İlköğretim çağındaki çocuklarda hibrit fiziksel aktivite programının bazı motor beceriler üzerine etkisi
Özet
Bu araştırma; ilköğretim çağındaki çocuklarda hibrit fiziksel aktivite programının bazı motor beceriler üzerine etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, nicel ve tek gruplu ön test-son test modeli kullanılmış, Bartın ilindeki Fatih İlkokulunda yer alan 3. ve 4. sınıf, 19 erkek, 15 kız toplam 34 gönüllü öğrencinin katılımıyla yürütülmüştür. 34 deney grubu öğrencisine 8 hafta, haftada 3 gün okulda 4 gün evde, hibrit fiziksel aktivite programı uygulatılmıştır. Verilerin toplanması için, "Test of Gross Motor Development-2" motor yeterlilik testinin ikinci sürümü (TGMD-2) kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, cinsiyet değişkenin; yer değiştirme ile nesne kontrol testlerinin bazı alt becerilerinde ve toplam ham puanlarında, erkek ve kızlarda anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0,05). Yaş değişkeninde ise, 8 ve 9 yaş gruplarının, bazı alt becerilerinde ve toplam ham puanlarında anlamlı bir farklılık gözlemlenmiştir (p<0,05). Sınıf değişkeni incelendiğinde ise, 3. ve 4. sınıfların, bazı alt beceri ve toplam ham puan testlerinde anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p<0,05). Sonuç olarak, ilkokul çağındaki çocuklara uygulanan hibrit fiziksel aktivite programının, motor becerileri olumlu düzeyde geliştirdiği söylenebilir. This study was conducted to examine the effects of hybrid physical activity program on some motor skills in primary school children. The study used quantitative and one-group pretest-posttest model and it was conducted with the participation of 34 volunteer students of 3rd and 4th grade, 19 boys and 15 girls in Fatih Primary School, Bartın Province. 34 students in the experimental group were given a hybrid physical activity program for 8 weeks, 3 days a week at school and 4 days a week at home. The second version of the Test of Gross Motor Development-2 (TGMD-2) was used for data collection. According to the results of the study, a significant difference was found in some sub-skills and total raw scores of the Displacement and Object Control tests between boys and girls (p<0.05). In the age variable, a significant difference was observed in some subskills and total raw scores of the 8 and 9 year age groups (p<0.05). When the grade variable was analyzed, a significant difference was found in some subskills and total raw scores of 3rd and 4th graders (p<0.05). As a result, it can be said that the hybrid physical activity program applied to primary school children improves motor skills at a positive level.