dc.contributor.advisor | Semerci, Nuriye | |
dc.contributor.author | Karameşe, Esma Nur | |
dc.date.accessioned | 2016-07-11T11:54:45Z | |
dc.date.available | 2016-07-11T11:54:45Z | |
dc.date.issued | 2016-02-17 | |
dc.date.submitted | 2016-02-17 | |
dc.identifier.citation | Karameşe, E. N. (2016). Türkiye ve Kanada ilköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/203 | |
dc.description | 18.03.2019 tarihine kadar kullanımı yazar tarafından kısıtlanmıştır | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; Türkiye ve Kanada (Ontario), görsel sanatlar dersi öğretim programların genel yapı, genel amaçlar, temel beceriler, kazanım, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme süreci boyutları açısından incelemek ve bunları karşılaştırmak, benzerlik ve farklılıkları tespit edebilmektir. Bu çalışmayla, ülkemizde uygulanmakta olan görsel sanatlar öğretim programlarına ilişkin birtakım yeni fikirlerin ve perspektiflerin oluşması ve uygulanması da amaç edinilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın kaynak ve materyallerini Türkiye ve Kanada (Ontario) ilköğretim görsel sanatlar öğretim programları oluşturmaktadır. Veriler "doküman incelemesi" yöntemiyle elde edilmiştir. Verilerin analizinde, bir nitel araştırma tekniği olan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Sonuç olarak araştırmada ele alınan öğretim programlarının amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci, ölçme ve değerlendirme boyutları bakımından benzer özelliklerinin ağırlıkta olduğu ancak bazı farklılıkları da içerdikleri saptanmıştır. Araştırma sonunda ortaya çıkan sonuçlara dayalı olarak araştırmacı tarafından ortaya konulan önerilere yer verilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to investigate visual arts curriculum of Turkey and Canada (Ontario) in terms of overall objectives, basic skills, educational attainment, content, learning-teaching process, assessment and evaluation process; and to compare and identify similarities and differences between them. It is also aimed to generate new ideas and perspectives about current visual arts curriculum in our country; and bring them into practice. In this study, case study method which is one of the qualitative research methods was used. The sources and materials of the study were visual arts curriculum of Turkey and Canada (Ontario). The data were collected with document analysis. Descriptive analysis one of the qualitative research method was used for analysis of the data. As a result, it was found that the two curriculum mostly has similar characteristics in terms of objectives, content, learning-teaching process, assessment and evaluation process, but there are also some differences between them. The research has included suggestions which the researcher expressed depending on the results appeared at the end of the research. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | en_US |
dc.subject | Karşılaştırmalı eğitim | en_US |
dc.subject | Comparative education | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Öğretim programı | en_US |
dc.subject | Curriculum | en_US |
dc.subject | Görsel sanatlar eğitimi | en_US |
dc.subject | Visual arts education | en_US |
dc.title | Türkiye ve Kanada ilköğretim görsel sanatlar dersi öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | A comparative analysis of visual arts curriculum for primary education in Turkey and Canada | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | en_US |