Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşartürk, Fatih
dc.contributor.advisorAydın, İsmail
dc.contributor.authorBakar, Melisa
dc.date.accessioned2024-08-01T11:19:19Z
dc.date.available2024-08-01T11:19:19Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationBakar, M. (2024). Rekreasyonel etkinliklere katılan üniversite öğrencilerinin mental iyi oluş ile yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16419
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, rekreasyonel etkinliklere katılan üniversite öğrencilerinin mental iyi oluş ile yaşam doyum düzeylerini çeşitli demografik değişkenlere göre incelemek ve değişkenler arasındaki ilişkiyi test etmektir. Araştırma grubunun evrenini, 2022-2023 Akademik yarıyılında Bartın Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 1176 öğrenciden kolayda örneklem yöntemine göre seçilen 659 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Warwick-Edinburg Mental İyi Oluş Ölçeği (WEMİOÖ)" ile "Yaşam Doyum Ölçeği (YDÖ)" kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız örneklem t-Testi, tek faktörlü varyans analizi ANOVA ve Pearson korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularının, (cinsiyet, medeni hal) değişkeni t-Testi sonuçlarına göre WEMİOÖ ve YDÖ toplam puan ortalamalarında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Bulguların (katılım hissi, kendini sevme, sosyal ilişki memnuniyeti, serbest zaman değerlendirme) değişkeni t-Testi sonuçlarına göre WEMİOÖ ve YDÖ toplam puan ortalamalarında anlamlı farklılık belirlenmiştir. Bölüm değişkeni ANOVA testi sonuçlarına göre WEMİOÖ ve YDÖ toplam puan ortalamaları ve alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. WEMİOÖ ve YDÖ arasındaki ilişkiyi göstermek için yapılan korelasyon analizine göre orta ve pozitif yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Sonuç olarak rekreasyonel etkinliklere katılan üniversite öğrencilerinin mental iyi oluş düzeyinin artması kendini pozitif ve huzurlu hissetmesi, kendisini tanıması, çevresiyle iyi ilişkiler kurması, zamanını verimli geçirmesi yaşam doyum düzeyini de arttıracağını söyleyebiliriz.tr_TR
dc.description.abstractThe aim of this research is to analyze the role of recreational activities mental well-being and life satisfaction levels of participating university students to examine according to various demographic variables and to analyze the relationship between the variables. to test the relationship. The population of the research group is 2022-2023 Academic semester at Bartın University, Faculty of Sport Sciences 659 students selected from 1176 students according to convenience sampling method has been created. Relational screening model, one of the general screening models, was used in the study. In the study, "Warwick-Edinburg Mental Well-Being Scale (WEMIOS)" and "Life Satisfaction Scale (LSS)" were used as data collection tools. Descriptive statistics, independent sample t-test, one-factor analysis of variance ANOVA and Pearson correlation analysis were used to analyze the data. According to (gender, marital status) the t-test results of the research findings, no significant difference was found in the mean total scores of WEMIOS and LLS. According to the t-Test results of the findings (feeling of participation, self-love, social relationship satisfaction, leisure time utilization), a significant difference was found in the mean total scores of WEMIOS and LLS. According to the results of the ANOVA test for the departmental variable, no significant difference was found in the mean total scores and sub-dimensions of WEMIOS and LLS. According to the correlation analysis conducted to show the relationship between the WEMIOS and the LLS, a moderate and positive relationship was found. As a result, we can say that the increase in the level of mental well-being of university students participating in recreational activities, feeling positive and peaceful, recognizing themselves, establishing good relationships with their environment, and spending their time efficiently will increase the level of life satisfaction.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectMental iyi oluştr_TR
dc.subjectRekreasyonel etkinliktr_TR
dc.subjectÜniversite öğrencileritr_TR
dc.subjectYaşam doyum düzeyitr_TR
dc.subjectMental well-beingtr_TR
dc.subjectRecreational activitytr_TR
dc.subjectUniversity studentstr_TR
dc.subjectLife satisfaction leveltr_TR
dc.titleRekreasyonel etkinliklere katılan üniversite öğrencilerinin mental iyi oluş ile yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeExamining the relationship between mental well-being and life satisfaction levels of university students participating in recreational activitiestr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor A.B.D. Yüksek Lisans Programıtr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record