İstanbul ili ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve öz güvenlerinin değerlendirilmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı, İstanbul ili Esenler ilçesi ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik tutum ve öz güvenlerinin ortaya konulmasıdır. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma evrenini 2022-2023 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Esenler ilçesinde MEB'e bağlı ortaokullarda öğrenim gören 21221 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma örneklemini ise; 2022-2023 eğitim öğretim yılında Esenler ilçesindeki ortaokullarda okuyan gönüllü öğrencilerden rastgele yöntemle seçilen 192'si kız 250'si erkek 442 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından literatür taraması yapılarak geliştirilen katılımcıların demografik bilgilerini belirlemeye yönelik Kişisel Bilgi Formu ve Phillips ve Silverman (2012) tarafından oluşturulmuş, Kalemoğlu ve diğerleri (2016) tarafından Türkçeye uyarlanmış Beden Eğitimi ve Spor Dersi Tutum Ölçeği ve Akın (2007) tarafından geliştirilen Öz Güven Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermemesi durumlarına çarpıklık ve basıklık değerleri incelenerek karar verilmiştir. Elde edilen verilere ilişkin Cronbach's Alpha değerleri incelendikten sonra parametrik testler ile istatistiksel değerlendirmeler yapılmıştır. Ayrıca, LSD çoklu karşılaştırma testi, gruplar arasındaki farkların belirlenmesi için kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaokullarda eğitim alan öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine karşı tutumlarının olumlu olduğu öz güven düzeylerinin ise yüksek olduğu görülmüştür. The aim of this study is to reveal the attitudes and self-confidence of secondary school students in Esenler district of Istanbul province towards physical education and sports course. The research was designed according to the relational screening model. The research population consists of 21221 students studying in secondary schools affiliated to the Ministry of National Education in Esenler district of Istanbul province in the 2022-2023 academic year. The research sample consists of 442 students, 192 of whom are female and 250 of whom are male, selected randomly from volunteer students studying in secondary schools in Esenler district in the 2022-2023 academic year. In the study, Personal Information Form to determine the demographic information of the participants developed by the researcher by reviewing the literature, Physical Education and Sports Lesson Attitude Scale created by Phillips and Silverman (2012) and adapted into Turkish by Kalemoğlu et al. (2016) and Self Confidence Scale developed by Akın (2007) were used as data collection tools. Whether the data showed normal distribution or not was decided by analysing the skewness and kurtosis values. After analysing the Cronbach's Alpha values of the obtained data, statistical evaluations were made with parametric tests. In addition, LSD multiple comparison test was used to determine the differences between groups. As a result of the research, it was concluded that the attitudes of secondary school students towards physical education and sports course were positive and their self-confidence levels were high.