dc.contributor.advisor | Sulak, Sema | |
dc.contributor.author | Çakmak, Emre Erkan | |
dc.date.accessioned | 2019-10-31T07:06:38Z | |
dc.date.available | 2019-10-31T07:06:38Z | |
dc.date.issued | 2019-09-27 | |
dc.date.submitted | 2019-09-27 | |
dc.identifier.citation | Çakmak, E. E. (2019). Öğretmenlerin medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/1966 | |
dc.description | 06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin medya okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesi ve “cinsiyet, yaş, branş, öğrenim düzeyi, kıdem yılı, televizyon izleme süreleri, televizyon izleme amaçları, internet kullanım süreleri, internet kullanım amaçları” gibi değişkenlerle olan ilişkisinin incelenmesidir. Mevcut bir durum ortaya konulmaya çalışıldığından betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Batman ili merkez ilçesinde, ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan, farklı branşlardaki 346 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Karataş (2008) tarafından geliştirilen üç alt boyutlu “Medya Okuryazarlık Düzey Belirleme Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, dağılımların normalliğine bakmak için Kolmogorov Smirnov ve Shapiro Wilk testleri, bağımsız değişkenler arasındaki farklılık durumuna bakmak için de T testi, Anova testi veya Mann Whitney U testi, Kruskall-Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin “Farkında Olma, Bilgi Sahibi Olma Yeterliği”, “Analiz edebilme, tepki oluşturabilme” ve “Yargılayabilme, örtük mesajları görebilme” alt boyutlarının üçünde de “Sıklıkla” düzeyinde, yani “İyi” seviyede yeterliğe sahip oldukları görülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmenlerin medya okuryazarlık düzeylerinin de “Sıklıkla” düzeyinde yani “İyi” seviyede olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin medya okuryazarlık düzeylerinin cinsiyet, yaş, branş, öğrenim düzeyi, kıdem yılı, televizyon izleme süreleri, televizyon izleme amaçları, internet kullanım amaçlarına göre anlamlı bir farklılık göstermediği fakat internet kullanım sürelerine göre anlamlı bir farlılık gösterdiği sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the media literacy levels of teachers and to examine their relationship with variables such as “gender, age, branch, education level, seniority year, television watching periods, television watching purposes, internet usage periods, internet usage purposes”. As an existing situation was tried to be put forward, the descriptive research method was used. The sample of this research is composed of 346 teachers working in secondary schools in the central district of Batman province in 2018-2019 academic year. The data of the study was obtained by using “Media Literacy Level Determination Scale geliştiril developed by Karataş (2008). Descriptive statistics, Kolmogorov Smirnov and Shapiro Wilk tests were used to look at the normality of distributions, T test, Anova test or Mann Whitney U test, Kruskall-Wallis H test were used to analyze the difference between independent variables. The scale used in the study has three sub-dimensions. It was seen that the teachers who participated in the research had “Frequent” level competence in all three dimensions of liği Awareness, Knowledge Ability ”,“ Ability to Analyze, React ”and argı Judgment, See Implicit Messages”. The media literacy levels of the teachers participating in the research were also found to be ”Often”. In addition, it was concluded that the media literacy levels of the teachers did not show a significant difference according to gender, age, branch, education level, seniority year, television watching periods, television watching purposes, internet usage purposes, but showed a significant difference according to internet usage periods. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Medya okuryazarlığı | en_US |
dc.subject | Dijital okuryazarlık | en_US |
dc.subject | Kitle iletişim araçları | en_US |
dc.subject | Media literacy | en_US |
dc.subject | Digital literacy | en_US |
dc.subject | Mass media | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin medya okuryazarlık düzeylerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining media literacy levels of teachers | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yaşam Boyu Öğrenme Ana Bilim Dalı | en_US |