Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKemiksiz, Ömer
dc.contributor.authorCingöz, Bahar
dc.date.accessioned2024-05-31T06:23:06Z
dc.date.available2024-05-31T06:23:06Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationCingöz, D. (2023). Yabancılara Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarının 21. yüzyıl Becerileri Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16377
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders kitaplarında yer alan okuma metinlerini 21. yüzyıl becerileri açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda yabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarında yer alan metinler, 21. yüzyıl becerileri çerçevesinde "yaşam ve kariyer becerileri, öğrenme ve yenilikçilik becerileri, bilgi, medya ve teknoloji becerileri" esas alınarak incelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesiyle gerçekleştirilen araştırmanın veri setini Yeni İstanbul Uluslararası Öğrenciler İçin Ders Kitabı B1, B2, C1 ve Yedi İklim Türkçe Ders Kitabı B1, B2, C1 seviye ders kitapları oluşturmaktadır. Yeni İstanbul kitap setlerindeki toplam 53 ve Yedi İklim kitap setlerindeki toplam 233 okuma metni araştırma kapsamında ele alınmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre Yeni İstanbul kitap setindeki okuma metinlerinde yer verilen 21. yüzyıl becerisi sayısının B1 seviyesi ders kitabında 162, B2 seviyesi ders kitabında 126 ve C1 seviyesi ders kitabında da 80 olmak üzere toplam 368 olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanında Yedi İklim kitap setindeki okuma metinlerinde yer verilen 21. yüzyıl becerisi sayısının B1 seviyesi ders kitabında 197, B2 seviyesi ders kitabında 146 ve C1 seviyesi ders kitabında da 131 olmak üzere toplam 474 olduğu belirlenmiştir. Yeni İstanbul ve Yedi İklim ders kitaplarında incelenen seviyelerin tümünde en fazla yer alan becerinin "öğrenme ve yenilikçilik" ana becerisi olduğu, bu beceriyi "yaşam ve kariyer becerileri"nin takip ettiği, "bilgi, medya ve teknolojileri" becerilerinin ise okuma metinlerinde en az yer alan ana beceri olduğu ortaya çıkmıştır. 21. yüzyıl becerilerine ait alt becerilerin ders kitaplarında yer alma durumunda ise eleştirel düşünme ve problem çözme becerisinin metinlerde en fazla yer verilen beceri olduğu tespit edilmiştir. Yeni İstanbul B1 ders kitabında en az yer verilen becerinin medya okuryazarlığı olduğu, bilgi okuryazarlığı becerisine ise yer verilmediği görülmüştür. Yeni İstanbul B2 ders kitabında medya okuryazarlığı ve işbirliği becerilerinin en az yer alan beceriler olduğu, bilgi okuryazarlığı becerisine ise yer verilmediği; Yeni İstanbul C1 ders kitabında sosyal ve kültürlerarası beceriler, bilgi iletişim teknolojileri okuryazarlığı, iletişim ve işbirliği becerilerinin en az yer verilen beceriler olduğu, bilgi okuryazarlığı, esneklik ve uyum, medya okuryazarlığı becerilerinin ise metinlerde yer almadığı tespit edilmiştir. Yedi İklim B1 ders kitabında en az yer verilen becerinin liderlik ve sorumluluk becerisi olduğu; Yedi İklim B2 ders kitabında bilgi okuryazarlığı becerisinin, Yedi İklim C1 ders kitabında ise medya okuryazarlığı becerisinin en az yer alan beceri olduğu ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the reading texts in the textbooks for teaching Turkish as a foreign language in terms of 21st century skills. For this purpose, the texts in the textbooks for teaching Turkish to foreigners were examined based on "life and career skills, learning and innovation skills, information, media and technology skills" within the framework of 21st century skills. The data set of the research, which was conducted through document analysis, one of the qualitative research methods, consists of the Yeni Istanbul Coursebook for International Students B1, B2, C1 and Yedi İklim Turkish Coursebook B1, B2, C1 level textbooks. A total of 53 reading texts in the Yeni İstanbul book sets and 233 reading texts in the Yedi İklim book sets were examined within the scope of the research. Content analysis technique was used to analyze the data obtained. According to the research findings, it was determined that the number of 21st century skills included in the reading texts in the Yeni İstanbul book set was 368 in total, 162 in the B1 level textbook, 126 in the B2 level textbook and 80 in the C1 level textbook. In addition, it was determined that the number of 21st century skills included in the reading texts in the Yedi İklim book set was 474 in total, 197 in the B1 level textbook, 146 in the B2 level textbook and 131 in the C1 level textbook. The most frequently mentioned skill in all levels examined in the Yeni İstanbul and Yedi İklim textbooks is the main skill of "learning and innovation", followed by "life and career skills", and "information, media and technologies" skills are least included in the reading texts. It turned out to be the main skill in the field. If the sub-skills of the 21st century skills are included in the textbooks, it has been determined that critical thinking and problem solving skills are the skills most frequently included in the texts. It has been observed that the least included skill in the Yeni İstanbul B1 textbook is media literacy, while information literacy skills are not included. In the Yeni İstanbul B2 textbook, media literacy and collaboration skills are the least included skills, and information literacy skills are not included; It has been determined that social and intercultural skills, information communication technology literacy, communication and collaboration skills are the least included skills in the Yeni İstanbul C1 textbook, while information literacy, flexibility and adaptation, and media literacy skills are not included in the texts. The least included skill in the Yedi İklim B1 textbook is leadership and responsibility skills; It was revealed that the information literacy skill was the least mentioned skill in the Yedi İklim B2 textbook, and the media literacy skill was the least included skill in the Yedi İklim C1 textbook.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDers kitabıtr_TR
dc.subjectDiltr_TR
dc.subjectYabancılara Türkçe öğretimitr_TR
dc.subject21. yüzyıl becerileritr_TR
dc.subjectCourse booktr_TR
dc.subjectLanguagetr_TR
dc.subjectTeaching Turkish to foreignerstr_TR
dc.subject21st century skillstr_TR
dc.titleYabancılara Türkçe öğretimi ders kitaplarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeInvestigation of teaching Turkish foreigners course books in terms of 21st century skillstr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancılara Türkçe Öğretimi A.B.D. Yüksek Lisans Programıtr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster