Show simple item record

dc.contributor.advisorBiçer, Ahmet Gökhan
dc.contributor.authorAltıntaş, Sevcan
dc.date.accessioned2024-09-20T12:51:15Z
dc.date.available2024-09-20T12:51:15Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationAltıntaş, S. (2024). Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar romanının Jack Mezirow’un dönüşümsel öğrenme kuramı bağlamında incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsütr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/16436
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi bağlamında Oğuz Atay’ın eseri Tutunamayanlar ile yetişkin eğitimi kapsamında yer alan dönüştürücü öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni tercih edilerek, literatür taraması yöntemi ile veriler toplanmıştır. Literatür tarama çalışması gerçekleştirilerek derinlemesine bilgi toplanması amaçlanmıştır. Hayat boyu öğrenme, edebiyat ve dönüştürücü öğrenme ile ilgili bilimsel araştırmalar dikkate alınmış ve incelenmiştir. Yapılan tarama ve incelemeler ile edebiyatın öğretici yönü üzerine durulmuş, Tutunamayanlar romanı dönüştürücü öğrenme ile irdelenerek eserde yer alan Turgut Özben karakterinin dönüşümü değerlendirilmiştir. Sonuç olarak Turgut Özben karakterinin dönüşümünün, dönüşümsel öğrenme basamaklarına göre gerçekleştiği gözlenmiştir. Ayrıca bu alanda yeterli çalışma yapılmadığı gözlenmiş, bu çalışmanın da bu alana ışık tutması amaçlanmıştır.tr_TR
dc.description.abstractThis research aims to examine the relationship between Oğuz Atay's work The Disconnected and Transformative Learning, in the context of lifelong learning and adult education. For this purpose, phenomenological design, one of the qualitative research designs, was preferred, and data were collected through the literature review method. It aimed to gather in-depth information by conducting a literature review study. Scientific studies on lifelong learning, literature, and transformative learning were considered and analysed. With the screening and examinations, the instructive aspect of literature was emphasised, the novel Tutunamayanlar was examined with transformative learning and the transformation of Turgut Özben character in the work was evaluated. As a result, it was observed that the transformation of Turgut Özben character was realised according to transformational learning steps.. In addition, it has been observed that there needs to be more studies in this field, and this study is aimed to shed light on this field.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDönüştürücü öğrenmetr_TR
dc.subjectEdebiyattr_TR
dc.subjectHayat boyu öğrenmetr_TR
dc.subjectOğuz Ataytr_TR
dc.subjectÖğrenmetr_TR
dc.subjectTutunamayanlartr_TR
dc.subjectYetişkin eğitimitr_TR
dc.subjectAdult educationtr_TR
dc.subjectLearningtr_TR
dc.subjectLifelong learningtr_TR
dc.subjectLiteraturetr_TR
dc.subjectThe Disconnectedtr_TR
dc.subjectTransformative learningtr_TR
dc.titleOğuz Atay’ın Tutunamayanlar romanının Jack Mezirow’un dönüşümsel öğrenme kuramı bağlamında incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeAnalysis of Oğuz Atay’s disconnected in the context of Jack Mezirow’s transformative learning theorytr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D. Yüksek Lisans Programıtr_TR
dc.contributor.authorID-tr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record