Çocuk oyun alanlarının yeterliliği üzerine bir araştırma : Uşak kenti Kemalöz Mahallesi örneği
Özet
Çocukluk dönemi bireylerin kişiliğinin gelişmesinde temel olan, yaşamla ilgili birçok olgunun hızlı bir şekilde öğrenildiği bir dönemdir. Çocuklar için bu öğretiler oyun içinde gerçekleşmektedir. Çocuklar oyun sayesinde yardımlaşma, paylaşma, rol alma yetileri kazanmakta ve sosyalleşme çocukluk yaşlarında başlamaktadır. Çocukların yetişkin birey olduklarında sergileyecekleri davranışların temeli olan bu süreç için oyun oynanabilecek ortamın varlığı ve önemi şüphesiz ortadadır. Bu çalışma Uşak Kenti Kemalöz Mahallesi’nde yapılmıştır. Alan konumu ile modern yerleşim alanı olarak tercih edilmekte ve kentleşme sürecinde hızlı gelişme göstermektedir. Çalışmanınyönteminde coğrafi bilgi sistemlerinden yararlanılmıştır. “Geomedia Professional 4.0” yazılımı aracılığıyla, alanda saptanan çocuk oyun alanlarının mekansal bilgileri sayısal ortama aktarılmıştır. Çalışmada alanda bulunan çocuk oyun alanları nitelik ve nicelik olarak irdelenmiş, çocuk oyun alanlarının dağılım durumu, konutlara erişim mesafeleri tespit edilerek haritalarla gösterilmiştir. Sonuç olarak coğrafi bilgi sisteminden elde edilen çocuk oyun alanlarına yönelik sayısal verilerle alana ait nüfus bilgileri kıyaslanarak kişi başına düşen oyun alanı miktarı tespit edilmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Childhoods period basis for the development of personality individuals and quickly learned about the many cases in life. These teachings for children take place in the game. Thanks to the kids games children have acquired solidarity, sharing and to play a role skills and socialization has began in childhood. For this process which is the basis of the individual behaviors of children who exhibit on the adult period no doubts clear the presence and importance of playground area. The study was done Kemaloz District of Usak City. With position this area is shows rapid development urbanization process and preferred as a modern residential area. Geographic information systems were used in this study method. By means of the “Geomedia Professional 4.0” software spatial information of the determined children’ playgrounds were transferred to the digital medium. In this study children’s playground in the area which examined qualitatively and quantitatively, distribution status of the children’s playground, access distance to the residence and shown with the maps. As a result, with the children’s playgrounds’ numerical data obtained from geographical information system by comparing the census data determined amount of area per capita and suggestions were made.