Show simple item record

dc.contributor.authorKöycü, Erdoğan
dc.date.accessioned2019-08-23T06:15:04Z
dc.date.available2019-08-23T06:15:04Z
dc.date.issued2016-12-15
dc.identifier.urihttp://isamveri.org/pdfdrg/G00138/2016/2016_KOYCUE.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1797
dc.description.abstractYüce Allah, insanı zaman zaman korku, açlık, mal ve canlardan eksiltme gibi çeşitli durumlarla sınanmaktadır. Bu sınanma bazen hastalık olarak da insanın karşısına çıkabilir. Herhangi bir hastalığa düçar olan insanın Rabbine isyan etmeden, tedavi yollarını araştırması ve helal yollarla tedavi olması esastır, zira Peygamberimizin (s.a.s.) tabiriyle: “ihtiyarlık hariç” her hastalığın tedavisi de vardır. Peygamberimiz (s.a.s.) de hastalandığında tedavi olmuş, hastalanan bir kimse kendisine geldiğinde tedavi olmayı önermiş, şifa bulması için dua etmiş, hastalıkların tedavisinde helal ve haram olan tedavi yöntemlerine işaret etmiş, hastalıklar karşısında tedbir almayı ve tedavi olmayı herkese tavsiye etmiştir. Hüsrev Nuşirevân (ö. 579), Cündişâbur’da tıp ilimlerinin de bulunduğu bir akademi kurmuş, Emevi Halifesi Velid b. Abdülmelik b. Mervân (ö. 96/715), cüzzamlılar için karantina tedbirleri uygulanmıştır. Ebû Bekir Muhammed b. Zekeriya er-Râzî (ö. 925/1519), İbn-i Sina (ö. 427/1037) ve Alî b. Abbas el-Mecûsî (ö. 994/1585) gibi tıp âlimleri yetişmiş, Endülüs Emevîler Dönemi’nde de hekimlerin en meşhurlarından İbn-i Zühr (ö. 556/1161), Ebû Kâsım Zehrâvî (ö. 400/1010) gibi tıp âlimleri yetişmiş, bu âlimler kendi dönemlerinde talebeler yetiştirmişler, eserleri üniversitelerde ders kitabı olarak okutulmuş ve bugün hâlâ eserleri insanlığın hizmetindedir. Tıbb-ı Nebevî üzerine eserler telif edilmiş onlardan Ebû Nuaym el-İsfehânî’nin (ö. 430/1038) et-Tıbbu’n-Nebevî ve ibn-i Kayyım el-Cevziyye’nin (ö. 751/1350) telif ettiği et-Tıbbu’n-Nebevî adlı eserleri, hâlen bu konuda en çok başvurulan iki eser olarak karşımıza çıkmaktadır. Sağlıklı insanlar, bulaşıcı bir hastalığa yakalanmış kimselerle yakın olmamaya, özellikle onların kullandığı eşya ve araç gereçleri kullanmamaya gayret göstermelidirler. Zaten doktorlar da bugün herhangi bir hastanın kullandığı araç ve gereci (kaşık, çatal, bıçak, diş fırçası vs.) başkasının kullanmamasını söylerler. Hastalığa yakalanan insanların veya hayvanların belirli bir süre karantinaya alınarak diğer sağlıklı insanlarla yakından temasını kesmek için çeşitli tedbirler almak, dinimiz İslam’ın da bir emridir. Peygamberimizden (s.a.s.) itibaren günümüze kadar da karantina uygulamaları bu yönde devam edegelmiştir. Devlet, bulaşıcı hastalıklara karşı nasıl karantina tedbirleri uyguluyorsa, insanın beden ve ruh sağlığına zarar veren içki, sigara gibi maddelerin öncelikle üretilmemesi ve kullanılmaması için de karantina uygulayabilir. Yeşilay Cemiyeti, AMATEM (Alkol ve Madde Bağımlılığı Tedavi ve Eğitim Merkezi),1 Sigarayla Savaşanlar Derneği gibi kuruluşların da uyuşturucu, içki ve sigara gibi maddeler sebebiyle hastalanan kişilerin tedavisine yardımcı olmaları, bu hastalıklara kar- şı bir tedbirsel karantina olarak algılanabilir. Bunun yanında yurtdışından ülkemize sokulan ve sigarayı, içkiyi özendirmek için düşük fiyatlarla satılan ürünlerin girişinin tamamen engellenmesi ve bunu yapanların cezalandırılması, hatta hava alanlarında Duty Free Mağazaları’nda satılan ürünlerin satışına son verilmesi, bu ürünlerden hem madden hem manen zarar gören kişilerin bütçelerine ve dolayısıyla devletin bütçesine katkı sağlayacaktır. 2009/1138 Sigara Yasağı ile İlgili Başbakanlık Genelgesi ve Resmi Gazete’de yayımlanan 2010/58, K: 2011/8 Sayılı Kanun ile devlet, kapalı alanlarda sigara yasağı koymuş, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde de bu uygulamaya destek verilmiş, eş zamanlı yasaklar konulmuş ve hâlâ da kapalı alanlarda sigara içme yasağı uygulanmaya devam etmektedir. Bu tür girişimler, hastalığın sağlıklı olana geçmesini engellemeye matuf kapalı mekânlarla bir nev’i karantina oluşturulduğu söylenebilir. Bununla birlikte kapalı alanlarda zaman zaman sigara içilmesi, müessese sahibinin buna göz yumması da, görülebilir. Bulaşıcı hastalıklar konusunda her ülke, kendi