Yükseköğretim bağlamında işveren markalamasında işveren çekiciliği: Üniversite öğrencileri üzerine nicel bir çalışma
Özet
Bu çalışmanın amacı, yükseköğretimi temel alarak algılanan örgütsel prestij, kişi-iş uyumu, işveren çekiciliği, sosyal medya, aktif dinleme, üniversitede çalışma niyeti değişkenleri arasındaki ilişkileri incelemektir. Çalışmada sosyal medya ve aktif dinleme üniversitenin bütünleşik pazarlama iletişimi stratejilerinin parçaları olarak kabul edilmiştir. Çalışmada 100 kişilik pilot çalışmayı takiben 345 kişiye anketler uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini öğrenciler oluşturmaktadır ve kolayda örnekleme yönteminden faydalanılmıştır. Çalışmada geçerlik ve güvenirlik analizleri, tanımlayıcı istatistiklere yönelik analizler, açıklayıcı faktör analizi, korelasyon analizi ve yapısal eşitlik modellemesi yapılmaktadır. Veri analizinde SPSS ve AMOS programları kullanılmıştır. Çalışmanın bulgularının yükseköğretim kurumlarının işveren markalamasına katkıda bulunacağı düşünülmektedir. The aim of this study is to examine the relationships between the variables of perceived organizational prestige, person-job fit, employer attractiveness, social media, active listening, and intention to work at university based on higher education. The study accepts social media, and active listening as the elements of integrated marketing communications of the university. After a pilot study with 100 people, surveys are carried out on 345 people. The sample of the current study consists of college students and the study benefited from convenience sampling technique. In the study, reliability and validity analyses, analyses related to descriptive statistics, exploratory factor analysis, correlation analysis, and structural equation modeling are implemented. SPSS and AMOS programs are used for data analysis. The findings of the study contribute to the employer branding of higher education institutions.