Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGök, M. Sabri
dc.contributor.authorKiraz, Ahmet Tayfun
dc.date.accessioned2019-10-14T06:42:20Z
dc.date.available2019-10-14T06:42:20Z
dc.date.issued2019-08-28
dc.date.submitted2019-08-28
dc.identifier.citationKiraz, A. T. (2019). Polimer matrisli demir oksit takviyeli kompozit malzemenin kuru kayma aşınma davranışı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1892
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştıren_US
dc.description.abstractBu çalışmada polimer matrisli demir oksit takviyeli kompozit malzemenin kuru kayma aşınma davranışı incelenmiştir. Deneyler oda sıcaklığında 5N ve 10N yükler altında 20x10 mm boyutunda hazırlanan numuneler üzerinde Pin On Disk aşınma cihazı ile gerçekleştirilmiştir. Teste tabi tutulan numunelerin hacim kayıplarının belirlenmesinde 3D optik mikroskobundan faydalanılmıştır. Numunelerin aşınma yüzeylerinin morfolojisini belirleye bilmek için SEM (Scanning Elektron Microscopy) faydalanılmıştır. Sonuç olarak uygulanan yükün değişmesi sürtünme katsayısında belirgin bir değişime sebep olmayıp bir miktar artışa sebep olduğu görülmüştür. Ayrıca artan yüke bağlı olarak numunelerdeki hacim kayıpları artmıştır. Yapılan deneyler sonucunda en düşük hacim kaybı %5 demir oksit takviyeli numunede görülmüştür. En yüksek hacim kayıpları ise demir oksit takviye edilmemiş numunede görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this study, dry shear wear behavior of polymer matrix iron oxide reinforced composite material was investigated. The experiments were carried out on samples prepared at 20x10 mm size under 5N and 10N loads at room temperature with Pin On Disc abrasion device. 3D optical microscopy was used to determine the volume losses of the samples. SEM (Scanning Electron Microscopy) was used to determine the morphology of the wear surfaces of the samples. As a result, it was seen that the change of the applied load did not cause a significant change in the friction coefficient but caused some increase. In addition, volume losses in samples increased due to increasing load. As a result of the experiments, the lowest volume loss was observed in 5% iron oxide reinforced sample. The highest volume losses were observed in the non-iron oxide reinforced sample.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPolimer kompozit malzemeen_US
dc.subjectKuru kaymaen_US
dc.subjectAl2O3-SiC takviyelien_US
dc.subjectPolymer composite materialen_US
dc.subjectDry glidingen_US
dc.subjectAl2O3-SiC reinforceden_US
dc.titlePolimer matrisli demir oksit takviyeli kompozit malzemenin kuru kayma aşınma davranışıen_US
dc.title.alternativeDry ship abrasion behavior of iron oxide reinforced composite material with polymer matrixen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster