Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKıngır, Said
dc.contributor.authorBilen, Abdülkadir
dc.contributor.authorKarakaş, Ayhan
dc.date.accessioned2019-12-16T07:38:53Z
dc.date.available2019-12-16T07:38:53Z
dc.date.issued2015-12
dc.identifier.issn1309-6672
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11772/2130
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, emek yoğun hizmet işletmesi olan otel işletmesi çalışanlarının müşterilerle birebir iletişime girerken duygusal emek davranışlarını belirlemek ve işinden ve iş çevresinden duyduğu tatmin ile ilişkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla Antalya, Muğla ve İstanbul illerindeki dört ve beş yıldızlı otel işletmesi çalışanları üzerinde toplam 536 kişiyle işletmelere doğrudan ulaşılarak anket çalışması yapılmıştır. Yapılan analiz sonucu, duygusal emek ile iş tatmini arasında anlamlı ilişkilerin olduğunu, demografik özelliklere göre duygusal emek boyutların ortalamalarının bazılarının farklılaştığını göstermektedir (5’li likert ölçeğinde). Yapılan korelasyon ve regresyon analizi sonucunda; duygusal emeğin iş tatminini etkilediği, sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar literatürle karşılaştırılmış, işletme yöneticileri ve araştırmacılar için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this work is to determine emotional labor behaviors of employees during their direct contact with the customers in the hotel business as a labor-intensive service business, and reveal the relationship between labor satisfaction and the work environment and business. For this purpose, through a direct contact with the workers of enterprises with the four and five star hotels in the provinces of Antalya, Muğla and Istanbul, a total of 536 people were surveyed. The analysis result shows that there is significant correlation between job satisfaction and emotional labor, and that according to demographic characteristics the average size of some of the emotional labor is differentiated (5s on the Likert scale). In correlation and regression analysis result, it has been concluded that emotional labor affects the job satisfaction. The results were compared with the literature; recommendations were presented to business executives and researchers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş tatminien_US
dc.subjectOtel çalışanlarıen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.subjectHotel employeesen_US
dc.titleOtel çalışanlarının duygusal emek davranışlarının iş tatminlerine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of emotional labour on job satisfaction: a study on hotel employeeen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentBartın Üniversitesi, İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID155772en_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue10en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage27en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster