dc.contributor.editor | Gündoğan, Mete | |
dc.contributor.editor | Karayılmazlar, Selman | |
dc.contributor.editor | Küçükönder, Hande | |
dc.contributor.editor | Apaydın, Fatih | |
dc.contributor.editor | Ceyhan, M. Said | |
dc.contributor.editor | Kırmacı, Volkan | |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T10:24:22Z | |
dc.date.available | 2016-03-02T10:24:22Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Gündoğan, M., Karayılmazlar, S., Küçükönder, H., Apaydın, F., Ceyhan, M. S., Kırmacı, V. (2013). Batı Karadeniz gemi inşa ve entegre sanayii sektör analizi. Bartın: Bartın Üniversitesi Yayınları | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/183 | |
dc.description.tableofcontents | ĠÇĠNDEKĠLER
ĠÇĠNDEKĠLER .............................................................................................................................. 5
ġEKĠLLER DĠZĠNĠ ....................................................................................................................... 8
TABLOLAR DĠZĠNĠ ................................................................................................................... 13
ÖNSÖZ ........................................................................................................................................ 19
1. DÜNYA ve TÜRKĠYE EKONOMĠSĠNĠN GENEL DEĞERLENDĠRMESĠ ......................... 21
1.1. Dünya Ekonomisi ............................................................................................................... 21
1.1.1. Küresel Krizin Ortaya ÇıkıĢ Nedenleri ve Dünyadaki GeliĢimi .................................. 22
1.1.2. Dünya Ekonomisine ĠliĢkin Temel Göstergeler ........................................................... 27
1.1.2.1. Dünyada GSMH ve Ekonomik Büyüme ................................................................ 28
1.1.2.2. Dünyada Enflasyon ................................................................................................ 32
1.1.2.3. Dünyada ĠĢsizlik ..................................................................................................... 33
1.1.2.4. Dünyada Borçlanma ............................................................................................... 34
1.1.2.5. Dünyada Ticaret Hacmi ......................................................................................... 37
1.2. Türkiye Ekonomisi ............................................................................................................. 39
1.2.1. GiriĢ .............................................................................................................................. 39
1.2.2. Ekonomik Büyüme ...................................................................................................... 40
1.3. DıĢ Ticaret Dengesi Durumu ............................................................................................. 43
1.3.1. Ġstihdam-ĠĢsizlik Durumu ............................................................................................ 49
1.3.2. Fiyat Ġstikrarı ................................................................................................................ 52
1.3.3. Borç-Reel Faiz Stoğundaki GeliĢmeler ....................................................................... 53
1.3.4. Kamu Sektörü Mali Dengesi ........................................................................................ 56
2. DÜNYA VE TÜRK DENĠZ TĠCARETĠ ................................................................................. 59
2.1. Dünya Deniz Ticareti ......................................................................................................... 59
2.1.1. Dünya Deniz Ticaretinin GeliĢimi ............................................................................... 59
2.2. Türk Deniz Ticaretinin GeliĢimi ........................................................................................ 64
2.2.1. Dünya – Türk Deniz Ticaret Filosu KarĢılaĢtırması .................................................... 65
