Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSemerci, Çetin
dc.contributor.authorDalkıran, Büşra
dc.date.accessioned2019-10-04T08:49:39Z
dc.date.available2019-10-04T08:49:39Z
dc.date.issued2019-06-12
dc.date.submitted2019-06-12
dc.identifier.citationDalkıran, B. (2019). Yabancı dil öğretiminde ECRIF taksonomisinin akademik başarı ile öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1889
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştıren_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ECRIF taksonomisine dayalı öğretimin öğrencilerin İngilizce dersi akademik başarıları ile öğrenme ve çalışma sorumluluk düzeyleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırmanın uygulaması, 2018–2019 eğitim öğretim yılında ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören 56 öğrenciden oluşan çalışma grubu üzerinde yapılmıştır. Araştırmada deneysel yöntemin ön test, son test kontrol gruplu deseni kullanılmıştır. Deney grubu öğrencilerine 5 haftalık sürede “Cartoon Characters” ünitesinin öğretimi, karşılaşma (encounter), açıklama (clarify), hatırlama (remember), içselleştirme (internalize) ve akıcı kullanım (fluently use) olmak üzere beş aşamadan oluşan ECRIF taksonomisine göre yapılandırılan ders planlarına göre yapılmıştır. Kontrol grubunda ise, öğretim programında belirtildiği gibi öğretim uygulamaları yapılmıştır. Ayrıca ders ve öğrenci çalışma kitapları kaynak olarak kullanılmıştır. Çalışmanın başında tüm gruplara araştırmacı tarafından hazırlanan başarı (listening - speaking) testi ile Semerci ve Pamuk (2012) tarafından geliştirilen öğrenme ve çalışma sorumluluğu ölçeği kümeleme analizi yapılması için uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar karşılaştırılmış ve birbirine en yakın puan ortalamasına sahip bir sınıf deney grubu, bir sınıf kontrol grubu olarak seçilmiştir. Aynı zamanda bu iki sınıfın denkliği ile ilgili olarak bu sınıflara derse giren öğretmenlerle de görüşülmüş ve bu iki sınıfın birbirine denk olduğu öğretmenler tarafından da kabul edilmiştir. Uygulamalar sonunda 4/A deney grubu 4/B ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Öğretimin sonunda ise, akademik başarı (listening - speaking) testi ile öğrenme ve çalışma sorumluluğu ölçeği son test olarak uygulanmıştır. Araştırmada ön test – son test puan ortalamaları karşılaştırılırken bağımlı gruplar için t testi, ön test puanları ile son test puanları arasında anlamlı fark bulunduğunda farkın etki büyüklüğü Cohen’s d değerine bakarak bulunmuştur. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara göre; ECRIF taksonomisi kullanılarak yapılan İngilizce dersi öğretiminin, öğrencilerin akademik başarılarının artmasında, öğrenme ve çalışma sorumluluğu düzeylerinde deney grubu lehine anlamlı farklılıklar sağladığı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the effect of ECRIF taxonomy in foreign language teaching on academic success and learning and studying responsibility. For this purpose, this study was carried out with 56 students at 4th grade of primary education in 2018–2019 academic years. In the research, pre-test post-test control group design of experiment method was used. ECRIF taxonomy which consists of five stages as encounter, clarify, remember, internalize and fluently use was used in teaching of the Cartoon Characters unit took a total of 5 weeks. In the control group, teaching practices were used as stated in the curriculum. In addition, the course and student workbooks were used as sources. At the beginning of the study, academic achievement (listening and speaking) test prepared by researcher and the scale of learning and studying responsibility developed by Semerci and Pamuk (2012) were applied in both experimental group and control group as cluster analysis. The results obtained were compared and two classes for experimental group and control group were formed with the closest mean score. At the same time, the teachers who entered these classes were interviewed in terms of the equivalence of these two classes and it was also accepted by the teachers that these two classes were equal. After these applications, 4/A was chosen as experimental group and 4/B was chosen as control group. At the end of the teaching, academic achievement (listening and speaking) test and the scale of learning and studying responsibility were applied in both experimental group and control group as a post-test. While pre-test – post-test scores were compared by using t-test for dependent groups, the effect size was calculated (by using Cohen's d) if there is a significant difference between the pre-test scores and the post-test scores. As a result of study, it was stated that ECRIF taxonomy provided significant differences in students’ academic success and level of learning and studying responsibility on the experimental group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYabancı dil öğretimien_US
dc.subjectECRIF taksonomisien_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectForeign language teachingen_US
dc.subjectECRIF taxonomyen_US
dc.subjectAcademic successen_US
dc.titleYabancı dil öğretiminde ECRIF taksonomisinin akademik başarı ile öğrenme ve çalışma sorumluluğuna etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of ecrif taxonomy in foreign language teaching on academic success and learning and studying responsibilityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster