dc.contributor.advisor | Hizmetli, Mustafa | |
dc.contributor.advisor | Şanda, Beyza Özturanlı | |
dc.contributor.author | Kurt, Berna | |
dc.date.accessioned | 2019-10-30T08:09:11Z | |
dc.date.available | 2019-10-30T08:09:11Z | |
dc.date.issued | 2019-08-29 | |
dc.date.submitted | 2019-08-29 | |
dc.identifier.citation | Kurt, B. (2019). Bartın’ın kent imajının oluşumunda Bartın Irmağı’nın yeri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1960 | |
dc.description | 06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Bartın, adını aldığı Bartın Irmağı’nın kenarında kurulmuş bir kenttir. Irmağın ulaşım imkânını kolaylaştırması yerleşim merkezi olarak seçilmesinin temel nedenidir. Bartın, tarihi gelişimi içinde, bulunduğu bölgenin önde gelen kentlerinden biri olmayı başarmıştır. Zaman içerisinde pazaryeri özelliğini, ilde yaygın olarak yapılan kerestecilik ve gemi imalatı faaliyetlerini, Osmanlı donanmasına sağladığı katkı ve ticari taşımacılık görevlerini üstlenmiştir. Bartın Irmağı ülkemizde akarsu ulaşımına elverişli tek ırmak olma özelliğine sahiptir. Karadeniz’e ırmak güzergâhından bağlanması Bartın’ı bir liman kenti yapmıştır. Irmağın Karadeniz ile merkez arasında yer alan 12 km’lik kısmında geçmişte akarsu taşımacılığı yapılmıştır. Zamanla akarsu taşımacılığının aksaması nedeniyle, ırmakta yapılan faaliyetler azalmış en sonunda ırmak yolcu ve yük taşımacılığında kullanılamaz hale gelmiştir. Bu çalışmada Bartın Irmağı’nın günümüzdeki kullanımı, kentle olan ilişkisi, kirlilik sorunu, ekolojik dengesinde yitirdikleri ve ıslah çalışmaları; içinden ırmak geçen şehirlerde yapılan çalışmalarla karşılaştırılarak analiz edilmiştir. Bartın şehrinin kentsel imajı, Bartın Irmağı kapsamında ele alınmıştır. Bartın Irmağı’nın kentin potansiyel kaynaklarına katkısı ve kente avantajlarına yer verilirken devamında Kevin Lynch bağlamında kentsel imaj ögeleri analizi ile kente yaklaşılarak irdelemelerde bulunulmuştur. Elde edilen veriler geçmiş ve gelecek ölçeğinde değerlendirilmiştir. Bartın Irmağı’nın içinde barındırdığı sorunlar kent imajının kolay oluşturulamayacağını göstermektedir. Bu açıdan Bartın kenti için güçlenerek gelişen bir imaj yaratılmalıdır. Bartın kentinin tarihsel çerçevesiyle, yeniden yapılanması ve civar illerden ayırt edilebilir bir noktaya gelmesi hedeflenmektedir. Kent imajı açısından öncelikle kentle ve kentte yaşayan insanlarla bütünleşmesi amacıyla ülkemizde ırmak temizliği ve rekreasyon alanları yaratılması bakımından marka kent olmuş Eskişehir’de Eskişehir Büyükşehir Belediyesinin Porsuk Çayı Projesi, ırmak temizliği açısından Adana Büyükşehir Belediyesi ve Sivas Belediyesi’nin yaptığı çalışmalar incelenmiştir. Üç örnekten yola çıkılarak Bartın kenti için genel bir değerlendirme yapılmıştır. Bartın Irmağı’nın temizlenmesi ile kirlilik sorununun çözülmesinin; imaj kavramı üzerine olumlu etkide bulunacağına dair öngörülerde bulunulmuştur. Söz konusu temizleme çalışmalarının gerçekleşmesi, ırmak çevresine peyzaj alanlarının kazandırılması ve ırmağın işlerlik kazanması ile kentin değişecek olan imaj kavramına dikkat çekilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Bartın is a city found at the edge of the Bartın River. The main reason for the river being chosen as a settlement center is easy facilitation of transportation. Bartın has managed to become one of the leading cities in the region in its historical development. Over time, it took on tasks which were the marketplace characteristics, timber and shipbuilding activities that were common in the province, its contribution to the Ottoman fleet and commercial transportation duties. . Bartın River is the only river suitable for river transportation in our country. The connection of the Bartın River to the Black Sea via the river has made Bartın a port city12 km part of the river between the Black Sea and the center of the river has been used for transportation for a long time. Over time, River transport has halted, so activities on the river have decreased. Eventually, the river has become unusable for passenger and freight transport. The current situation of Bartın River which is the subject of this study, its relationship with the city, the problem of pollution, the loss of ecological balance and the breeding studies are analyzed by comparing with the studies conducted in cities passing by the river. The urban image of Bartın is addressed by the Bartın River. While Bartın River has the advantage of the potential resources of the city referred, the urban image elements are analyzed in the context of Kevin Lynch. The data obtained is evaluated in the past and future scale. Although the problems of the Bartın River show that the image of the city cannot be created easily, an image that is strengthened and developed for the city should be created. The historical frame of Bartın plans to be restructured and to be distinguished from the surrounding provinces. In terms of urban image, the Porsuk River Project of Eskişehir Metropolitan Municipality, which became a brand city in terms of creating river cleaning and recreation areas in our country in order to integrate with the city and the people living in the city, Adana Metropolitan Municipality and Sivas Municipality in terms of river cleaning are examined. Based on three examples, a general evaluation has been made for the Bartın and it has been decided to clean the Bartın River and solve the pollution problem; It has been predicted that it will have a positive effect on the concept of image. With the realization of these cleaning works and the functioning of the river, attention has been drawn to the concept of image that will change in the city. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Bartın ırmağı | en_US |
dc.subject | Kentsel imaj | en_US |
dc.subject | Kent kimliği | en_US |
dc.subject | Parthenia | en_US |
dc.subject | Parthenios | en_US |
dc.subject | Bartın river | en_US |
dc.subject | Urban image | en_US |
dc.subject | Urban identity | en_US |
dc.title | Bartın’ın kent imajının oluşumunda Bartın Irmağı’nın yeri | en_US |
dc.title.alternative | The role of Bartın river in the creation of an urban image of Bartın | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Ana Bilim Dalı | en_US |