Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYazıcı, Aslı
dc.contributor.authorYıldız, Ayşegül
dc.date.accessioned2019-10-28T08:38:06Z
dc.date.available2019-10-28T08:38:06Z
dc.date.issued2019-08-20
dc.date.submitted2019-08-20
dc.identifier.citationYıldız, A. (2019). Taylor’un çokkültürcülük kuramı üzerine bir inceleme. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1954
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Charles Taylor’un çokkültürcülük önerisi olan, tanınma politikasını incelemektir. Bu incelemeyle amaçlanan: Kimliğin ve tanınmanın ne olduğunu; kimliğin ve tanınmanın neden sorun olarak görüldüğünü; tanınma politikasının eksik taraflarının olup olmadığını; tanınmama politikasının zarar verici sonuçlarından nasıl korunulabileceğini; birlikte yaşamanın nasıl sağlanabileceğini; çokkültürlülük ve çokkültürcülük arasındaki ilişkiyi; Taylor’un nasıl bir komüniteryan olduğunu; Taylor komüniteryanlığının liberalizm karşısındaki duruşunu ve çokkültürcülüğün toplumsal, siyasal ve eğitim alanlarındaki görünümünü tespit etmektir. Bu çalışmada ilk önce, Taylor’un tanınma politikasının ne olduğu ve neyi amaçladığı kimlik üzerinden temellendirilerek ve eşit tanınma ve farklılıklar politikalarından da yararlanılarak anlatılmıştır. Ardından çokkültürlülük ve çokkültürcülük arasındaki ilişkiden kısaca bahsedilmiş, Taylorcu çokkültürcülük modeli ve Taylor’un muhafazakârlık görüşleri liberalizm tartışması üzerinden işlenmiştir. Son bölümde ise, Taylor’un tanınma politikasının eksik kısımlarını tamamlamak üzere Kymlicka’dan faydalanılarak, çokkültürcülüğün toplumsal ve siyasal alanlardaki görünümü ele alınmıştır. Ayrıca çokkültürcülüğün eğitim içerisindeki görünümü yine aynı bölümde verilmiştir. Bu çalışma boyunca göstermeye çalıştığım birkaç nokta vardır. Bu noktalardan ilki Taylor’un tanınma politikasının oldukça genel bir yapıda olduğu ve uygulanabilmesi için daha özele indirgenmesi gerektiğidir. Bir diğer nokta, Taylor’un görüşünün, komüniteryanlık ile liberallik arasında bir yaklaşım sergilemesidir. Çünkü Taylor’da bağlı olduğu bilinen geleneğin aksine daha uzlaşımcı ve orta yol arayan bir tavır vardır. Zira tüm insanların birlikte yaşayabilmesi için insanı insan olduğu için sevmek baş koşuldur. Ancak birlikte yaşamak konusunda unutulan bir husus vardır ki o da tüm canlılarla birlikte yaşamanın sağlanmasının gerekliliğidir. Çünkü yalnızca insan sevmek de, başka bir taraf olmayı sağlayabilecek tehlikededir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine Charles Taylor's policy of recognition, which is a multiculturalism proposal. The purpose of this review is to determine what identity and recognition are; Why identity and recognition are seen as a problem; Whether there are missing aspects of recognition policy; How to avoid the damaging consequences of unrecognition; how to live together; The relationship between multiculturalism and multiculturalism; Taylor’s what kind of communitarian is; To determine the position of Taylor communitarians against liberalism and the view of multiculturalism in social, political and educational fields. In this study, first of all, what Taylor's recognition policy is and what it is aimed for, identity and equal recognition and diversity policies are explained. Then, the relationship between multiculturalism and multiculturalism was briefly mentioned, and Taylor's model of multiculturalism and Taylor's views of conservatism were covered through the liberalism debate. In the last section, Kymlicka is used to complete the missing parts of Taylor's recognition policy and the social and political aspects of multiculturalism are discussed. In addition, the view of multiculturalism in education is given in the same section. There are a few points I have tried to show throughout this study. The first of these points is that Taylor's recognition policy is quite general and needs to be reduced to a more specific level in order to be implemented. Another point is that Taylor's view shows an approach between communitarianism and liberalism. Because, contrary to the tradition that is known to be connected, Taylor has a more conciliatory attitude. Because, for all people to live together, it is a prerequisite to love one because he is human. However, there is an issue forgotten by living together, which is the necessity of living together with all living things. Because loving only human beings is in danger that can lead to another be a side of.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCharles Tayloren_US
dc.subjectÇokkültürcülüken_US
dc.subjectÇokkültürlülüken_US
dc.subjectKomüniteryanizmen_US
dc.subjectCommunitarianismen_US
dc.subjectMulticulturalismen_US
dc.titleTaylor’un çokkültürcülük kuramı üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeA study on Taylor’s multicultural theoryen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster