education competencies and to compare teachers' attitudes and competencies according to their demographic characteristics. In the research, the Distance Education Competencies Scale of Physical Education Teachers (2020) developed by Sağın, Yücekaya and Güllü (2020) and the Attitude Scale of Physical Education Teachers towards their Profession developed by Ünlü (2011) were used. For this purpose, the universe of the study consists of all physical education teachers working in Ankara. Approximately 2500 physical education teachers work in the public and private sectors in Ankara. Accordingly, the sample of the research consists of 334 teachers working in the whole of Ankara, which was determined randomly. The data were collected by the researcher himself by going to the schools where the physical education teachers work, by obtaining permission from the relevant institutions. In addition, the scale prepared in Google Forms was sent to social media platforms and groups in which physical education teachers are members in Ankara. 354 physical education teachers participated in the research, in which the relational scanning model was applied. As a result, it has been observed that there is a positive, moderate and high level significant relationship between the attitudes of physical education teachers towards their profession and their distance education competencies. In this study, it was found that physical education teachers' distance education competencies differ significantly in terms of their educational status, the institution they work for, active sports under license, having a computer of their own, and having the problem of accessing the internet and technological equipment. There was a significant difference in the attitudes of physical education teachers towards their profession according to their gender and whether they have a computer of their own.