dc.contributor.advisor | Bozkuş, Taner | |
dc.contributor.author | Mekeç, Selime Ela | |
dc.date.accessioned | 2023-03-06T08:37:52Z | |
dc.date.available | 2023-03-06T08:37:52Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.citation | Mekeç, S. E. (2022). COVİD-19 pandemisi sürecinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik stratejileri ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/16064 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Covid-19 pandemisi sürecinde yükseköğretim kurumlarında Spor Bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitim döneminde öğrenim deneyimlerine ilişkin algı düzeylerinin saptanması amaçlanmıştır. Niceliksel bir yöntem olan çevrimiçi anket kullanılarak 220 kişiye ulaşılmıştır. Ölçekte kullanılan sorular; Ng (2012) tarafından geliştirilen, Hamutoğlu vd. (2017) tarafından uyarlanan "Dijital Okuryazarlık Ölçeği: Türkçe'ye Uyarlama Çalışması" soruları ve öğrencilerin uzaktan eğitim deneyimleri hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için Teknoloji Kabul Modeli kuramından yararlanılarak ölçeğe ek sorular hazırlanmıştır. Verilerin analizi 2 kategorili değişkenler için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla kategorili değişkenler için varyans analizi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular; spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan öğrenmeye yönelik algı düzeyleri cinsiyet, kişisel bilgisayara sahip olma ve kullanma süresi, internet erişimi ve ekipmanın yeterliliği, uzaktan eğitime katılım araçları ve uygulamaları, öğrenim görülen program ve bölüm değişkenlerine göre anlamlı farklılıklara rastlanmıştır. Bu açıdan teknik yeterliliklere, becerilere sahip olmanın uzaktan eğitim sürecine uyum sağlamayı kolaylaştırdığı ve çoğunluğun bunlara sahip oldukları ortaya konmuştur. | tr_TR |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to determine the perception levels of Sports Science students in higher education institutions regarding their learning experiences during the distance education period during the Covid-19 pandemic process. 220 people were reached by using an online survey, which is a quantitative method. The questions used in the scale; Developed by Ng (2012), Hamutoğlu et al. (2017) and additional questions were prepared using the Technology Acceptance Model theory to have more information about the distance education experiences of students. Data analysis Independent sample t-test was used for 2-category variables, and variance analysis was used for variables with more than two categories. Obtained findings; There were significant differences in the perception levels of sports science students towards distance learning, according to gender, time of owning and using a personal computer, the adequacy of internet access and equipment, the tools and practices of participation in distance education, the program and department studied. In this respect, it has been revealed that having technical competencies and skills makes it easier to adapt to the distance education process and the majority of them have them. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Covid-19 | tr_TR |
dc.subject | Spor bilimleri öğrencileri | tr_TR |
dc.subject | Uzaktan eğitime yönelik strateji ve algı | tr_TR |
dc.subject | Sports science students | tr_TR |
dc.subject | Distance educationsports sciences | tr_TR |
dc.subject | Strategy and perception towards | tr_TR |
dc.title | COVİD-19 pandemisi sürecinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik stratejileri ve öğrenme deneyimlerine ilişkin algı düzeylerinin incelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Investigation of the perception levels of sports sciences students regarding the strategy and learning experiences regarding distance education during the COVİD-19 pandemic process | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.contributor.authorID | - | tr_TR |