koyduğu bazı kurallar doğrultusunda karantina tedbirleri uygulayabilir. Bununla birlikte bulaşıcı hastalıkların ülkeler arasında taşınmaması için ortaklaşa bazı uluslararası kanunların da çıkarılması gerekmektedir. Kişi ve toplum olarak bize düşen görev, hastalıklar karşısında helal olan yöntemlerle tedavi olmak, bulaşıcı hatalıklar karşısında o bulaşıcı hastalıkların diğer insanlar veya hayvanlara geçişine sebep olabilecek ihtimallere karşı bölge, kişi ve hayvanı karantina altında tutmaktır. Bu, dinimizin emirleri doğrultusunda hareket etmenin de bir göstergesidir. Günümüzde Tıbb-ı Nebevî’nin ihyası ve yeniden tıp literatüründe etken bir rol oynayabilmesi için öncelikle disiplinler arası çalışmalarda ele alınması gerektiğine inanıyoruz. Bu gibi kongre ve sempozyumlarda bu ihya hareketinin birer nüvesi kabul edilebilir. Hem aile hem de toplumda huzur istiyorsan beden sağlığını koru. Hastalıkların tedavisinde gecikme! Tedavi yöntemlerinde dikkatli ol! Haram maddelerle yapılan tedavinin deva yerine dert olduğunu unutma! Bulaşıcı hastalıklar karşısında uyanık ol ve gereken tedbirleri al! Halkının sağlığını korumayı en önemli hedefleri arasında gören ve bu hedefler doğrultusunda hastalara yardımcı olan ve bulaşıcı hastalıklara karşı savaş açan, halkının sağlıklı ve mutlu olduğu bir devletin refah seviyesine ulaştığını söylememiz mümkündür; zira halkının mutluluğu ve refahı devletin devamlılığını gösteren amillerin başında gelir.en_US
dc.description.abstractAlmighty Allah sometimes tests people with fear, hunger, and damage like this. This testing can sometimes be against the diseases. Human cannot rebel from disease against him Lord, He should investigate ways to treat and treatment especially essential that all lawful ways because the Prophet (p.b.u.h) phrase: “Old age” except the treatment of all diseases are also available. Our Prophet (p.b.u.h) was treated when ill. When it comes to a person who is sick of being treated to propose finding prayed for healing, In the treatment of diseases that are lawful and unlawful methods of treatment have pointed out, take precautions against disease and has to be treated recommend it to anyone. Hüsrev Nuşirevan (d. 579) has established a Medical Sciences Academy in Cundişabur, Umayyad Caliph Al-Walid b. Abd al-Malik b. Muhammed (d. 96/715) had implemented for leprosy quarantine measures in Cündişabur Abu Bakr Muhammad b. Zakariya al-Razi (d. 925/1519), Ibn-i Sina (Avicenna) (d. 427/1037) and Ali b. Abbas al-Macûsî (d. 994/1585) trained as scholars of Medicine, The most famous of the physicians of the period of the Umayyad Andalusian was Ibn Zuhr (d. 556/1161), Abu Qasim Zahrawi (d. 400/1010) trained as medical scholars, these scholars are useful not only during their periods of demand. Their works still taught in universities as a textbook and still works today in the service of humanity. Prophetic Medicine has been copyrighted works on them Abu Nuaym al-İsfehani (d. 430/1038) of Tıbbu’n-Nabavi and Ibn al-Qayyim al-Cevziyye (d. 751/1350) of Tıbbu’n-Nabavi. These books still works in this regard appears to be the most referenced are the two works. Healthy people also an infectious disease caught from anyone that the disease the chances of passing because of too close should not be, especially his per-sonal belongings and wherewithal to use should endeavor already doctors today, any patient that uses tools and equipment (spoons, forks, knives, toothbrushes, etc.) Others is not to use. Infected people or animals to be quarantined for a certain period of close contact with other healthy people to take various measures to cut our religion of Islam should be noted that a warrant. Our Prophet (p.b.u.h) to the present from the quarantine practices have persisted in this direction. State is applying quarantine measures against infectious diseases how people’s physical and mental health, harm drinks, cigarettes manufactured or used primarily for substances such as quarantine may apply. Green Crescent Society, AMATEUR (Alcohol and Substance Abuse Treatment and Education Center) Fight Against Cigarette Association like these Organizations such as drugs, alcohol and smoking materials due to ill treatment of persons to assist in this disease against a precautionary quarantine detected as besides from abroad to our country and inserted smoking drink, to encourage lower prices of products sold abroad illegally entry entirely precautionary unobstructed and it illegally engaged to be punished even AP in the Duty Free Shops sold in the sale of products to the termination of these products, both materially and spiritually injured person to the budgets of and therefore perceived as contributing to the state’s budget. 