dc.contributor.advisor | Güneş, Firdevs | |
dc.contributor.author | Şen, Şaban | |
dc.date.accessioned | 2016-07-15T07:20:54Z | |
dc.date.available | 2016-07-15T07:20:54Z | |
dc.date.issued | 2016-02-08 | |
dc.date.submitted | 2016-02-08 | |
dc.identifier.citation | Şen, Ş. (2016). Ceza infaz kurumlarında verilen eğitim faaliyetlerinin yaşam boyu öğrenme açısından değerlendirilmesi: Zonguldak ili örneği.Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/215 | |
dc.description.abstract | Eğitim, bireylerin dil, zihinsel, sosyal ve duygusal becerilerini geliştirme sürecidir. Bu anlayış cezaevlerindeki eğitim için de söz konusudur. Eskiden eğitim denilince cezaevlerindeki düzeni sağlamaya katkı getirici eğitim anlaşılıyordu. Oysa günümüzde eğitimle mahkûmların dil ve zihinsel becerilerini geliştirme, değer ve tutumlarını değiştirerek topluma kazandırma ve geleceklerine yön verme üzerinde durulmaktadır. Mahkûmlara cezaevi sonrası iyi bir yaşam kurmaları için gerekli becerileri kazandırma, geliştirme ve toplumla bütünleşmesini sağlama çalışmalarına öncelik verilmektedir. Böylece mahkûmları hapsetme, cezalandırma, yalnızlaştırma, caydırma ve toplumdan uzaklaştırma anlayışından vazgeçilmektedir. Bu araştırmada Zonguldak Ceza infaz kurumundaki tutuklu ve hükümlülere verilen eğitim faaliyetleri yaşam boyu öğrenme açısından değerlendirilmiştir. Hükümlü ve tutuklulara sunulan eğitim faaliyetleri, temel eğitim, mesleki eğitim, dini eğitim, sosyal ve kültürel etkinlikler, kütüphane ve kitaplık faaliyetleri olmak üzere beş başlık altında toplanmıştır. Araştırmanın örneklemi Beycuma, Devrek ve Karadeniz Ereğli Ceza İnfaz Kurumunda kalan 231 kişiden oluşmuştur. Araştırma sonunda hükümlülerin ' ''Dini Eğitim '' faaliyetlerini diğer faaliyetlere göre daha yeterli buldukları ancak ''Temel Eğitim'', ''Mesleki Eğitim, '' Sosyal Kültürel Faaliyetler'', Kütüphane ve Kitaplık faaliyetlerini kısmen yeterli buldukları ortaya çıkmıştır. Bu durum hükümlülerin toplumsal yaşama katılımlarını sağlayacak eğitim ve meslek edindirme kurslarının, günümüz ihtiyaçları ve yaşam boyu öğrenme doğrultusunda yeniden düzenlenmesi gerektiğini göstermiştir. Eğitim faaliyetlerine ilişkin hükümlülerin görüşleri, ceza infaz kurumuna giriş sayısı, yaş, medeni durum ve eğitim durumuna göre karşılaştırılmış ancak anlamlı farklılıklar bulunamamıştır. Yaşam boyu öğrenmeyi geliştirmek için ceza infaz kurumlarında daha farklı eğitim çalışmaları, araştırma ve projelerin yapılması önerilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Education is a process that developing language,cognitive,social and emotional skill of people.This conception is also valid for education in prisons.In the past,when it was solid education it was understood that an education which is contributed to organize in prisons.Whereas,nowadays itis dwelled on developing of convicts language and cognitive skills with education reintroducing them into the society and shaping their future by changing manner and attitudes.It is prioritized that saving necessart skills,improvement reintroducing convict in to the society establish a better life after prison for convict.In this way,it is abandoned that imprisonment,punishment,isolation, deterrance and remove from society conception of convict. In this research,contribution of lifelong training activities,which is given to prisoners and convicts in Zonguldak penal institution, are handled.Educational activities offered to prisoners and convicts are collected under five headings as basic education,vocational training ,religious education, social and cultural activities,libraries and library activities..Sample of the research consists of 231 person,who stays at Beycuma,Devrek and Karadeniz Ereğli penal institution.At the end of the research,it is found that religious education activities are more sufficient than the others but; they found that basic education, vocational training,social and cultural activities and library and library activities has emerged partially sufficient. This case has shown that training and vocational courses, which provides convicts participation in social life in the direction of lifelong learning ,should be rearranged according to today's economy.It is decided that the views on educational activities does not differ between groups according to number of entrance into penal institution,age,marital status or educational background.On this topic, ıt is suggested that more different training exercises, research and projects should be done. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Yaşam boyu öğrenme | en_US |
dc.subject | Lifelong learning | en_US |
dc.subject | Ceza infaz kurumu | en_US |
dc.subject | Prison | en_US |
dc.title | Ceza infaz kurumlarında verilen eğitim faaliyetlerinin yaşam boyu öğrenme açısından değerlendirilmesi: Zonguldak ili örneği | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |