Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzdemir, Serpil
dc.contributor.authorCeviz, Hatice Kübra
dc.date.accessioned2023-03-07T09:15:49Z
dc.date.available2023-03-07T09:15:49Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022
dc.identifier.citationCeviz, H. K. (2022). Halk Eğitim Merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16100
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı halk eğitim merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Bartın'daki halk eğitim merkezlerinden 301 kişi katılmıştır. Halk eğitim merkezi kursiyerlerine kişisel bilgi formu, "Beck Umutsuzluk Ölçeği", "Sürekli Kaygı Ölçeği", "Hayat Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği" uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 23 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmıştır. Nicel veriler t testi, varyans analizi (ANOVA), ve regresyon analizi ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda umutsuzluğun yaşam boyu öğrenme eğilimleri üzerinde yaklaşık %26 etkili olduğu, sürekli kaygı ölçeği ile yaşam boyu öğrenme eğilimleri ölçeği arasında negatif yönlü anlamlı, sürekli kaygı ölçeği ile Beck umutsuzluk ölçeği arasında pozitif yönde anlamlı, yaşam boyu öğrenme eğilimleri ölçeği ile Beck umutsuzluk ölçeği arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p<0,05).tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the relationship between hopelessness and trait anxiety levels of public education center trainees and their life long learning tendencies. For this purpose, descriptive survey model was used. 301 trainees from public education centers in Bartın participated in the research. Personal information form, ''Beck Hopelessness Scale'', ''Trait Anxiety Scale'', ''Lifelong Learning Tendency Scale'' were applied to public education center trainees. SPSS 23 (Statistical Package for Social Sciences) program was used in the analysis of the data. Quantitative data were analyzed by t-test, analysis of variance (ANOVA), and regression analysis. As a result of the analysis, it is found that hopelessness has an effect of approximately 26% on lifelong learning tendencies, there are a negative significant correlation between trait anxiety scale and lifelong learning tendencies scale, a positive significant correlation between trait anxiety scale and Beck hopelessness scale, and a negative significant correlation between lifelong learning tendencies scale and Beck hopelessness scale (p<0.05).tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitim ve öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and trainingtr_TR
dc.subjectHalk eğitimitr_TR
dc.subjectPublic educationtr_TR
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologytr_TR
dc.subjectSürekli kaygıtr_TR
dc.subjectTrait anxietytr_TR
dc.subjectUmutsuzluktr_TR
dc.subjectHopelessnesstr_TR
dc.subjectYaşam boyu öğrenmetr_TR
dc.subjectLifelong learningtr_TR
dc.titleHalk Eğitim Merkezi kursiyerlerinin umutsuzluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile hayat boyu öğrenme eğilimleri ilişkisitr_TR
dc.title.alternativeThe relationship between hopelessness and trait anxiety levels and lifelong learning trends of Public Education Center traineestr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster