Bartın Üniversitesi
Kurumsal Akademik Arşivi
    • English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
  • POLİTİKA
  • REHBER
  • İLETİŞİM
View Item 
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   Bartın University Dspace
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Temel Eğitim Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Planlı yazma modeli (alan taraması)

Thumbnail
View/Open
bildiri 2.jpg (5.615Mb)
Date
2018-04-27
Author
Yılmaz, Muamber
Yaşar, Zehra
Metadata
Show full item record
Abstract
Yazma, duygu, düşünce, istek ve olayların belli kurallara uygun olarak birtakım sembollerle anlatılmasıdır. Yazma bir süreçtir, okul öncesinden başlamaktadır. Çocuğun okula gitmeden kalem tutması, karalaması, okula giden kardeşlerini gözlemlemesi, çizimler yapması onun yazmaya başlamadan önce bir hazırlık aşamasından geçtiğini göstermektedir. Yazma becerisi ilkokul kademelerinden başlayıp bütün kademelerde olduğu gibi hayatın her yerinde varlığını göstermektedir. Yazma becerilerinin gelişmesi ile birlikte bireylerin yapılandırdıkları bilgileri transfer etme, aktarabilme, kendi fikirleri ile bilgiler arasında ilişki kurma, oluşturulacak olan metnin yapısında tutarlılık sağlama imkânları artmaktadır. Öğrencilerin etkili yazabilmeleri için iyi bir yazma eğitimi almaları gerekir. Özellikle ilkokul yıllarından başlanarak yazma çalışmalarına gereken önem verilmelidir. Öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmede Planlı Yazma Modeli kullanılabilir. Planlı Yazma Modeli, yazma işlemini konuşma ve yazmanın düşünsel boyutundan değerlendirmeye kadar ele alarak sürecin her bölümünde öğretmene ve öğrenciye yol gösterici bir modeldir. Bu modelde en fazla hazırlık çalışmalarına yer verilmektedir. Öğrencilerin yazmaya başlamadan önce yazacağı konuyla ilgili zihinsel aktiviteler geniş yer tutmaktadır. Ayrına yazma eğitiminde hataların düzeltilmesi amacıyla verilen düzeltmeler öğrencilerin motivasyonlarını yükselterek yazmaya karşı ilgilerini artırmaktadır. Planlı Yazma Modeli, öğrencilerin bir konuyu planlayarak belli aşamalarda değerlendirerek yazma eylemini sürdürmelerini, onların yazma sürecinin ve ortaya koydukları ürünün farkında olmalarını amaçlamaktadır. Böylelikle öğrencilerin yazma becerileri gelişecek, zamanla öğretmenlerinin güdümünden kurtulacak, kendi kendilerine yazma isteği ve cesareti kazanacaklardır. Üst düzey zihinsel becerilerin kullanılması açısından planlı yazma önem arzetmektedir. Bu araştırmanın amacı Planlı Yazma Modelinin önemini ve faydalarını ortaya koymaktır. Araştırmada Planlı Yazma Modeliyle ilgili yapılmış olan araştırmalara yönelik alan taraması yapılmıştır. Araştırma yöntem olarak derleme türündedir.
URI
http://hdl.handle.net/11772/1776
Collections
  • Temel Eğitim Bölümü Diğer Yayınlar Koleksiyonu [12]

DSpace@Bartın is member of:


sherpa/romeo
Dergi Adı / ISSN Yayıncı

Exact phrase only All keywords Any

Başlık İle Başlar İçerir ISSN


Browse

All of CommunitiesCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypesDepartmentsPublishersLanguagesRightsJournals

My Account

LoginRegister

DSpace@Bartın is member of:

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Adres
Bartın Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı Ağdacı / BARTIN, 74100
E-Posta
acikerisim@bartin.edu.tr
Creative Commons License

DSpace@Bartin by Bartin University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.