dc.contributor.advisor | Biçer, Ahmet Gökhan | |
dc.contributor.author | Altıntaş, Sevcan | |
dc.date.accessioned | 2024-09-20T12:51:15Z | |
dc.date.available | 2024-09-20T12:51:15Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.submitted | 2024 | |
dc.identifier.citation | Altıntaş, S. (2024). Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar romanının Jack Mezirow’un dönüşümsel öğrenme kuramı bağlamında incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/16436 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı hayat boyu öğrenme ve yetişkin eğitimi bağlamında Oğuz Atay’ın eseri Tutunamayanlar ile yetişkin eğitimi kapsamında yer alan dönüştürücü öğrenme arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni tercih edilerek, literatür taraması yöntemi ile veriler toplanmıştır. Literatür tarama çalışması gerçekleştirilerek derinlemesine bilgi toplanması amaçlanmıştır. Hayat boyu öğrenme, edebiyat ve dönüştürücü öğrenme ile ilgili bilimsel araştırmalar dikkate alınmış ve incelenmiştir. Yapılan tarama ve incelemeler ile edebiyatın öğretici yönü üzerine durulmuş, Tutunamayanlar romanı dönüştürücü öğrenme ile irdelenerek eserde yer alan Turgut Özben karakterinin dönüşümü değerlendirilmiştir. Sonuç olarak Turgut Özben karakterinin dönüşümünün, dönüşümsel öğrenme basamaklarına göre gerçekleştiği gözlenmiştir. Ayrıca bu alanda yeterli çalışma yapılmadığı gözlenmiş, bu çalışmanın da bu alana ışık tutması amaçlanmıştır. | tr_TR |
dc.description.abstract | This research aims to examine the relationship between Oğuz Atay's work The Disconnected and Transformative Learning, in the context of lifelong learning and adult education. For this purpose, phenomenological design, one of the qualitative research designs, was preferred, and data were collected through the literature review method. It aimed to gather in-depth information by conducting a literature review study. Scientific studies on lifelong learning, literature, and transformative learning were considered and analysed. With the screening and examinations, the instructive aspect of literature was emphasised, the novel Tutunamayanlar was examined with transformative learning and the transformation of Turgut Özben character in the work was evaluated. As a result, it was observed that the transformation of Turgut Özben character was realised according to transformational learning steps.. In addition, it has been observed that there needs to be more studies in this field, and this study is aimed to shed light on this field. | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr_TR |
dc.subject | Dönüştürücü öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Edebiyat | tr_TR |
dc.subject | Hayat boyu öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Oğuz Atay | tr_TR |
dc.subject | Öğrenme | tr_TR |
dc.subject | Tutunamayanlar | tr_TR |
dc.subject | Yetişkin eğitimi | tr_TR |
dc.subject | Adult education | tr_TR |
dc.subject | Learning | tr_TR |
dc.subject | Lifelong learning | tr_TR |
dc.subject | Literature | tr_TR |
dc.subject | The Disconnected | tr_TR |
dc.subject | Transformative learning | tr_TR |
dc.title | Oğuz Atay’ın Tutunamayanlar romanının Jack Mezirow’un dönüşümsel öğrenme kuramı bağlamında incelenmesi | tr_TR |
dc.title.alternative | Analysis of Oğuz Atay’s disconnected in the context of Jack Mezirow’s transformative learning theory | tr_TR |
dc.type | masterThesis | tr_TR |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D. Yüksek Lisans Programı | tr_TR |
dc.contributor.authorID | - | tr_TR |