Fen eğitimi alanında artırılmış gerçeklik konulu makalelerin incelenmesi
Göster/ Aç
Tarih
2023Yazar
Güljahan, Gurbanova
Aylar, Gurbanova
Karaoğlan Yılmaz, Fatma Gizem
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Son yıllarda eğitim-öğretimin etkililiğini artırmak ve kolaylaştırmak amacıyla teknolojinin kullanımı giderek artmaktadır. Bu teknolojik yeniliklerden en çok duyulan ve tercih edilenlerden biride “Artırılmış Gerçeklik (AG)” teknolojisidir. Artırılmış Gerçeklik uygulamalarının sunduğu yeniliklerin eğitim alanında faydalı bir potansiyeli olacağı tahmin edilmektedir. Buna bağlı olarak eğitim üzerine yapılmış Artırılmış Gerçeklik kullanımıyla ilgili araştırmaların incelenerek sonuçların değerlendirilmesinin önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, literatürde bulunan ve fen eğitimi alanında yapılmış olan artırılmış gerçeklik ile ilgili çalışmaların betimsel olarak analizini yapmaktır. Bu hedefe yönelik olarak, “Augmented Reality”, “Science Education” ve “Article” anahtar sözcükler kullanılarak “web of science” veri tabanında bir tarayış gerçekleştirilmiştir ve 98 çalışmaya ulaşılmıştır. İncelemenin ilk aşamasının sonucunda, araştırmacılar tarafından belirlenen seçim kriterlerine uygun nitelikte olan 68 çalışma incelenmiştir. Analiz sonuçlarına göre, incelenen çalışmaların çoğunlukla deneysel deseni kullandıkları, örneklem olarak lisans öğrencilerinin tercih edildiği ve kullanılan veri toplama aracının sıklıkla anketler olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu çalışmanın, fen eğitimi alanında artırılmış gerçeklik konusundaki araştırmalarda yer alan eğilimleri ve ihtiyaçları belirlemede fayda sağlayacağı düşünülmektedir. Aynı zamanda, eğitim ve öğretim süreçlerinde artırılmış gerçeklik konusunda gerçekleştirilecek olan diğer araştırmalara fayda sağlaması beklenmektedir. In recent years, the use of technology has been increasing in order to increase and facilitate the effectiveness of education and training. One of the most heard and preferred of these technological innovations is "Augmented Reality (AR)" technology. It is estimated that the innovations offered by Augmented Reality applications will have a useful potential in the field of education. Accordingly, it is thought that it is important to examine the research on the use of Augmented Reality in education and evaluate the results. The aim of this study is to make a descriptive analysis of the studies on augmented reality in the literature and in the field of science education. For this goal, a search was carried out in the "web of science" database using the keywords "Augmented Reality", "Science Education" and "Article" and 98 studies were found. As a result of the first phase of the review, 68 studies that met the selection criteria determined by the researchers were examined. According to the analysis results, it was concluded that the studies examined mostly used experimental design, undergraduate students were preferred as samples, and the data collection tool used was frequently surveys. It is thought that this study will be useful in determining the trends and needs in research on augmented reality in the field of science education. At the same time, it is expected to benefit other research on augmented reality in education and training processes.