Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKul, Murat
dc.contributor.authorYılmaz, Sevim Handan
dc.date.accessioned2019-12-06T06:55:51Z
dc.date.available2019-12-06T06:55:51Z
dc.date.issued2019-05-30
dc.date.submitted2019-05-30
dc.identifier.citationYılmaz, S. H. (2019). Beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2044
dc.description06.03.2018 tarih ve 30352 sayılı Resmi gazetede yayımlanan “Yükseköğretim Kanunu İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun” ile 18.06.2018 tarihli “Lisansüstü Tezlerin Elektronik Ortamda Toplanması, Düzenlenmesi ve Erişime Açılmasına İlişkin Yönerge” gereğince tam metin erişime açılmıştır.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerinin belirlenmesi, demografik değişkenler açısından değerlendirilerek görüşme raporlarına göre yorumlanmasıdır. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmada yöntem olarak “nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin” aynı çalışma içerisinde birlikte kullanıldığı “karma yöntem desenlerinden biri olan açımlayıcı karma yöntem kullanılmıştır”. Bu doğrultuda beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim yöntemlerinin belirlenmesi amacı ile yapılan bu çalışmanın nicel aşamasında genel tarama yönteminden faydalanılarak katılımcılara anket uygulaması yapılmış öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma sıklıkları belirlenerek, demografik değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmama durumuna bakılmıştır. İkinci aşamaya geçildiğinde ise konuyu derinlemesine inceleyebilmek amacı ile nitel yöntem kullanılarak, görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırma; nicel ve nitel olmak üzere iki ana aşamadan oluştuğundan, her iki aşamaya ait farklı katılımcı gurubu bulunmaktadır. Bu doğrultuda çalışmanın nicel aşamasında evreni; 2018-2019 öğretim yılı içerisinde, Bartın ilinde görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenlerinden oluşmaktadır. Evrenin tamamına ulaşıldığı için örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Araştırmanın nitel aşamasına geçildiğinde ise çalışma grubu kartopu örnekleme yöntemi ile seçilmiş olan 11’ i erkek, 4’ ü kadın olmak üzere 15 beden eğitimi ve spor öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada; beden eğitimi ve spor öğretmenlerine ait demografik bilgileri belirleyebilmek amacı ile “kişisel bilgi formu” beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim yöntemlerini belirlemek amacı ile “öğretim yöntemi kullanma sıklığı anketi” ve elde edilen nicel sonuçları detaylandırabilmek amacı ile de “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen, nicel verilerin analizi SPSS 23.0 versiyonu kullanılarak yapılmış değerlendirmelerinde betimsel analiz ile ki kare testinden faydalanılarak, nitel veriler ise içerik analizi yönteminden faydalanılarak çözümlenmiştir. Bu araştırmanın amacı; beden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerinin belirlenmesi, demografik değişkenler açısından değerlendirilerek görüşme raporlarına göre yorumlanmasıdır. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmada yöntem olarak “nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin” aynı çalışma içerisinde birlikte kullanıldığı “karma yöntem desenlerinden biri olan açımlayıcı karma yöntem kullanılmıştır”. Bu doğrultuda beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin derslerde kullandıkları öğretim yöntemlerinin belirlenmesi amacı ile yapılan bu çalışmanın nicel aşamasında genel tarama yönteminden faydalanılarak katılımcılara anket uygulaması yapılmış öğretmenlerin öğretim yöntemlerini kullanma sıklıkları belirlenerek, demografik değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmama durumuna bakılmıştır. İkinci aşamaya geçildiğinde ise konuyu derinlemesine inceleyebilmek amacı ile nitel yöntem kullanılarak, görüşme tekniğinden faydalanılmıştır. Araştırmanın elde edilen sonuçlara göre; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin diğer öğretim yöntemlerine göre en sık öğretmen merkezli öğretim yöntemlerinden olan “Gösterip Yaptırma, Komut, Eşli Çalışma, Katılım ve Alıştırma” yöntemlerini tercih ettikleri, en az tercih ettikleri yöntemlerin ise “Proje, Yönlendirilmiş Buluş, Kişisel Program, Öğrencinin Başlatması ve Kendi Kendine Öğrenme” yöntemleri olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin en etkili olduğunu düşündükleri öğretim yöntemleri ile derslerde en çok tercih ettikleri öğretim yöntemlerinin aynı olduğu; beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin derslerde en etkili olduklarını düşündükleri öğretim yöntemlerini kullandıkları yöntem seçimi üzerinde; “Öğrencilerin Bireysel Farklılıkları, Öğrencilerin Hazır bulunuşlukları, Okulun Fiziki Koşulları ve Donanımı, Ders Süresi, Öğrencilerin İlgi ve İstekleri, Öğrenci Merkezli Yöntem Seçimi, Konunun İçeriği” gibi faktörlerin ve karşılaştıkları sorunlardan olan “Ders Süresinin Az Olması, Okulun Fiziki Şartlarının Yetersiz Olması, Araç Gereç Eksikliği, Sınıf Mevcudunun Fazlalığı” gibi sorunların da etkili olduğu, en çok kullanılan ve en az kullanılan yöntemlerin tercih edilmesinde tüm bu faktörlerin doğrudan etki ettiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research; The aim of this course is to determine the teaching methods used in physical education and sports classes, to evaluate them in terms of demographic variables and to interpret them according to interview reports. There search was designed in accordance with the general survey model. In the research, exploratory mixed method, which is one of the mixed method patterns, was used in which “quantitative and qualitative research methods were used together in the same study. In this direction, in order to determine the teaching methods used by physical education and sports teachers in the quantitative stage of this study, the frequency of using questionnaires the participants by using general survey method was determined and whether or not they differ in terms of demographic variables. In the second stage, qualitative method was used to examine the subject in depth and interview technique was used. Research; As it consists of two main stages, quantitative and qualitative, there are differentgroups of participants belonging to both stages. In this direction, in the quantitative stage of thestudy; It consists of physical education and sports teachers working in Bartın province in 2018-2019 academic year. Since the entire universe was reached, sampling was not taken. When the qualitative phase of the study was started, the study group consisted of 15 physical education and sports teachers (11 maleand 4 female) selected by snowball sampling method. In the study; ''personal information form'' used in order to determine demographic information of physical education and sports teachers, “questionnaire of using teaching methods frequency'' to determine the teaching methods used by physical education and sports teachers and “semi-structured interview form'' used in order to elaborate the quantitative results obtained. The analysis of the quantitative data obtained from the study was conducted using SPSS 23.0 version, descriptive analysis and chi-square test were used, and qualitative data were analyzed using content analysis method. According to the results of the research; physical education and sports teachers preferred “Demonstration, Command, Paired Work, Participation and Exercise” methods which are the most common teacher-centered teaching methods compared to other teaching methods, and the least preferred methods were “Project, Directed Invention, Personal Program, Student Initiation and Autonomous Learning ”methods. Also; that physical education and sports teachers think that the most effective teaching methods and the most preferred teaching methods are the same; physical education and sports teachers' teaching methods that they think are most effective on the choice of methods they use such as ; Individual differences of students, students' readiness, the physical conditions and equipment of theschool, the duration of the lesson, the students' interests and desires, student-centered method selection, the content of the factors'' and It was found that problems such as “Less Course Time, Inadequate Physical Conditions of the School, Lack of Equipment, Excess of Class Size” were also effective and all these factors had a directeffect on the preference of themost used and least use dmethods.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectSporen_US
dc.subjectÖğretim yöntemien_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectSporten_US
dc.subjectTeaching methoden_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor derslerinde kullanılan öğretim yöntemlerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of teaching methods used in physical education and sport coursesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster