Show simple item record

dc.contributor.authorŞahan, Gülsün
dc.date.accessioned2019-09-09T05:53:42Z
dc.date.available2019-09-09T05:53:42Z
dc.date.issued2018-05-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1863
dc.description.abstractOkulların eğitim amacına uygun olarak yaşatılması okul müdürlerinin başlıca görevleri arasındadır. Etkili okul müdürleri eğitimin amacına ulaşmasında önemli rol oynarlar. Okul müdürlerinde yetkinin kaynağı yasalardan alır ve yönetici bu yetkisini uzmanlık bilgisi, insanları etkileme gücüyle birlikte kullanırsa başarılı olur. Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının görüşlerine göre etkili okul müdürlerinin özelliklerini ortaya koymaktır. Batı Karadeniz’de yer alan bir eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan Fen Bilgisi Öğretmenliği adaylarından 4. Sınıf 31 öğrencinin görüşleri değerlendirilmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına uygun olarak düzenlenen bu çalışmada veriler öğrencilerden yazılı olarak alınmıştır. Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi dersinde öğrencilerden etkili okul müdürlerinde bulunması gereken özelliklerin sıralanması istenmiş, görüşler yazılı alınmıştır. Doküman incelemesi yöntemine uygun olarak alınan veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlar arasında etkili müdürlerin zamanı iyi kullanma, planlı programlı ve sorun çözücü olma gibi teknik yeterlikleri yanında güler yüzlü ve adil olma gibi insani özelliklerinin de bulunması gerektiği yer almaktadır.en_US
dc.description.abstractThe principal task of school principals is to keep their schools in line with their educational goals. The schoolmaster takes the authority from the law. A good manager succeeds in using this authority with expertise and power to influence people. Effective school principals play an important role in reaching the goal of education. The purpose of this study is to reveal the characteristics of effective school principals according to the opinions of prospective teachers. The Middle East is a 4th grade student from Science Teacher candidates who are studying at a faculty of education located in the Black Sea. The opinions of the 31st person were evaluated. In this study, prepared in the direction of case study on qualitative research methods, the data were taken in written form. In the course of Turkish education system and school management, students should be asked to list the characteristics of effective school principals and their written opinions. The data obtained in accordance with the document review method was evaluated by content analysis. Among the results obtained, effective managers should have human qualities such as being gentle and fair as well as technical features such as good time, planned program and problem solving.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherUluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumuen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul müdürüen_US
dc.subjectOkul yönetimien_US
dc.subjectEtkili yöneticien_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSchool manageren_US
dc.subjectSchool managementen_US
dc.subjectEffective manageren_US
dc.subjectTeacher candidaen_US
dc.titleEtkili okul müdürlerinin özelliklerien_US
dc.title.alternativeProperties of effective school directorsen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journalII. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2018)en_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimlerien_US
dc.contributor.authorID28687en_US
dc.identifier.startpage219en_US
dc.identifier.endpage225en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record