dc.contributor.advisor | Şahan, Gülsün | |
dc.contributor.author | Gedik, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2023-04-10T09:13:43Z | |
dc.date.available | 2023-04-10T09:13:43Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.date.submitted | 2023 | |
dc.identifier.citation | Gedik, Ç. (2023). Dijital ebeveynlik becerilerine yönelik veli ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/16149 | |
dc.description.abstract | Teknoloji çağıyla beraber ortaya çıkan dijital dünya, kullanıcısı olan her birey için olumlu ve olumsuz yanlar oluşturmaktadır. Bununla beraber çocuk kullanıcıların, bilişsel ve psikolojik anlamda olgunlaşmalarını henüz tamamlamadıkları sebebiyle; olumsuzluklar karşısında en büyük risk grubunu oluşturduğu bilinmektedir. Bu durum ebeveynlerin dijital ebeveynlik becerilerine sahip olmasının önemini ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışma dijital ebeveynlik becerilerine yönelik veli ve öğretmen görüşlerinin değerlendirildiği nitel bir çalışmadır. Araştırmacı tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları ile Bartın ili Merkez ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda, çocukları ilkokul ya da ortaokula giden 25 veli ve 25 öğretmen ile görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Veli ve öğretmenlerin çoğu dijital ebeveynliği çocukları dijital dünyanın tehlikelerinden korumak olarak tanımlamıştır. Korumaya yönelik yaptıkları çalışmalara; çocukların kendilerine ait dijital araçlarının olmamasını, süre kısıtlaması konmasını, internette yaptıkları işlerin velilerce takip edilmesini ve çocuklarla tehlikeler hakkında konuşmalarını örnek vermişlerdir. Dijital dünya ve internetin deneyimleri artırması, öğrenmeleri çeşitlendirmesi ise en az belirtilen görüşler arasındadır. Veli ve öğretmenlerin dijital ebeveynlik becerileri hakkındaki bilgilerinin yetersiz olduğu ve yüksek oranda olumsuzluklara odaklanıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Veli ve öğretmenlerin büyük çoğunluğu da bunun farkında olup, kendilerini geliştirmek adına eğitim ve içeriklere ihtiyaç duyduklarını belirtmiştir. Bu çalışmada çocuklara rol model olma, dijital teknolojileri tanıyarak rehber olma, çocuklar ile ilgili ve iletişimde olma konularında, yetişkin ihtiyaç ve öğrenmelerine uygun hazırlanmış eğitimlere ve medya desteğine ihtiyaç olduğu ortaya çıkmaktadır. | tr_TR |
dc.description.abstract | The digital world, which has emerged with the era of technology, creates positive and negative sides for every individual who is a user. However, children are the biggest risk group in the face of adverse situations because they have not yet completed their cognitive and psychological maturation. For this reason, it is important that parents have digital parenting skills. This research is a qualitative study in which the opinions of parents and teachers about digital parenting skills are evaluated. Interviews were conducted with "semi-structured interview forms" prepared by the researcher. In the schools affiliated to the Ministry of National Education in the Merkez district of Bartın province, 25 parents and 25 teachers whose children go to primary and secondary school were interviewed. The obtained data were analyzed using the content analysis method. Most parents and most teachers have defined digital parenting as protecting children from the dangers of the digital world. The participants gave the following examples of their studies aimed at protection. Children do not have their own digital tools, time restrictions are imposed, their online activities are monitored by parents and they talk to children about dangers. The fact that the digital world and the Internet increase experiences and diversify learning is among the decently stated views. The researcher has reached the results that parents' and teachers' knowledge about digital parenting skills. It is focused on insufficient and a high percentage of negativity towards digital parenting skills. The vast majority of parents and teachers are also aware of this. The participants stated that they need training and content in order to improve themselves. In this research, it turns out that there is a need for training and media support prepared in accordance with adult needs and learning to be a role model for children, to become a guide by recognizing digital technologies, to be related to and communicate with children | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Dijital ebeveynlik | tr_TR |
dc.subject | Hayat boyu öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Yetişkin eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Digital parenting | tr_TR |
dc.subject | Lifelong learning | tr_TR |
dc.subject | Adult education | tr_TR |
dc.title | Dijital ebeveynlik becerilerine yönelik veli ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Evaluation of parents' and teachers' views on digital parenting skills | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.contributor.authorID | - | tr_TR |