2.2.2. Türk Deniz Ticaret Filosunun YaĢ Durumu ................................................................ 68
2.2.3. Türk Deniz Ticaret Filosunun Dünya Filosundaki Yeri .............................................. 68
2.2.4. DıĢ Ticaret Yüklerinin TaĢınmasındaki GeliĢmeler .................................................... 69
3. DÜNYA VE TÜRK GEMĠ ĠNġA VE ENTEGRE SANAYĠĠNĠN GENEL DURUMU ........ 72
3.1. Dünya Gemi ĠnĢa Sanayii .................................................................................................. 72
3.2. Türk Gemi ĠnĢa Sanayii ..................................................................................................... 75
6
4. BATI KARADENĠZ‟DE GEMĠ ĠNġA VE ENTEGRE SANAYĠĠNĠN DURUMU ............... 84
4.1. Batı Karadeniz Gemi ĠnĢa ve Entegre Sanayinin Tarihi GeliĢimi ..................................... 84
4.2. Sektörün Batı Karadeniz‟de Ekonomik ve Sosyal Yapıya Etkisi ...................................... 86
4.3. Batı Karadeniz‟de Gemi ĠnĢa ve Entegre Sanayine Yönelik Üretilen Ürünler.................. 90
4.3.1. AhĢap Gemi ĠnĢaa Sanayinin Durumu ve Analizi (Zonguldak, Karabük, Bartın) ...... 91
4.3.1.1. AhĢap Gemi Yapımında Kullanılan Ağaç Türleri ................................................. 95
4.3.1.2. Ürün ve Ürün ÇeĢitlerinin Ülke Ekonomisine Katkısı .......................................... 96
4.3.1.3. Bartın AhĢap Gemi Sanayinin Mevcut Durumu ve Analizi .................................. 98
4.3.1.4. Zonguldak AhĢap Gemi Sanayinin Mevcut Durumu ve Analizi ......................... 100
4.3.2. Çelik ve Diğer Gemi ĠnĢa Sanayiinin Durumu ve Analizi (Zonguldak, Karabük,
Bartın) ............................................................................................................................ 101
4.3.2.1. Ürün ve Ürün ÇeĢitleri ile Ülke Ekonomisine Yıllar Ġtibariyle Katma Değeri ... 102
4.3.2.2. Girdi ÇeĢitleri ve Yoğunluğu ............................................................................... 103
4.3.3. Gemi Yan Sanayii-Gemi Bakım Onarım-Gemi Söküm Sanayiinin Durumu ve
Analizi (Zonguldak, Karabük, Bartın) ........................................................................... 103
5. FĠLYOS VADĠSĠ PROJESĠ VE BATI KARADENĠZ GEMĠ ĠNġA VE ENTEGRE
SANAYĠĠNE ETKĠLERĠ ............................................................................................... 108
6. GEMĠ ĠNġA VE ENTEGRE SANAYĠĠNĠN ÇEVRE POLĠTĠKALARINA ETKĠLERĠ ..... 111
7. BATI KARADENĠZ BÖLGESĠ GEMĠ ĠNġA VE ENTEGRE SANAYĠĠNĠN SEKTÖR
ANALĠZĠ DURUMU ..................................................................................................... 113
7.1. GiriĢ .................................................................................................................................. 113
7.2. ĠĢletmelerin YerleĢim Yerleri ve Özellikleri .................................................................... 117
7.3. Sektörde Kapasite Kullanım Oranı .................................................................................. 117
7.4. ĠĢletmelerin Talep Ġle Ġlgili Beklentileri .......................................................................... 118
7.5. Sektördeki ĠĢletmelerin Ġstihdam Kapasitesi ................................................................... 119
7.6. ĠĢletmelerin Kullandığı Makinaların YaĢı, Temin ġekli ve Teknolojinin Kaynağı ......... 119
7.7. ĠĢletmelerin MüĢteri Tercihlerinin Nedeni ve Fuarlara Katılım Hakkındaki GörüĢleri .. 119
7.8. ĠĢletmelerin Pazarlama Birimi Kriteri .............................................................................. 120
7.9. ĠĢletmelerin Pazarlama Faaliyetleri ve Fiyat Açısından Yurt Ġçi Rekabet Gücü
Hakkındaki GörüĢleri ..................................................................................................... 120
7.10. Sektördeki ĠĢletmelerin Yurt DıĢı Rekabet Gücü Hakkındaki GörüĢleri ....................... 121
7.11. ĠĢletmelerin GeliĢmiĢ ĠĢletme Araçlarını Kullanma ve Ar-Ge Kaynağı Hakkındaki
GörüĢleri Kriteri ............................................................................................................. 121
7.12. ĠĢletmelerin Üniversiteler Ġle ĠĢbirliği Hakkındaki GörüĢleri Kriteri ............................ 121
7.13. ĠĢletmelerin Ġlk Yatırım ve Sonraki Yatırım Finansmanları Hakkındaki GörüĢleri
Kriteri ............................................................................................................................. 121
7
7.14. ĠĢletmelerin Devlet TeĢviğinden Yararlanmama Nedenleri Hakkındaki GörüĢleri ....... 122
7.15. ĠĢletmelerin Kümelenme Temayülleri ve Potansiyeli .................................................... 122
7.16. ĠĢletmelerin Bürokratik Destek Hakkındaki GörüĢleri Kriteri ....................................... 122
7.17. ĠĢletmelerin Esnek Üretim ve Yabancı Ortak Özendirilmesi Konusundaki GörüĢleri .. 122
8. BATI KARADENĠZ BÖLGESĠ GEMĠ ĠNġA VE ENTEGRE SANAYĠ ANKET
UYGULAMASI SONUÇLARI VE DEĞERLENDĠRMESĠ ........................................ 123
9. BATI KARADENĠZ BÖLGESĠNDE YER ALAN ĠġLETMERĠN BENZERLĠK VE
FARKLILIK GÖSTEREN ÖZELLĠKLERĠNĠN ANALĠZĠ .......................................... 258
9.1.ĠĢletmelerin Avrupa Birliği Ġle Gümrük Birliği Unsurlarının Benzerlik ve Farklılık
Durumlarının Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi Ġle Değerlendirme Sonuçları ............... 258
9.2. ĠĢletmelerin DıĢ Ticaret Durumu ve Fiyat Unsurlarının Benzerlik ve Farklılık
Durumlarının Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi Ġle Değerlendirme Sonuçları ............... 260
9.3. ĠĢletmelerin Yatırım Finansmanı, Kredi Kullanımı ve TeĢvik Unsurlarının Benzerlik
ve Farklılık Durumlarının Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi Ġle Değerlendirme
Sonuçları ........................................................................................................................ 262
9.4.ĠĢletmelerin Genel Yapılarına Ait Unsurların Benzerlik ve Farklılık Durumlarının
Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi Ġle Değerlendirme Sonuçları...................................... 265
9.5. ĠĢletmelerin Ġstihdam ve ÇalıĢma Hayatlarına Ait Unsurların Benzerlik ve Farklılık
Durumlarının Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi Ġle Değerlendirme Sonuçları ............... 268
9.6. ĠĢletmelerin Tedarikler, SatıĢ ve Pazarlama Unsurlarının Benzerlik ve Farklılık
Durumlarının Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi Ġle Değerlendirme Sonuçları ............... 270
9.7.Sektör Analizi Ġle Tespit Edilen ĠĢletmelere Ait Önemli Bulgular ................................... 273
10. BATI KARADENĠZ GEMĠ ĠNġA VE ENTEGRE SANAYĠ SEKTÖRÜNÜN
GELECEĞĠ, SONUÇ VE ÖNERĠLER ......................................................................... 282
10.1. AhĢap Gemi ĠnĢa ............................................................................................................ 283
10.2. Çelik ve Diğer Gemi ĠnĢa .............................................................................................. 285
11. KAYNAKÇA ....................................................................................................................... 287
EK 1: SEKTÖR ġĠRKETLERĠ VE ÇALIġANLARINA UYGULANAN ANKET
SONUÇLARININ ANALĠZĠ ........................................................................................ 292
EK-2: SEKTÖR ġĠRKETLERĠ VE ÇALIġANLARINA UYGULANAN ANKET ................ 459
8
ġEKĠLLER DĠZĠNĠ
ġekil 1. 1. Ülke Grupları Ġtibariyle 2011-2013 Yılı Büyüme Oranları (Yüzde) ............................ 30
ġekil 1. 2. Ülke Grupları Ġtibarıyla 2010-2012 Dönemi ĠĢsizlik Oranları (Yüzde) ....................... 34
ġekil 1. 3. OECD Ülkeleri Borç Stokundaki GeliĢmeler ............................................................... 35
ġekil 1. 4. Ġtalya Ġspanya ve Avro Bölgesi Borç Stoku/GSYH (2007=100) .................................. 37
ġekil 1. 5. Dünya Mal ve Hizmet Ticaret Hacmi (%) .................................................................... 38
ġekil 1. 6. Dönemler Ġtibariyle Büyüme Oranları .......................................................................... 42
ġekil 1. 7. Ġhracatın Ana Mal Gruplarına Göre Dağılımı ............................................................... 44
ġekil 1. 8. Ġthalatın Ana Mal Gruplarına Göre Dağılımı ................................................................ 46
ġekil 1. 9. Cari ĠĢlemler Açığı ........................................................................................................ 47
ġekil 1. 10. Toplam Ġstihdam(Bin KiĢi) ......................................................................................... 50
ġekil 1. 11. Türkiye‟de Yıllar Ġtibariyle ĠĢsizlik Oranları(%) ........................................................ 51
ġekil 1. 12. Enflasyon Tahminleri .................................................................................................. 52
ġekil 1. 13. Tüketici Fiyat Endeksindeki GeliĢmeler(%) ............................................................... 53
ġekil 1. 14. Türkiye‟nin Bütçe Açığı ve Borç Stoku ..................................................................... 55
ġekil 1. 15. Toplam DıĢ Borç Stoku/GSYH (Yüzde) .................................................................... 56
ġekil 1. 16. Dönemler Ġtibariyle Türkiye‟nin Bütçe Açığı ............................................................. 57
ġekil 4. 1. Kdz. Ereğli Tersaneleri 2006-2012 Ġhraç Rakamları .................................................. 102
ġekil 5. 1. Filyos Limanı YerleĢim Planı (BAKKA) ................................................................... 108
ġekil 5. 2. Filyos Limanı Hinterlandı (BAKKA) ......................................................................... 109
ġekil 8. 1. ĠĢletmelerin Faaliyet Yeri Grafiği ............................................................................... 124
ġekil 8. 2. ĠĢletmelerin Konumları Grafiği ................................................................................... 125
ġekil 8. 3. ĠĢletmelerin Ġmalat Türleri Grafiği .............................................................................. 128
ġekil 8. 4. ĠĢletmelerin Hukuki Yapıları Grafiği .......................................................................... 134
ġekil 8. 5. ĠĢletmelerin Faaliyet Süreleri Grafiği ......................................................................... 138
ġekil 8. 6. ĠĢletmelerin Sektöre GiriĢ Sebepleri Grafiği ............................................................... 143
ġekil 8. 7. ĠĢletmelerin Denizcilik Sektör DıĢındaki Faaliyetleri Grafiği .................................... 148
ġekil 8. 8. ĠĢletmelerde Üretilen Ürünlerle Grafiği ...................................................................... 149
ġekil 8. 9. ĠĢletmelerin Ġl DıĢında Üretimleri Grafiği .................................................................. 150
ġekil 8. 10. ĠĢletmelerin Son BeĢ Yıldaki SipariĢ Ġptalleri Grafiği .............................................. 151
ġekil 8. 11. ĠĢletmelerin Tam Kapasitede ÇalıĢmama Nedenleri Grafiği .................................... 152
ġekil 8. 12. Dünya Piyasalarına Göre Girdi Fiyatları Grafiği ...................................................... 153
ġekil 8. 13. ĠĢletmelerin Ana Girdi Temini Grafiği ..................................................................... 155
9
ġekil 8. 14. ĠĢletmelerin Son BeĢ Yıldaki Girdi Fiyatları Grafiği ................................................ 156
ġekil 8. 15. ĠĢletmelerin Son BeĢ Yıldaki Ürün Fiyatları Grafiği ................................................ 158
ġekil 8. 16. ĠĢletmelerin Talep Beklentisi Grafiği ........................................................................ 159
ġekil 8. 17. ĠĢletmelere Göre Rekabet Ġçin Gerekli Olan Faaliyet Grafiği .................................. 161
ġekil 8. 18. Enerji Girdisi Konusunda KarĢılaĢılan Sorunlar Grafiği .......................................... 162
ġekil 8. 19. Kümelenme Yeteneği ve Potansiyeli Grafiği ............................................................ 163
ġekil 8. 20. ĠĢletmelerin Ġstihdam Kapasitesi Grafiği .................................................................. 165
ġekil 8. 21. ĠĢletmelerin Kalifiye Personel Bulmakta KarĢılaĢtığı Zorluklar Grafiği .................. 170
ġekil 8. 22. ÇalıĢanların Eğitim Durumu Grafiği ......................................................................... 171
ġekil 8. 23. ÇalıĢanlara Ödenen Brüt Ücret Grafiği ..................................................................... 173
ġekil 8. 24. Hizmet Ġçi Eğitim Uygulamaları Grafiği .................................................................. 174
ġekil 8. 25. ĠĢletmeden Ayrılan Personelin ÇalıĢma Alanı Grafiği ............................................. 175
ġekil 8. 26. Üretim Miktarını Belirleme Kriterleri Grafiği .......................................................... 176
ġekil 8. 27. Fuarlara Katılım Grafiği ............................................................................................ 177
ġekil 8. 28. Pazarlama Birimi Grafiği .......................................................................................... 178
ġekil 8. 29. Pazarlama Biriminde ÇalıĢan Sayısı Grafiği ............................................................ 179
ġekil 8. 30. Pazarlama Biriminde ÇalıĢanların Eğitim Durumu Grafiği ...................................... 180
ġekil 8. 31. YurtdıĢı Tanıtma Faaliyetleri Grafiği ....................................................................... 181
ġekil 8. 32. Ürünlerin Pazarlanması Grafiği ................................................................................ 182
ġekil 8. 33. Son 5 Yılda Yapılan Ġhracat Faaliyeti Grafiği .......................................................... 183
ġekil 8. 34. Kullanılan TaĢıma Sistemi Grafiği ........................................................................... 184
ġekil 8. 35. Ekonomik DeğiĢkenleri Belirleme Grafiği ............................................................... 185
ġekil 8. 36. MüĢterilerin Tercih Sebebi Grafiği ........................................................................... 186
ġekil 8. 37. ĠĢletmelerin E-Ticaret Faaliyetleri Grafiği ................................................................ 187
ġekil 8. 38. Ürün Fiyatı Belirleme Grafiği ................................................................................... 188
ġekil 8. 39. ĠĢletmenin Pazarlama Faaliyetlerinde Yurt Ġçi Rekabet Gücü Grafiği ..................... 189
ġekil 8. 40. ĠĢletmenin Ürün ÇeĢidi Bakımından Yurt Ġçi Rekabet Gücü Grafiği ....................... 190
ġekil 8. 41. ĠĢletmenin Ürün Fiyatı Bakımından Yurt Ġçi Rekabet Gücü Grafiği ........................ 191
ġekil 8. 42. ĠĢletmenin Ürün Kalitesi Bakımından Yurt Ġçi Rekabet Gücü Grafiği ..................... 192
ġekil 8. 43. ĠĢletmenin SatıĢ Sonrası Hizmetler Bakımından Yurt Ġçi Rekabet Gücü Grafiği ..... 193
ġekil 8. 44. ĠĢletmenin Organizasyon Yapısı Bakımından Yurt Ġçi Rekabet Gücü Grafiği ......... 194
ġekil 8. 45. ĠĢletmenin ĠĢgücü Maliyeti Bakımından Yurt Ġçi Rekabet Gücü Grafiği ................. 195
ġekil 8. 46. ĠĢletmenin Nitelikli ĠĢgücü Bakımından Yurt Ġçi Rekabet Gücü Grafiği ................. 196
10
ġekil 8. 47. ĠĢletmenin Pazarlama Faaliyetlerinde Yurt DıĢı Rekabet Gücü Grafiği ................... 197
ġekil 8. 48. ĠĢletmenin Pazarlama Faaliyetlerinde Yurt DıĢı Rekabet Gücü Grafiği ................... 198
ġekil 8. 49. ĠĢletmenin Ürün Fiyatı Bakımından Yurt DıĢı Rekabet Gücü Grafiği ..................... 199
ġekil 8. 50. ĠĢletmenin Ürün Kalitesi Bakımından Yurt DıĢı Rekabet Gücü Grafiği .................. 200
ġekil 8. 51. ĠĢletmenin SatıĢ Sonrası Sunulan Hizmetler Bakımından Yurt DıĢı Rekabet
Gücü Grafiği ........................................................................................................... 201
ġekil 8. 52. ĠĢletmenin Organizasyon Yapısı Bakımından Yurt DıĢı Rekabet Gücü Grafiği ...... 202
ġekil 8. 53. ĠĢletmenin ĠĢgücü Maliyeti Bakımından Yurt DıĢı Rekabet Gücü Grafiği ............... 203
ġekil 8. 54. ĠĢletmenin Nitelikli ĠĢgücü Bakımından Yurt DıĢı Rekabet Gücü Grafiği ............... 204
ġekil 8. 55. ĠĢletmelerde Kullanılan Makine ve Teçhizatın YaĢ Grafiği ..................................... 205
ġekil 8. 56. ĠĢletmelerde Kullanılan Makine ve Teçhizatın Teknoloji Grafiği ............................ 206
ġekil 8. 57. ĠĢletmelerde Kullanılan Makinelerin Temin Durumu Grafiği .................................. 207
ġekil 8. 58. ĠĢletmelerde Kullanılan Teknolojinin Temin Durumu Grafiği ................................. 208
ġekil 8. 59. ĠĢletmelerde Kullanılan Teknolojik Araçlar Grafiği ................................................. 209
ġekil 8. 60. ĠĢletmelerde Yapılan AraĢtırma Faaliyetleri Grafiği................................................. 210
ġekil 8. 61. ĠĢletmelerin Ar-Ge Desteğinin Alındığı Birim Grafiği ............................................. 211
ġekil 8. 62. ĠĢletmelerin Ar-Ge Harcamaları Grafiği ................................................................... 213
ġekil 8. 63. ĠĢletmelerde Yapılan Yenilik ÇalıĢmaları Grafiği .................................................... 214
ġekil 8. 64. ĠĢletmelerin Üniversitelerle ĠĢbirliği Grafiği ............................................................. 215
ġekil 8. 65. ĠĢletmelerin Üniversitelerle ĠĢbirliği Memnuniyeti Grafiği ...................................... 216
ġekil 8. 66. ĠĢletmelerin Patent BaĢvurusu Grafiği ...................................................................... 217
ġekil 8. 67. ĠĢletmelerin Kalite Kontrol Birimi Grafiği ............................................................... 218
ġekil 8. 68. ĠĢletmelerin Marka veya Marka ÇalıĢması Grafiği ................................................... 219
ġekil 8. 69. ĠĢletmelerin Ġlk Yatırım Finansmanı Grafiği ............................................................ 220
ġekil 8. 70. ĠĢletmelerin sonraki Yatırım Finansmanı Grafiği ..................................................... 221
ġekil 8. 71. ĠĢletmelerin Yabancı Bankalardan Kredileri Grafiği ................................................ 222
ġekil 8. 72. Faaliyet GerçekleĢtirilen Yabancı Sermayeli Ülke Grafiği ...................................... 223
ġekil 8. 73. Kredi Ödemelerinde Zorluk Grafiği ......................................................................... 224
ġekil 8. 74. ĠĢletmelerin Kredi Alma Amacı Grafiği ................................................................... 225
ġekil 8. 75. ĠĢletmelerin Gelecekte Alınması Planlanan Kredi Amacı Grafiği ............................ 226
ġekil 8. 76. Devlet TeĢviki Grafiği .............................................................................................. 227
ġekil 8. 77. ĠĢletmelerin TeĢviklerden Yararlanamaması Grafiği ................................................ 228
ġekil 8. 78. ĠĢletmelerin Avrupa Birliği Teknolojisini Ġzlemeleri Grafiği ................................... 229
ġekil 8. 79. Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun Ġle Ġlgili Bilgi Seviyesi Grafiği ............ 230
11
ġekil 8. 80. Tüketicinin Korunması Kanun‟unda Sonra ġikâyetler Grafiği ................................. 231
ġekil 8. 81. AB Sanayi Mevzuatından Sonra Mali Açıdan Ġmalat Grafiği .................................. 232
ġekil 8. 82. AB Sanayi Mevzuatına Göre Mamulün ĠĢareti Grafiği ............................................ 234
ġekil 8. 83. ISO 9000 Standart Belgesi Grafiği ........................................................................... 235
ġekil 8. 84. ISO 14000 Çevre Standartları Hakkında Bilgi Seviyesi Grafiği .............................. 236
ġekil 8. 85. Faaliyetler Sonucu Ortaya Çıkan Atık Türleri Grafiği ............................................. 238
