Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSemerci, Nuriye
dc.contributor.authorKaralıoğlu, Gülhan
dc.date.accessioned2023-03-07T08:49:59Z
dc.date.available2023-03-07T08:49:59Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationKaralıoğlu, G. (2022). Sekizinci sınıf rehberlik ve kariyer planlama dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16094
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı Sekizinci Sınıf Rehberlik ve Kariyer Planlama Dersine Yönelik Öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bunun yanı sıra, öğretmenlerin programı uygularken karşılaştıkları zorlukları, programın geliştirilmesine yönelik önerileri, dersin uzaktan eğitim sürecinde etkin uygulanmasına ilişkin görüşleri belirlenmesi amaçlamaktadır. Ülkemizde yapılan çalışmalar incelendiğinde rehberlik programlarına ilişkin değerlendirmelere daha az yer verildiği görülmektedir. Özellikle 2012-2013 öğretim yılında programa eklenen Rehberlik ve Kariyer Planlama Dersinin değerlendirilmesi konusunda literatürde büyük bir eksikliğin olduğunu söylenebilir. Araştırma kapsamında bu eksikliğin giderilmesi ve Rehberlik ve Kariyer Planlama Dersinin yürütülmesinde karşılaşılan güçlükler, dersin daha verimli yürütülmesine ilişkin öneriler ve dersin öneminin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeline dayanan nicel bir çalışmadır. Araştırma var olan durumun ortaya konulması programın eksik, güçlü ve iyileştirilmesi gereken yönlerinin belirlenmesi yönünden betimsel bir çalışmadır. Çalışma grubunun oluşturulmasında seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sekizinci Sınıf Rehberlik ve Kariyer Planlama Dersine Yönelik Öğretmen Görüşleri Anketi kullanılmıştır. Araştırmada betimsel istatistikler (frekans ve yüzdelik) ve katılımcıların derse ilişkin görüşlerinin cinsiyetlerine ve ders yürütme memnuniyetine göre anlamlı bir fark gösterip göstermediğini tespit etmek için Ki Kare Testi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Rehberlik ve kariyer planlama dersi programının kazanımlarına ilişkin öğretmenlerin olumlu düşündükleri belirlenmiştir. Bununla birlikte dersin uygulanmasına yönelik açıklamaların yeterli olduğu ve öğrencilerin aktif katılımının sağlandığı ancak etkinliklerde kullanılması gereken materyallerin temininde güçlük yaşandığı ortaya çıkmıştır. Araştırmada kazanımların değerlendirilmesinde katılımcı öğretmenlerce en çok öğrencilerin gözlemlenmesi ve öğrenciler ile konuşarak değerlendirmenin yapıldığı bulgusuna ulaşılmıştır. En az kullanılan değerlendirme yöntemi olarak da verilen kazanımlar ile ilgili küçük grup çalışmalarının yaptırılması belirlenmiştir. Ayrıca ders kapsamında en çok "Sınav Kaygısı" ve "Verimli Ders Çalışma" konuları üzerinde durulduğu belirlenmiştir. Araştırmada rehberlik ve kariyer planlama dersini yürütürken okullarda akademik başarının çok fazla önemsenmesi ve dersin pandemi sürecinde uzaktan eğitim ile verilmesi karşılaşılan güçlükler olarak belirlenmiştir Süreçte uzaktan eğitimin sınırlılıkları en aza indirilerek, olanakların artırılması için öğretmenlere ilgili yeni hizmet içi eğitimler verilmesi veya halihazırda devam eden eğitimlerin yaygınlaştırılması, dersin önemine ilişkin öğrenci, öğretmen, veli ve idarecilerin bilgilendirilmesi ve bu derse 8.sınıftan daha önceki kademelerde başlanması önerileri sunulmuştur.tr_TR
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to determine the views of teachers on the Eighth Grade Guidance and Career Planning Course. In addition, it is aimed to determine the difficulties faced by the teachers while applying the program, their suggestions for the development of the program, and their views on the effective implementation of the course in the distance education process. When the studies conducted in our country are examined, it is seen that the evaluations about the guidance programs are given less attention. It can be said that there is a great deficiency in the literature regarding the evaluation of the Guidance and Career Planning Course, which was added to the program in the 2012-2013 academic year. Within the scope of the research, it is aimed to eliminate this deficiency and to reveal the difficulties encountered in the conduct of the Guidance and Career Planning Course, suggestions for more efficient conduct of the course and the importance of the course. The research is a quantitative study based on the survey model. The research is a descriptive study in terms of revealing the current situation and determining the missing, strong and improvement aspects of the program. Convenience sampling method, one of the non-random sampling methods, was used in the formation of the study group. Teacher Opinions Questionnaire for Eighth Grade Guidance and Career Planning Course was used as data collection tool in the research. Descriptive statistics (frequency and percentile) in the research and Chi-Square Test appearances to determine if it shows a difference, which is understood in detail above about education and courses. As a result of the research, it was determined that the teachers thought positively about the achievements of the Guidance and career planning course program. However, it was revealed that the explanations for the implementation of the lesson were sufficient and the active participation of the students was ensured, but there was difficulty in obtaining the materials that should be used in the activities. In the study, it was found that the participant teachers mostly observed the students and talked with the students in the evaluation of the achievements. It was determined that small group studies should be carried out on the achievements, which are also given as the least used evaluation method. In addition, it was determined that the subjects of "Exam Anxiety" and "Efficient Studying" were mostly focused on within the scope of the course. In the research, it was determined that academic success was given too much importance in schools while conducting the guidance and career planning course, and that the course was given by distance education during the pandemic process was determined as the difficulties encountered. Suggestions were made to inform students, teachers, parents and administrators about the importance of the lesson and to start this lesson from 8th grade to earlier levels.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitim ve öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and trainingtr_TR
dc.subjectKariyer planlamatr_TR
dc.subjectCareer planningtr_TR
dc.subjectMesleki rehberliktr_TR
dc.subjectVocational quidancetr_TR
dc.titleSekizinci sınıf rehberlik ve kariyer planlama dersinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesitr_TR
dc.title.alternativeEvaluation of eighth grade guidance and career planning course according to teachers' viewstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster