Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakaş, Ayhan
dc.date.accessioned2019-12-12T12:53:59Z
dc.date.available2019-12-12T12:53:59Z
dc.date.issued2014-04
dc.identifier.issn1308-6219
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2101
dc.description.abstractYönetim alanında geliştirilen yeni strateji, yöntem ve teknikleri dikkate almayan işletmeler, değişiminhızlı bir şekilde yaşandığı iş dünyasında, varlıklarını sürdürmelerinin de ötesinde, piyasadan yok olma tehlikesiyle karşı karşıyadırlar. Diğer taraftan, hizmet sektöründe faaliyette bulunan işletmeler açısından bu durum daha da önem kazanmaktadır. Çünkü işlerinin büyük bir bölümünün insan emeğine dayandığı hizmet işletmeleri, esasında çalışanı ve nihayetinde insanı temel alarak geliştirilen yönetim yaklaşımlarından, fazlasıyla yararlanmak durumundadırlar. Ortaya çıkan herhangi bir sorunun çözümü için yöneticiyi beklemek, müşterinin tahammül sınırını zorlayan etkenlerdendir. Bu doğrultuda, işgörenleri, işlerinin gerçek sahibi oldukları ve çıkan sorunları da, kendilerinin çözebilecekleri anlayışına ve yetkinliğine sahip kılmak, yine işletmelerin izledikleri yönetim anlayışlarıyla ilgili bir durumdur. Esasında bu durum, işgörenleri güçlendirmeye dayanmaktadır. Bu çalışmada personel güçlendirme kavramı etraflıca ele alınmıştır. Personel güçlendirmenin işletmeler için özellikle müşterilerle yüz yüze iletişim halinde olunan hizmet işletmeleri için müşteri memnuniyetin artıran, işgören bağlılığını azaltan, iş tatminini yükselten, maliyet tasarrufu ve rekabet avantajı sunan bir uygulama olduğu belirtilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe business that does not take account of new strategies, methods or techniques in the field of management will no longer exist in the market. On the other hand this case takes prominencein service business excessively. Because labor intensedservice business strongly takes the advantage of management approach which focuses on human being. The customers are intolerant of waiting managersfor solving a problem. On this direction it is the duty of management approaches tosell the employee on the work and see his self as the depends on employee empowerment. In this study, the concept of empowerment has been discussed in details. Empowerment for businesses, especially face to face relations with customers, is in touch services for enterprises customer satisfaction, increase employee loyalty andreduce job satisfaction raisescost savings and competitive advantages in offering an application that is specified.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDicle Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectBusinessesen_US
dc.subjectPersonel güçlendirmeen_US
dc.subjectPersonel yönetimien_US
dc.subjectStaff empowermenten_US
dc.subjectStaff managementen_US
dc.titleİşletmelerde personeli güçlü kılma yollarından personel güçlendirmeen_US
dc.title.alternativeEmpowerment ways in businesses: employee empowermenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID155772en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue11en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage105en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster