Üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının incelenmesi:Bartın Üniversitesi örneği
Özet
Bu çalışmanın amacı, Bartın Üniversitesinde öğrenim gören üniversite öğrencilerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının, kişisel bilgiler ve konuyla ilgili tutum ölçekleri kullanılarak belirlenmesi ve tartışılmasıdır. Bu amaçla çalışmanın evrenini, Bartın Üniversitesinde öğrenim gören 10,822 öğrenci, örneklemini ise Bartın Üniversitesinde öğrenim gören ve tesadüfi yolla seçilen 600 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Anketin örneklem grubuna uygulanması için araştırmacı bizzat öğrencilerle görüşmek suretiyle anketi uygulatmış, böylelikle birinci elden bilgilendirme de yapmıştır. Çalışmamızın bulgularına göre anket formuna dahil olan üniversite öğrencilerinin cinsiyet dağılımı birbirine yakındır. Cinsiyet değişkenine göre kadın öğrencilerin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının erkek öğrencilere kıyasla daha olumlu olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin birimler arası boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumları incelendiğinde, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin Edebiyat Fakültesi öğrencilerine kıyasla boş zaman tutumlarının daha olumlu olduğu belirtilmiştir. Üniversite öğrencilerinin yaş değişkenine göre herhangi bir alt boyutta anlamlı bir farklılık gözlenmemiştir. Öğrenciler günlük yeterli boş zaman süresine sahip olduğunu beyan etmiştir ve günlük boş zaman sürelerinin boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarını etkilediği görülmüştür. Öğrenciler boş zaman değerlendirmenin akademik başarıyı olumlu yönde etkilediğini ifade etmiştir. Öğrencilerin boş zamanlarını genel olarak dinlenerek geçirdikleri ve bu durumun boş zaman tutumlarını etkilediği ortaya çıkmıştır. Öğrenciler üniversitenin boş zaman imkanlarının yeterli olmadığı görüşüne sahiptir. Son olarak, öğrencilerin akademik ortalamalarının artması durumunda boş zaman faaliyetlerine yönelik tutumlarının da olumlu yönde değiştiği gözlemlenmiştir. The purpose of this study was to define and evaluate the leisure time usage attitudes of students attending to Bartın University through statistical analysis of demographic information and attitude scales. The universe of the study was composed of 10,822 university students attending to Bartin University, and 600 of them were chosen randomly as the sample group who participated to the survey voluntarily. In order to apply the survey to the sample group, the author met the students personally and informed them at first hand. The gender distribution in the research is almost equal according to sample group. According to the gender variable female students' attitudes towards leisure activities compared to male students was determined to be more positive. When the students' attitudes towards leisure activities between academic units examined, leisure attitudes of university students at Physical Education and Sports School compared to students at Faculty of Literature was determined to be more positive. According to the age variable of university students a significant difference was not observed in any subgroups. The students declared that they have sufficient leisure time per day and it was seen that their daily leisure time affected the attitudes towards leisure activities. Students expressed that leisure positive impact on academic success. It was revealed that students generally spent their leisure time relaxing and this situation affected their leisure time. Majority of the students think that the leisure facilities and services provided by the university are not sufficient. Finally, it was found out that the increase of graduate point averages of students resulted with the positive changes towards leisure activities.