Show simple item record

dc.contributor.advisorSemerci, Nuriye
dc.contributor.authorKarameşe, Esma Nur
dc.date.accessioned2016-07-11T11:54:45Z
dc.date.available2016-07-11T11:54:45Z
dc.date.issued2016-02-17
dc.date.submitted2016-02-17
dc.identifier.citationKarameşe, E. N. (2016). Türkiye ve Kanada ilköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/203
dc.description18.03.2019 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştıren_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Türkiye ve Kanada (Ontario), görsel sanatlar dersi öğretim programların genel yapı, genel amaçlar, temel beceriler, kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme süreci boyutları açısından incelemek ve bunları karşılaştırmak, benzerlik ve farklılıkları tespit edebilmektir. Bu çalışmayla, ülkemizde uygulanmakta olan görsel sanatlar öğretim programlarına ilişkin birtakım yeni fikirlerin ve perspektiflerin oluşması ve uygulanması da amaç edinilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın kaynak ve materyallerini Türkiye ve Kanada (Ontario) ilköğretim görsel sanatlar öğretim programları oluşturmaktadır. Veriler "doküman incelemesi" yöntemiyle elde edilmiştir. Verilerin analizinde, bir nitel araştırma tekniği olan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak araştırmada ele alınan öğretim programlarının amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme boyutları bakımından benzer özelliklerinin ağırlıkta olduğu ancak bazı farklılıkları da içerdikleri saptanmıştır. Araştırma sonunda ortaya çıkan sonuçlara dayalı olarak araştırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate visual arts curriculum of Turkey and Canada (Ontario) in terms of overall objectives, basic skills, educational attainment, content, learning-teaching process, assessment and evaluation process; and to compare and identify similarities and differences between them. It is also aimed to generate new ideas and perspectives about current visual arts curriculum in our country; and bring them into practice. In this study, case study method which is one of the qualitative research methods was used. The sources and materials of the study were visual arts curriculum of Turkey and Canada (Ontario). The data were collected with document analysis. Descriptive analysis one of the qualitative research method was used for analysis of the data. As a result, it was found that the two curriculum mostly has similar characteristics in terms of objectives, content, learning-teaching process, assessment and evaluation process, but there are also some differences between them. The research has included suggestions which the researcher expressed depending on the results appeared at the end of the research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccessen_US
dc.subjectKarşılaştırmalı eğitimen_US
dc.subjectComparative educationen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖğretim programıen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectGörsel sanatlar eğitimien_US
dc.subjectVisual arts educationen_US
dc.titleTürkiye ve Kanada ilköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesien_US
dc.title.alternativeA comparative analysis of visual arts curriculum for primary education in Turkey and Canadaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record