ġekil 8. 86. Kullanılan Arıtma Tesisi Grafiği .............................................................................. 239
ġekil 8. 87. ĠĢletmelerin Üretimini Olumsuz Yönde Etkileyen Altyapı Hizmetleri Grafiği ........ 240
ġekil 8. 88. Kooperatif ve Benzeri Yapılanmalara Katılım Grafiği ............................................. 241
ġekil 8. 89. Hammadde Temininde Güçlük Grafiği ..................................................................... 242
ġekil 8. 90. Diğer Bölgelerden Girdi Temin Grafiği .................................................................... 243
ġekil 8. 91. Bürokratik Destek Grafiği ......................................................................................... 244
ġekil 8. 92. Kamu KuruluĢlarından Beklenen Kolaylıklar Grafiği .............................................. 245
ġekil 8. 93. Destek Beklenen Kurumlar Grafiği .......................................................................... 246
ġekil 8. 94. Kurumlardan Beklentilerin GerçekleĢmesi Grafiği .................................................. 247
ġekil 8. 95. Yeni Yatırım Planı Grafiği ........................................................................................ 248
ġekil 8. 96. Yeni Yatırım ġekli Grafiği ........................................................................................ 249
ġekil 8. 97. Faydalanılan KOSGEB ÇalıĢmaları Grafiği ............................................................. 250
ġekil 8. 98. Kayıt DıĢı Üretim Grafiği ......................................................................................... 251
ġekil 8. 99. Ruhsat ve Ġzin ĠĢlemlerinde Mahalli Ġdarelere Yetki Grafiği.................................... 252
ġekil 8. 100. Bölgede YaĢanan Krizin Etkilerini Azaltmak Ġçin Diğer Ürün Ġmalatına
Ġzin Grafiği .............................................................................................................. 253
ġekil 8. 101. Yabancı Ortaklıkları Özendirme Grafiği ................................................................ 254
ġekil 8. 102. AB ĠĢ Kanunu ve Güvenliği Mevzuatına ĠliĢkin Yapılan Yenilikler Grafiği ......... 255
ġekil 8. 103. Tersanelere KarĢı Sosyal Tepki Grafiği .................................................................. 256
ġekil 8. 104. GörüĢ ve Öneriler Grafiği ....................................................................................... 257
ġekil 9. 1. DeğiĢken (Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği unsurlarından) Koordinatlarının
Ġki Boyutlu Uzayda Gösterimi .................................................................................. 259
ġekil 9. 2. DeğiĢken (ĠĢletmelerin DıĢ Ticaret Durumu ve Fiyat Durumlarını Belirleyen
Unsurlar) Koordinatlarının Ġki Boyutlu Uzayda Gösterimi ...................................... 261
ġekil 9. 3. DeğiĢken (ĠĢletmelerin Yatırım Finansmanı, Kredi Kullanımı ve TeĢvik
Unsurları) Koordinatlarının Ġki Boyutlu Uzayda Gösterimi ..................................... 264
ġekil 9. 4. DeğiĢken Koordinatların Ġki Boyutlu Uzayda Gösterimi ........................................... 267
ġekil 9. 5. DeğiĢken (ĠĢletmelerin Ġstihdam ve ÇalıĢma Hayatlarına Ait Unsurlar)
Koordinatlarının Ġki Boyutlu Uzayda Gösterimi ....................................................... 269
12
ġekil 9. 6. DeğiĢken (ĠĢletmelerin Tedarikler, SatıĢ ve Pazarlama Unsurları)
Koordinatlarının Ġki Boyutlu Uzayda Gösterimi ....................................................... 272
ġekil 10. 1. Türkiye Genelindeki 71 Adet Tersanenin Bölgelere Göre Dağılımı ........................ 282 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Bartın Üniversitesi Yayınları;No: 9 | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Gemi sanayii | en_US |
dc.subject | Sektör analizi | en_US |
dc.subject | Batı Karadeniz | en_US |
dc.title | Batı Karadeniz gemi inşa ve entegre sanayii sektör analizi | en_US |
dc.type | book | en_US |
dc.description.version | Sürat Matbaacılık-Kırtasiye Tic. San.Ltd.Şti | en_US |