Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKöycü, Erdoğan
dc.date.accessioned2019-08-27T06:05:53Z
dc.date.available2019-08-27T06:05:53Z
dc.date.issued2016-12-15
dc.identifier.urihttp://isamveri.org/pdfdrg/G00140/2016/2016_KOYCUE.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1801
dc.descriptionSempozyum Bildirileri Kitabıen_US
dc.description.abstractAhlâk ve Değerler Eğitiminin üniversite düzeyinde ayrı bir yeri ve önemi vardır. Bu anlayıştan hareketle bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın amacı, Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Ahlâk ve Değerler Eğitimi dersleri alan 4. sınıf öğrencileri ile bu dersi almamış 3. sınıf öğrencilerinde Ahlâk ve Değerler Eğitimi Algısını tespit etmektir. Öğrencilerin Ahlâk ve Değerler Eğitimi Algısını tespit edebilmek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan bir anket uygulanmıştır. Araştırma sonunda Ahlâk ve Değerler Eğitimi dersini alan ve almayan öğrenciler arasında benzerlikler bayrak, gelenek-görenek, hoşgörü, millet, millet sevgisi, saygı, sevgi, vatan, vatan sevgisi gibi konularda yoğunlaştığı görülmüştür. Millî ve manevî değerler konusunda öğrencilerimizin en çok bayrak, ahlâkî ve dinî değerlere manevî değerler konusunda da ahlâk, din, dinî değerlerimiz, saygı, sevgi, hoşgörü gibi değerlere vurgu yaptıkları ve aralarında ortak benzerlikler görüldüğü tespit edilmiştir. Öğrencilerimizin Ahlâk ve Değerler Eğitiminin üniversite düzeyinde verilmesi gerektiğinde görüş birliği içinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin tamamı Ahlâk ve Değerler Eğitiminin sadece Eğitim Fakültesinde değil üniversitenin diğer bölümlerinde de okutulmasının gerekli olduğunu ifade etmişlerdir. Bazı öğrenciler bu eğitimin ilkokul, ortaokul, lise öğrencilerine verilmesi gerektiğini, bazıları ise değerlerin çocuklara erken yaşlarda öğretilebilmesi için ailelerin de bu eğitimi almalarının gerektiğini vurgulamışlardır. Ahlâk ve Değerler Eğitimi Algısı oluşturmada öğrencilerimiz bu dersi almalarının kendi ufkunu açtığını, faydalarının bilincine vardığını belirtmişlerdir. Araştırma sonuçlarının bu dersin müfredatının yeniden şekillendirilmesine katkıda bulunacağı, gelecek yıllarda okutulacak derslerin işlerliğini kolaylaştıracağı ve bu alandaki araştırmalara kaynaklık edeceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractOur research prepared for Bartın University Faculty of Education Section of Religion and Moral Teaching. This poll’s questions perapared us. Our aim’s pool fixs power of understandings for Moral and Values Education Teaching. Our research carried out for Faculty of Education Section of Religion and Moral Education Teaching students. Third and Fourth classes. The Third class’s students didn’t read Moral and Values EducationTeaching but the Fourth class’s student read this lesson. For reason we carsried out this rool two classes. We expalined some similarities between two classes’s students. Two classes’s students commented all of sections same.Genenarly our students explained Moral and Values Education Teaching lessons can be useful for them. Brahma Kumaris has initiated Values Education systemacically but Every nation has initiated Values Education since creation man. Our students generally explained values of religious and national values for examples national, national affection, religion, religious values, moral, moral values, love, tolerance, loyalty, conscience, helpfulness, accuracy, respect etc. They explained our rool useful for them and their students. Our students generally explained values of religious and national values for examples national, national affection, religion, moral, moral values, love, tolerance, respect etc. They explained our rool useful for them and their students. Moral and Values Education Teaching since creation man but Brahma Kumaris started Values Education systematically. All of students commented can be benefit The Scriptures especially Holy Quran. Generally students can be benefit Conficius and Budha’s point of views in Values Education.All of students explained point of view: Moral Education absolutely should be read with Values Educations. Our students commented that Moral Education surely should take place in Values Education. All of our students commented Select from the scriptures that should be done. Some students explained. Buddha and Confucius’ views can be benefit in Moral and Values Education.Some our students commented our rool successful and suggested this rool can be carry out for another sections of Our University and another University too.en_US
dc.description.sponsorshipAtatürk Araştırma Merkezien_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAtatürk Kültür Merkezien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectDinen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectAhlâken_US
dc.subjectMoralen_US
dc.subjectEthicen_US
dc.subjectAyeten_US
dc.subjectHadisen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectDeğerleren_US
dc.subjectİlkokulen_US
dc.subjectOrtaokulen_US
dc.subjectLiseen_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEticalen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectHadisen_US
dc.subjectMoral educationen_US
dc.subjectDeğerler eğitimien_US
dc.subjectAhlâkî değerleren_US
dc.subjectDin ve ahlâk ilişkisien_US
dc.subjectDin kültürüen_US
dc.subjectAhlâk bilgisien_US
dc.titleBartın Üniversitesi eğitim fakültesi ilköğretim din kültürü ve ahlâk bilgisi eğitimi bölümü öğrencilerinde ahlâk ve değerler eğitimi algısıen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalAtatürk Araştırma Merkezi Yayınlarıen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İslami İlimler Fakültesi, Temel İslam Bilimlerien_US
dc.contributor.authorIDOrcid: 0000-0003- 4555-4552en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.startpage693en_US
dc.identifier.endpage714en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster