dc.contributor.author | Köycü, Erdoğan | |
dc.date.accessioned | 2019-08-27T06:05:53Z | |
dc.date.available | 2019-08-27T06:05:53Z | |
dc.date.issued | 2016-12-15 | |
dc.identifier.uri | http://isamveri.org/pdfdrg/G00140/2016/2016_KOYCUE.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1801 | |
dc.description | Sempozyum Bildirileri Kitabı | en_US |
dc.description.abstract | Ahlâk ve Değerler Eğitiminin üniversite düzeyinde ayrı bir yeri ve önemi vardır. Bu anlayıştan hareketle bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın amacı, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Ahlâk ve Değerler Eğitimi dersleri alan 4. sınıf öğrencileri ile bu dersi almamış 3. sınıf öğrencilerinde Ahlâk ve Değerler Eğitimi Algısını tespit etmektir. Öğrencilerin Ahlâk ve Değerler Eğitimi Algısını tespit edebilmek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonunda Ahlâk ve Değerler Eğitimi dersini alan ve almayan öğrenciler arasında benzerlikler bayrak, gelenek-görenek, hoşgörü, millet, millet sevgisi, saygı, sevgi, vatan, vatan sevgisi gibi konularda yoğunlaştığı görülmüştür. Millî ve manevî değerler konusunda öğrencilerimizin en çok bayrak, ahlâkî ve dinî değerlere manevî değerler konusunda da ahlâk, din, dinî değerlerimiz, saygı, sevgi, hoşgörü gibi değerlere vurgu yaptıkları ve aralarında ortak benzerlikler görüldüğü tespit edilmiştir. Öğrencilerimizin Ahlâk ve Değerler Eğitiminin üniversite düzeyinde verilmesi gerektiğinde görüş birliği içinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin tamamı Ahlâk ve Değerler Eğitiminin sadece Eğitim Fakültesinde değil üniversitenin diğer bölümlerinde de okutulmasının gerekli olduğunu ifade etmişlerdir. Bazı öğrenciler bu eğitimin ilkokul, ortaokul, lise öğrencilerine verilmesi gerektiğini, bazıları ise değerlerin çocuklara erken yaşlarda öğretilebilmesi için ailelerin de bu eğitimi almalarının gerektiğini vurgulamışlardır. Ahlâk ve Değerler Eğitimi Algısı oluşturmada öğrencilerimiz bu dersi almalarının kendi ufkunu açtığını, faydalarının bilincine vardığını belirtmişlerdir. Araştırma sonuçlarının bu dersin müfredatının yeniden şekillendirilmesine katkıda bulunacağı, gelecek yıllarda okutulacak derslerin işlerliğini kolaylaştıracağı ve bu alandaki araştırmalara kaynaklık edeceği düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Our research prepared for Bartın University Faculty of Education Section of Religion and Moral Teaching. This poll’s questions perapared us. Our aim’s pool fixs power of understandings for Moral and Values Education Teaching. Our research carried out for Faculty of Education Section of Religion and Moral Education Teaching students. Third and Fourth classes. The Third class’s students didn’t read Moral and Values EducationTeaching but the Fourth class’s student read this lesson. For reason we carsried out this rool two classes. We expalined some similarities between two classes’s students. Two classes’s students commented all of sections same.Genenarly our students explained Moral and Values Education Teaching lessons can be useful for them. Brahma Kumaris has initiated Values Education systemacically but Every nation has initiated Values Education since creation man. Our students generally explained values of religious and national values for examples national, national affection, religion, religious values, moral, moral values, love, tolerance, loyalty, conscience, helpfulness, accuracy, respect etc. They explained our rool useful for them and their students. Our students generally explained values of religious and national values for examples national, national affection, religion, moral, moral values, love, tolerance, respect etc. They explained our rool useful for them and their students. Moral and Values Education Teaching since creation man but Brahma Kumaris started Values Education systematically. All of students commented can be benefit The Scriptures especially Holy Quran. Generally students can be benefit Conficius and Budha’s point of views in Values Education.All of students explained point of view: Moral Education absolutely should be read with Values Educations. Our students commented that Moral Education surely should take place in Values Education. All of our students commented Select from the scriptures that should be done. Some students explained. Buddha and Confucius’ views can be benefit in Moral and Values Education.Some our students commented our rool successful and suggested this rool can be carry out for another sections of Our University and another University too. | en_US |
dc.description.sponsorship | Atatürk Araştırma Merkezi | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Atatürk Kültür Merkezi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.subject | Din | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Ahlâk | en_US |
dc.subject | Moral | en_US |
dc.subject | Ethic | en_US |
dc.subject | Ayet | en_US |
dc.subject | Hadis | en_US |
dc.subject | Values | en_US |
dc.subject | Değerler | en_US |
dc.subject | İlkokul | en_US |
dc.subject | Ortaokul | en_US |
dc.subject | Lise | en_US |
dc.subject | Etik | en_US |
dc.subject | Etical | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Hadis | en_US |
dc.subject | Moral education | en_US |
dc.subject | Değerler eğitimi | en_US |
dc.subject | Ahlâkî değerler | en_US |
dc.subject | Din ve ahlâk ilişkisi | en_US |
dc.subject | Din kültürü | en_US |
dc.subject | Ahlâk bilgisi | en_US |
dc.title | Bartın Üniversitesi eğitim fakültesi ilköğretim din kültürü ve ahlâk bilgisi eğitimi bölümü öğrencilerinde ahlâk ve değerler eğitimi algısı | en_US |
dc.type | conferenceObject | en_US |
dc.relation.journal | Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Temel İslam Bilimleri | en_US |
dc.contributor.authorID | Orcid: 0000-0003- 4555-4552 | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 693 | en_US |
dc.identifier.endpage | 714 | en_US |