dc.contributor.advisor | Güneş, Firdevs | |
dc.contributor.author | Akın, Müjgan | |
dc.date.accessioned | 2016-07-25T07:02:56Z | |
dc.date.available | 2016-07-25T07:02:56Z | |
dc.date.issued | 2016-02-24 | |
dc.date.submitted | 2016-02-24 | |
dc.identifier.citation | Akın, M. (2016). Kadınlarda yoksulluğun görünümü ve yaşam boyu öğrenmeye etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Bartın: Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11772/218 | |
dc.description.abstract | Yoksulluk ve yoksulluk oranları her ülkede farklı olmakla beraber her insanı da farklı etkilemektedir. Yoksulluktan en çok etkilenen kadınlar ve çocuklar olmaktadır. Bu çalışmada kadınlarda yoksulluğun yaşam boyu öğrenmeye etkileri araştırılmıştır. Bu amaçla Bartın Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfından yardım alan 60 kadına ulaşılmış, bunların eğitim ve yaşam boyu öğrenme durumları incelenmiştir. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen "Kadınlarda Yoksulluğun Yaşam Boyu Öğrenmeye Etkileri " ile ilgili anketten elde edilmiştir. Anketin güvenirliğini saptamak amacıyla gerçekleştirilen ön uygulama sonucunda güvenirlik (cronbachalpha) katsayısı 0, 913 olarak bulunmuştur. Verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler araştırmanın amaç ve alt amaçları doğrultusunda betimsel ve içerik analizi kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre örnekleme alınan kadınların çoğunluğunun hem yoksul hem de eğitim düzeyinin de düşük olduğu görülmüştür. Büyük bir kısmı çalışmamakta ve sağlık hizmetlerinden yeterince faydalanamamaktadır. Yoksul kadınların kendilerini geliştirebilecek kurs ve toplantılara katılmadığı ve geleceğe umutla bakmadığı ortaya çıkmıştır. Eğitimden yoksun olan kadınların yaşam boyu öğrenme imkânlarından da yoksun olduğu ve yaşam boyu öğrenme çabalarının düşük olduğu görülmektedir. Araştırma sonunda kadınlarda yoksulluğun önlenmesi ve yaşam boyu öğrenme fırsatları sağlanması hakkında bazı öneriler getirilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Although everyperson is different in every country of poverty and poverty rates are also affecte ddifferently. The most affected being women and children out of poverty. This study investigated the effects of poverty on women in lifelong learning. Four this purpose, 60 women who receive support from Bartın Social Assistance and Solidarity Foundation were taken in survey and were studied their lifelong learning conditions. Research data developed by the researchers "Women in Poverty Lifelong Learning Dispositions Scale" which has been obtained. The results of pre-application reliability conducted to determine the reliability of the developed scale (Cronbach'salpha) coefficient of 0, it was found to be 913. SPSS packaged software was used to analyz data obtained data was interpreted by using descriptive and content analysis in terms of aims and subgoals of the study. According to findings, it is observed that most of the women in the study are both poor and have lack of education. Most of them don't work and don't take advantage of health services. İt is also found thart poor women don't take courses and meetings to improve themselves, and they don't see the future hopefully. İt is found that the women who are lacking of education are also lacking of lifelomg learning apportunuties and have low effort for lifelong learning. Some suggestions about to protect poverty in women at the end of the survey. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Education | en_US |
dc.subject | Yaşam boyu öğrenme | en_US |
dc.subject | Lifelong learning | en_US |
dc.subject | Kadın yoksulluğu | en_US |
dc.subject | Female poverty | en_US |
dc.title | Kadınlarda yoksulluğun görünümü ve yaşam boyu öğrenmeye etkisi | en_US |
dc.title.alternative | Women in poverty viewand associationwiththe lifelong learning forexample | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Anabilim Dalı | en_US |