Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Doğan
dc.contributor.authorTecimer, Belir
dc.date.accessioned2019-11-04T09:29:05Z
dc.date.available2019-11-04T09:29:05Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.citationDoğan, C , Tecimer, B . (2019). Müzik Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Müzik Performans Kaygı Düzeyleri (Ankara-Gazi Üniversitesi Örneği). Bartın University Journal of Faculty of Education , 8 (2) , 507-523 . DOI: 10.14686/buefad.435272en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/buefad/issue/46051/435272
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/1983
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Gazi Üniversitesi, Müzik Öğretmenliği Ana Bilim Dalı öğrencilerinin müzik performans kaygı düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin müzik performans kaygı düzeylerinin negatif performans algısı, psikolojik savunmasızlık, somatik kaygı, kişisel denetim ve fizyolojik savunmasızlık açısından değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Araştırma verilerini toplamak amacıyla lisans programında öğrenim gören 110 öğrenciye ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak 2004’de Kenny tarafından geliştirilen ve 2013’te Tokinan tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Kenny Müzik Performans Kaygısı Envanteri” kullanılmıştır. Envanter 25 maddeden oluşmaktadır. Envanterin maddeleri negatif performans algısı, psikolojik savunmasızlık, somatik kaygı, kişisel denetim ve fizyolojik savunmasızlık olarak toplam beş faktörde dağılmaktadır. Verilerin analizi için  öğrencilerin müzik performans kaygısı toplam puanları ve alt faktörleri toplam puanları hesaplanmıştır. Alt boyutların frekans ve yüzde değerleri de ayrıca tablolar halinde verilmiştir. Araştırma sonucunda Ankara Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda 2016-2017 öğretim yılında öğrenim görmekte olan öğrencilerin müzik performansı ile ilgili orta düzeyde kaygı duyduğu ortaya çıkmıştır. Alt boyutlar içerisinde kaygı düzeyinin en yüksek görüldüğü boyut kişisel denetimdir. Ardından fizyolojik savunmasızlık alt boyutunda dile getirilmiş olunan kas gerginliği ile ortaya çıkan kaygı durumu ikinci sırada yer almaktadır. Mesleki müzik eğitimi alan öğretmen adaylarında ortaya çıkan müzik performansı için kaygı durumunda erken müdahalede bulunulması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study wasto determine the musical performance anxiety levels of the students at Gazi University, Undergraduate Program of Music Education. It was aimed to evaluate students' negative performance perception, psychological vulnerability, somatic anxiety, personal supervision and physiological vulnerability. 110 undergraduate students were participated in the study. "Kenny Music Performance Anxiety Inventory" which wasdeveloped by Kenny in 2004 and adapted to Turkish by Tokinan in 2013 wasused for data collection. The inventory consists of 25 items. The factors of the inventory werenegative performance perception, psychological vulnerability, somatic anxiety, personal supervision and physiological vulnerability. For the analysis of the data, total scores of music performance anxiety and scores of sub-dimensions were calculated. Frequency and percentage values of sub-dimensions were also given in tables. As a result of the research, it was revealed that the participants have a moderate music performance anxiety. The highest level of anxiety among sub-dimensions was personal supervision.Thephysiological vulnerability was the secondary factor, which leads muscle tension and increasesthe anxiety.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBartın Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.14686/buefad.435272en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüzik performans kaygısıen_US
dc.subjectÇalgı eğitimien_US
dc.subjectÇalgı performansıen_US
dc.subjectMusic performance anxietyen_US
dc.subjectApplied musicen_US
dc.subjectInstrumental performanceen_US
dc.titleMüzik öğretmenliği lisans programı öğrencilerinin müzik performans kaygı düzeyleri (Ankara-Gazi Üniversitesi örneği)en_US
dc.title.alternativeMusic performance anxiety levels of students in the music education graduate program (Ankara-Gazi University sample)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage507en_US
dc.identifier.endpage523en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster