Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Kamil
dc.contributor.authorKarakaş, Ayhan
dc.date.accessioned2024-05-06T06:17:17Z
dc.date.available2024-05-06T06:17:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationÇelik, K. ve Karakaş, A. (2021). The effect of electronic customer relationship management on perceived customer relationship quality and customer loyalty. Journal of Emerging Economies and Policy, 6(2), 382-393.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16337
dc.description.abstractThis study investigates the effect of perceived rewards, preferential treatment, interpersonal communication on perceived customer relationship quality, and the effect of perceived customer relationship quality on customer loyalty. The data used to test the research model was applied to the customers of the bus companies in Bartın by creating an online questionnaire. As a result, 741 questionnaire data were collected. The results showed that perceived rewards and preferential treatment and interpersonal communication have a significant effect on perceived customer relationship quality and customer loyalty. Besides, perceived customer relationship quality positively and strongly affects customer loyalty. Perceived relationship quality has a mediating effect on perceived rewards and preferential treatment but has not a mediating effect on the effect of interpersonal communication on customer loyalty. This paper contributes to the limited literature on E-CRM studies in transportation servicestr_TR
dc.description.abstractBu çalışmada, algılanan ödüller, ayrıcalıklı işlem ve kişilerarası iletişim faktörlerinin algılanan müşteri kalitesi üzerindeki etkisi ve algılanan müşteri ilişkileri kalitesinin müşteri sadakati üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırma modelini test etmek için kullanılan veriler, Bartın’daki otobüs firmalarının müşterilerine çevrimiçi anket oluşturularak elde edilmiştir. Bunun sonucunda 741 anket verisine ulaşılmıştır. Araştırma bulguları algılanan ödüllerin, ayrıcalıklı işlemin ve kişilerarası iletişimin algılanan müşteri ilişkileri kalitesi ve müşteri sadakati üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir. Ayrıca algılanan müşteri ilişkileri kalitesinin müşteri sadakatini olumlu ve güçlü bir şekilde etkilediği tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak elde edilen bulgular algılanan müşteri ilişkileri kalitesi, algılanan ödüller ve ayrıcalıklı işlemler üzerinde aracı bir etkiye sahip olduğunu, ancak kişilerarası iletişimin müşteri sadakati üzerinde aracı bir etkiye sahip olmadığını göstermiştir. Bu makale, ulaşım hizmetlerinde E-CRM çalışmaları ile ilgili sınırlı literatüre katkıda bulunmaktadır.tr_TR
dc.language.isoengtr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectCustomer relationship managementtr_TR
dc.subjectManagement information systemstr_TR
dc.subjectCustomer loyaltytr_TR
dc.subjectBus companiestr_TR
dc.subjectMüşteri ilişkileri yönetimitr_TR
dc.subjectYönetim Bilgi Sistemitr_TR
dc.subjectMüşteri sadakatitr_TR
dc.subjectOtobüs firmalarıtr_TR
dc.titleThe effect of electronic customer relationship management on perceived customer relationship quality and customer loyaltytr_TR
dc.title.alternativeElektronik müşteri ilişkileri yönetiminin algılanan müşteri ilişkileri kalitesi ve müşteri sadakatine etkisitr_TR
dc.typearticletr_TR
dc.relation.journalJournal of Emerging Economies and Policytr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümütr_TR
dc.contributor.authorID0000-0001-9285-0552tr_TR
dc.contributor.authorID0000-0002-4530-1048tr_TR
dc.identifier.volume6tr_TR
dc.identifier.issue2tr_TR
dc.identifier.startpage382tr_TR
dc.identifier.endpage393tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster