Yerel kamu hizmetlerinde vatandaş memnuniyeti üzerine bir çalışma: Ankara ve Paris örneği
Özet
Ankara ve Paris örneğinde yerel kamu hizmetlerinden memnuniyetleri ölçen bu tezde metropoliten alanda sunulan hizmetlere odaklanılmıştır. Çok çeşitli olan bu hizmetlerin hangi birim tarafından sunulduğuna bakılmaksızın, yerel hizmetler üzerinden memnuniyet ölçülmüştür. Ankara ve Paris için yapılan bu ölçüm sonuçları yerel kamu hizmetlerinden memnuniyetler açısından kıyaslanmıştır. Tezi birincil veri toplama yöntemi olarak anket tekniği ile yürütülmüştür. Anket formunda demografik bilgilerin ardından yerel kamu hizmetleri sıralanmış ve 5'li Likert ölçeği kullanılmıştır. Yerel kamu hizmetleri sınırlı bir alanda yaşayan vatandaşlara yönelik olarak hizmetler olup, ankette bu hizmetler üzerinden ölçüm yapılmıştır. Bu hizmetler genellikle yerel yönetimler tarafından sunulan hizmetler olmakla birlikte merkezi yönetim ve özel sektör aracılığıyla da sunulan çeşitli hizmetler bulunmaktadır. Yapılan araştırma sonucunda çevre, ekonomi, kentsel ve ulaşım hizmetlerinden memnuniyet algısı Ankara ve Paris'te katılımcılar için anlamlı farklılık göstermiştir. İletişim, sosyal belediyecilik ve yenilikçilik hizmetlerinde ise anlamlı farklılık gözlenmemiştir. Bu sonuçlara göre aralarında anlamlı farklılık bulunan hizmet türlerinin hepsinde Paris'te katılımcıların memnuniyet algıları Ankara'dan daha yüksektir. Aralarında anlamlı fark olmayan hizmetlerden iletişim ve sosyal belediyecilik hizmetlerinde Paris'te katılımcıların memnuniyet algıları daha yüksekken, yenilikçilik hizmetlerinde Ankara'daki katılımcıların memnuniyet algılarının daha yüksek olduğu belirlenmiştir. This thesis, which measures satisfaction with local public services in the example of Ankara and Paris, focuses on the services provided in the metropolitan area. The study measures satisfaction through local services regardless of which unit provided these diverse services. These measurement results for Ankara and Paris were compared in terms of satisfaction with local public services. The thesis was conducted using the survey technique as the primary data collection method. The survey questionnaire included demographic information followed by a list of local public services, which were evaluated using a 5-point Likert scale. These local public services are services provided to citizens residing in a specific geographical area, and the survey measured satisfaction with these services. While these services are predominantly provided by local governments, there are also various services offered through central government and the private sector. According to the research findings, there are significant differences in the perception of satisfaction with environmental, economic, urban, and transportation services between participants in Ankara and Paris. However, no significant differences were observed in terms of communication, social municipality and innovation services. According to these results, it is seen that the participants in Paris have higher satisfaction perceptions than Ankara in all service types where there are significant differences. For services where there were no significant differences, participants in Paris had higher satisfaction perceptions in communication and social municipality services, while participants in Ankara had higher satisfaction perceptions in innovation services.