2009/1138 Non-Prohibition-Related Prime Minister’s Circular and the Official Gazette published 2010/58, K: 2011/8 with the Law of the state indoor smoking ban put, North Cyprus Turkish Republic were supported this practice simultaneously prohibits placed and still closed areas continue to be implemented smoking ban. Such attempts to pass the disease to healthy ones from robust indoor facilities aiming to prevent separation can be called a kind of quarantine venues. However, from time to time in enclosed areas where smoking establishment has transpired and he does not condone this kind of drilling bans attempts to be perceived as possible. Infectious diseases are some guidelines that each country put their own besides the application of quarantine measures in the direction of other countries and to their own countries for the transport of infectious diseases in jointly removing some of the requirements of international law believe. People and a society being treated across each falling illnesses by the halal the methods. Communicable are wrong against that infectious diseases other people or animals crossing could lead to possibilities that area against the person and animal quarantine, keep our religion under orders to act is also an indicator. Nowadays Medicine of the Prophets the induction re-Tibb Literature factors to play a role in the interdisciplinary studies primarily have no doubt needs to be dealt with. In these congresses and symposia in this revitalization of the core of the movement is acceptable. People’s health protection is the most important goal of seeing and towards these goals help patients with and against infectious diseases in open warfare, the people are healthy and happy to be a state welfare reached possible to say that because the people of the happiness and prosperity of the state continuity showing the agent at the beginning of income.en_US
dc.description.sponsorshipMUHDER (Hz. Muhammed (s.a.s.)’i Anlama ve Anlatma Uluslararası Derneği)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMUHDER (Hz. Muhammed (s.a.s.)’i Anlama ve Anlatma Uluslararası Derneği)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarantinaen_US
dc.subjectSağlıken_US
dc.subjectTıpen_US
dc.subjectTıbb-ı İslâmen_US
dc.subjectTıbb-ı İslâmîen_US
dc.subjectİslamen_US
dc.subjectIslamen_US
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectTedâvîen_US
dc.subjectMetoten_US
dc.subjectMuhammeden_US
dc.subjectMuhammed (p.b.u.h.)en_US
dc.subjectMohammaden_US
dc.subjectTemizliken_US
dc.subjectMisvaken_US
dc.subjectHoney cureen_US
dc.subjectTıbb-ı Nabavien_US
dc.subjectHijyenen_US
dc.subjectFitoterapien_US
dc.subjectApiterapien_US
dc.subjectIslamic medicineen_US
dc.subjectTıbb-ı nebevîen_US
dc.subjectTıbb-ı rûhânîen_US
dc.subjectHuman healthen_US
dc.subjectBal ile tedavien_US
dc.subjectProphetic medicineen_US
dc.subjectQuarantine applicationsen_US
dc.subjectHygieneen_US
dc.subjectCureen_US
dc.subjectÇörek otuen_US
dc.subjectBitkilerle tedavien_US
dc.subjectHerbalismen_US
dc.subjectBotanical medicineen_US
dc.subjectChew sticken_US
dc.subjectMiswaken_US
dc.titleTarihten günümüze insan sağlığının korunması ve tıbb-ı nebevî’de karantina uygulamalarıen_US
dc.title.alternativeFrom past to present protection of human health prophetic medicine and quarantine applicationsen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalUluslararası Tıbb-i Nebevî Kongresien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDOrcid ID:0000-0003-4555-4552en_US
dc.identifier.startpage318en_US
dc.identifier.endpage343en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record