Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKul, Murat
dc.contributor.authorDuran, Cevdet
dc.date.accessioned2019-10-31T06:23:24Z
dc.date.available2019-10-31T06:23:24Z
dc.date.issued2019-04-30
dc.date.submitted2019-04-30
dc.identifier.citationDuran, C. (2019). Türkiye ve Finlandiya’da beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştiren bölümlerin ders programları ve giriş sınavlarının karşılaştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1964
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, Finlandiya ve Türkiye deki beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştiren üniversitelerin ders programları ve giriş sınavlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi, benzerlik ve farklılıkların ortaya konulmasıdır. Bu çalışmada, Finlandiya ve Türkiye’de beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştiren üniversitelerde yapılan öğrenci seçim sınavlarında benzerlikler ve farklılıklar incelenmiştir. Ayrıca, çalışmada Finlandiya ve Türkiye’de beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştiren üniversitelerin müfredatlarının benzerlik ve farklılıklarının incelenmesi amaçlanmıştır. Ülkelerarası karşılaştırılmalı eğitim çalışması olarak nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman incelemesi yöntemi ve literatür taraması yapılarak ilgili tez, kitap, dergi ve makale gibi basılı bilimsel yayınlardan ve internet verilerinden yararlanılarak toplanan veriler, yapılan karşılaştırmalar sonucu tespit edilen benzerlik ve farklılıklar doğrultusunda tablo haline getirilmiş ve bu bilgiler yorumlanmıştır. Türkiye’de beden eğitimi ve spor öğretmenliği programı Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından (2018 en son yapılan) merkezi olarak yapıldığından bu program ile öğrenci seçim yöntemleri formulasyonu YÖK tarafından yapılmakta; sınav biçimi, içeriği, istenilen şartlar ve puanlar ise üniversitelerin kendilerine bırakıldığından bu araştırmada tüm üniversiteler incelenmiştir. Bu bağlamda, Finlandiya’da bulunan 14 üniversite ve 22 uygulamalı bilimler üniversitesi arasında sadece Jyväskylä Üniversitesinde beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü bulunan bu üniversitenin ders müfredatları ve giriş sınavları incelenerek Türkiye ile karşılaştırılmıştır. Çalışmanın soncunda Türkiye’deki üniversiteler ile Finlandiya’daki Jyväskylä Üniversitesi arasında ders programları bakımından alan eğitimi, meslek bilgisi ve Finlandiya’da öğretmenlik için yüksek lisans zorunluluğun olması açısından farklılık olduğu görülmüştür. Öğrenci seçme yöntemlerinde her iki ülkede fiziksel yetenek sınavı yapılmaktadır. Ancak, Finlandiya’da yerleştirme puanına; öğretmenlik uygulama sınav puanının dahil edilmesinin önemli olduğu anlaşılmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe general objectives of this reseach are to examine the entrance exams and curriculum of the physical education and sports teacher education Üniverities in Finland and Turkey as comparative study and to demonstrate the similarities and differences. In this study, the similarities and differences in student selection exams of physical education and sport teachers training universities in Turkey and Finland were examined. In addition, the similarities and differences in curriculum of physical education and sport teachers training universities in Turkey and Finland were aimed to examine. As a qualitative research method as a cross-country comparative education study, the document analysis method and literature review were conducted and the data collected from the related printed scientific publications such as thesis, book, journal and article and internet data were tabulated in line with the similarities and differences determined as a result of the comparisons made it was reviewed. In Turkey, because the curriculum of Physical Education and Sports Program is determined by Higher Education Council (YÖK) as a central decision maker institution (based on 2018), formulation of student selection at the university enrollment exam is also conducted by YÖK; yet, the content, methods, conditions and grades of the exam are determined by the universities themselves. In this regard, this study examines all universities in Turkey, hence only one university among 14 universities and 22 applied science universities in Finland, course curriculum and entrance exam of the Physical Education and Sports Program at Jyvaskyla University was examined, conducting comparison and contrasts between the countries. Results of the study indicated that there are similarities between the universities in Turkey and Finland in relation the curriculum utilized. However, the results also yielded that there are differences between the two countries in that there is obligatory education of Master degree to pursue for the Finnish instructors to enable the teaching position at the university. Furthermore, it is identified that in both countries Physical aptitude test is delivered as student selection method, yet, it is significantly identifying factor that in Finland, the grades of practicum are also incorporated into the grades of student selection.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitimen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectÖğretim programıen_US
dc.subjectFinlandiya eğitim sistemien_US
dc.subjectTürkiye eğitim sistemien_US
dc.subjectComparative educationen_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectFinland education systemen_US
dc.subjectTurkey education systemen_US
dc.subjectJyväskylä Üniversitesien_US
dc.subjectJyvaskyla Universityen_US
dc.titleTürkiye ve Finlandiya’da beden eğitimi ve spor öğretmeni yetiştiren bölümlerin ders programları ve giriş sınavlarının karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of curriculum and entrance exams of physical education and sport teaching departments in Turkey and Finlanden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Ana Bilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster